⁠`

Қызметтер үшін төлем тек компанияның шотына төленеді. Сізге ыңғайлы болу үшін біз Kaspi RED / CREDIT /БӨЛІП ТӨЛЕУДІ іске қостық 😎

Басты бет / Кейстер / Бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кеткен соманың бөлігінде тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жою туралы

Бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кеткен соманың бөлігінде тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жою туралы

Бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кеткен соманың бөлігінде тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жою туралы

Бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған ҚҚС асып кеткен соманың бөлігінде тексеру нәтижелері туралы хабарламаның күшін жою туралы

№6001-23-00-6ап/251 10.08.2023 ж.

Талапкер:"АМК" ЖШС

Жауапкер: "Мемлекеттік кірістер департаменті"РММ

Даудың мәні: 2021 жылғы 6 қыркүйектегі №192 тексеру нәтижелері туралы хабарламаның бюджетке төлеуге жатпайтын, қайтаруға расталмаған 29,9 млн. теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткен соманың күшін жою туралы.

Жауапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау.

ФАБУЛА: 2021 жылғы 21 қыркүйек пен 2 желтоқсан аралығында Департамент серіктестікке қатысты 2020 жылғы 1 қазан мен 2021 жылғы 30 маусым аралығында қайтаруға ұсынылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау мәселелері бойынша тақырыптық салықтық тексеру жүргізді.

              Актіге және серіктестіктің хабарламасына сәйкес ҚҚС бойынша декларацияда 4 млрд. теңге мөлшерінде ҚҚС асып кеткені қайтаруға мәлімделген. 2021 жылғы 2 желтоқсанда Департамент құжаттық салықтық тексеру актісін және №192 тексеру нәтижелері туралы хабарлама шығарды, оған сәйкес қайтарылуға жатпайтын ҚҚС сомасы 48,9 млн.теңгені құрады.

2022 жылғы 20 қаңтарда талапкер шағыммен "Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі" ММ – не (бұдан әрі-Қаржы министрлігі) жүгінді. 2022 жылғы 24 наурызда шағымды қарау нәтижелері бойынша тексерудің негізділігі туралы алдын ала шешім шығарылды.

2022 жылғы 4 сәуірде Қаржы министрлігінің апелляциялық комиссиясының шешімімен хабарлама өзгеріссіз қалдырылды, шағым қанағаттандырылмады.

              Сот актілері:

1-ші инстанция: соттан бас тартылды.

Апелляция: сот шешімі жойылды. Сот удовлетвор қанағаттандырылды.

Кассация: апелляциялық қаулы күшінде қалды.

Қорытындылар: Салық кодексінің 152-бабы 12-тармағының 2) және 3) тармақшаларына сәйкес тексерілетін салық төлеушінің өнім берушілері бойынша салықтық тексеру аяқталған күні "Пирамида" талдамалық есебін талдау нәтижелері бойынша бұзушылықтар анықталған, ҚҚС сомаларының дұрыстығы расталмаған сомалар шегінде ҚҚС қайтарылмайды.

Қағидалардың 11-тармағында қайтаруға ұсынылған ҚҚС асып кеткен сомалардың дұрыстығын, сондай-ақ оған қатысты оңайлатылған қайтару тәртібі қолданылған көрсетілетін қызметті алушыға бюджеттен қайтарылған ҚҚС сомаларының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексеру жүргізу кезінде мемлекеттік кіріс органы тексерілетін салық кезеңі үшін ақпараттық жүйені қолдана отырып, тексерілетін көрсетілетін қызметті алушы бойынша "пирамида" талдамалық есебін қалыптастыратыны көзделген"жеткізушілер бойынша.

Қағидалардың 12 тармағына сәйкес салық органы да шаралар қабылдайды:

1) "Пирамида"есебін талдау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою үшін Салық кодексінің 114-бабы 2-тармағының 10) тармақшасында көзделген камералдық бақылау нәтижелері бойынша салық органдары анықтаған бұзушылықтарды жою туралы хабарламаның жолдамасы бойынша;

2) Салық кодексінің 143-бабына сәйкес көрсетілетін қызметті алушының өнім берушілерін және (немесе) өнім берушінің өнім берушілерін қарсы тексерулердің мақсаты бойынша жүзеге асырылады.

Осылайша, ҚҚС қайтару мақсаттары үшін экспорттаушымен жасалған мәміле бойынша тікелей жеткізушілердің ҚҚС есептеу және төлеу бойынша бұзушылықтардың болмауы маңызды, оған қатысты қайтаруға өтініш берілген. Экспорттаушы өнім берушіде үшінші тұлғалармен мәмілелер бойынша бұзушылықтардың болуы немесе болмауы экспорттаушыға "бюджеттен ҚҚС қайтару" қызметін көрсетуге әсер етпеуге тиіс.

Сонымен қатар, Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 2 ақпандағы №118 бұйрығымен және Салық кодексінің 152-бабы 11-тармағымен бекітілген ҚҚС асып кеткен сомалардың және тәуекел дәрежесінің өлшемшарттарының дұрыстығын растау мақсатында тәуекелдерді басқару жүйесін қолдану қағидаларының 13-тармағының талаптарын бұза отырып, жауапкер өнім берушінің барлық айналымын өнім берушінің барлық электрондық шот-фактураларымен салыстыруды жүргізді.

Осылайша, өнім беруші мен экспорттаушының ғана емес, өнім берушілердің барлық мәмілелеріне талдау жасалды, бұл салық органы анықтаған бұзушылықтар сомасының, талапкер қайтаруға мәлімдеген ҚҚС мөлшерінің асып кетуімен куәландырылады, жауапкер сотта АӨК-нің 15-бабының 2-бөлігі тәртібімен кері дәлелденген жоқ. Салық кодексінің 146-бабының 1-тармағына сәйкес, егер осы бапта өзгеше белгіленбесе, салықтық тексеруді жүргізу мерзімі нұсқама тапсырылған күннен бастап 30 жұмыс күнінен аспауға тиіс.

Аталған баптың 7-тармағында қайтаруға ұсынылған ҚҚС асып кету сомаларының дұрыстығын растау бойынша тақырыптық тексерулерді жүргізу, ұзарту және тоқтата тұру мерзімі Салық кодексінің 431-бабында көзделген мерзімдерді сақтай отырып белгіленетіні көзделген.

Салық кодексінің 431-бабының 2-тармағына сәйкес қайтаруға салықтық тексеру нәтижелерімен расталған ҚҚС асып кету сомасы Салық кодексінің 424-бабының 1-тармағында белгіленген мерзімнен бастап күнтізбелік 30 күн өткеннен кейін 55 жұмыс күні ішінде ҚҚС бойынша декларацияда көрсетілген ҚҚС асып кету сомасын қайтару туралы талабы негізінде салық төлеушінің атына аударылуға жатады. ҚҚС бойынша декларацияны ұсыну.

 Салық кодексінің 424-бабының 1-тармағында ҚҚС төлеуші ҚҚС бойынша декларацияны есепті салық кезеңінен кейінгі екінші айдың 15-күнінен кешіктірмей табыс етуге міндетті екендігі көзделеді. Қаралып отырған жағдайда ҚҚС бойынша декларацияны беру мерзімі 2021 жылғы 2 тоқсан үшін – 2021 жылғы 16 тамыздан кешіктірмей (2021 жылғы 15 тамыз – демалыс күні).

2021 жылғы 15 қыркүйекте-ҚҚС бойынша декларацияны табыс ету мерзімінен бастап күнтізбелік 30 күн. 2021 жылғы 16 қыркүйек-ҚҚС асып кетуін қайтару және салықтық тексеру жүргізу үшін 55 жұмыс күнінің басталуы.

2021 жылғы 2 желтоқсан-ҚҚС асып кетуін қайтару және салықтық тексеру жүргізу үшін 55 жұмыс күнінің аяқталуы. Бұл жағдайда салықтық тексеру 5 күнтізбелік немесе 3 жұмыс күнінен кейін басталды. Ал салықтық тексеруді жауапкер 2021 жылдың 16 қыркүйегінен 2022 жылдың 2 желтоқсанына дейін жүргізуі мүмкін, бұл тексеру аяқталғанға дейін сұрауларға жауап алу мүмкіндігіне әсер етуі мүмкін.

Баяндалғанды негізге ала отырып, сот алқасы талапкердің тексеру жүргізу мерзімдері қысқартылғаны, тиісінше сұрау салуларды тексеру шеңберінде жіберу және оларға жауаптар алу туралы дәлелдерін негізді деп санайды.

              Сотта жүргізіліп жатқан салықтық тексеру шеңберінде 2021 жылғы 8 қазанда сұрау салулар жіберілгені анықталды. Салықтық тексеру 2022 жылдың 2 желтоқсанында аяқталды. Сұрауларға 65 жауаптың 59-ы салықтық тексеру жүргізу мерзіміне келіп түсті, бұзушылықтардың жоқтығы туралы 6 жауаптың 5-і тексеру аяқталғанға дейін келіп түсті.

Бұзушылықтар жоқ не 16 сұрау салу бойынша жойылды, жіберілген сұраулардың техникалық қателіктеріне немесе бастапқы ақауларына байланысты өнім берушілердің есепке алу орны бойынша 33 сұрау салу пысықталмады (шот-фактура көрсетілмеген, 0 сұрау салу деректері бойынша ҚҚС сомасы, іске қосуда 2021 жылғы 2 тоқсан кезеңі жоқ, хабарлама қою мүмкін емес, өйткені бұзушылық сомасы ең төменнен аспайды көрсету шегі).

Қағидалардың 9-тармағына сәйкес бұзушылықтарды жою жөніндегі сұрау салуларды салық органы салықтық тексеру басталған күннен бастап 15 жұмыс күні ішінде жіберуге тиіс.

Қағидалардың 10-тармағында сұрау салуларға жауаптар 40 жұмыс күні ішінде (өнім берушіге хабарлама жіберуге 5 жұмыс күні, өнім берушінің хабарламаны орындауына 30 жұмыс күні, салық органының сұрау салуына МҚҚ жауабына 5 жұмыс күні) берілетіндігі көзделеді.

Жауапкер көрсетілген мерзімдерді қатаң сақтаған жағдайда, сұрауларға жауаптар салықтық тексеру мерзімі аяқталғанға дейін алынуы мүмкін.

Бұл ретте ешбір сұрау салуда бұзушылықтар анықталған шот-фактуралардың нөмірлері мен күндері болмайды. Барлық сұраулар ҚҚС-тың бірдей сомасына (0 теңге) және ҚҚС-сыз тауарлардың (жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің) құнына (0 теңге) нұсқауды қамтиды.

Сот алқасы салықтық тексеру жүргізу тәртібін (рәсімін) жоғарыда көрсетілген бұзушылықтардың, сұрау салулардың дұрыс емес мазмұнының болуы қайтаруға расталған ҚҚС сомасына әсер етті деп есептейді.

Әкімшілік актіге қойылатын жалпы талаптар АПК-нің 79-бабында айқындалған, оған сәйкес әкімшілік акт заңды және негізделген болуы тиіс. Әкімшілік акт түсінікті болуға, біркелкі қолдануды қамтамасыз етуге, оның қолданысы қолданылатын адамдардың шеңберін жан-жақты анықтауға тиіс.

Назар аударыңыз!

«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.

Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085. 

Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы  Заң компаниясы