Өтеусіз жекешелендіруден бас тарту туралы шешімді заңсыз деп тану және оның күшін жою, қолайлы акт шығаруға мәжбүрлеу туралы
№6001-23-00-6ап/97 17.08.2023 ж.
Талапкер: Н.Е.
Жауапкер: әкімдіктің "Қалалық жылжымайтын мүлік" ШЖҚ МКК.
Даудың мәні: өтеусіз жекешелендіруден бас тарту туралы шешімді заңсыз деп тану және оның күшін жою, қолайлы акт шығаруға мәжбүрлеу туралы.
Талапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау.
ФАБУЛА: 2018 жылғы 26 қазанда талапкерге Н. қаласы, Дүкенұлы көшесі, № 37/2 үй, № 81 пәтер мекенжайы бойынша үш бөлмелі пәтер түрінде қызметтік пәтерге теңестірілген тұрғын үй берілді. 2021 жылғы 1 қазанда аталған пәтерді жалдау шарты қайта жасалды.
2022 жылғы 21 шілдедегі № 3010540 н.Е. мүгедектік туралы анықтамаға сәйкес 2023 жылғы 21 шілдеге дейінгі мерзімге екінші топтағы мүгедек болып табылады. 2022 жылғы 6 маусымда талапкер тұрғын үйді өтеусіз жекешелендіру туралы өтінішпен айналысатын тұрғын үйді (2 топтағы мүгедек) өтеусіз жекешелендіруге құқығы бар тұлға санаты бойынша жүгінді. 2022 жылғы 16 маусымда талапкерге мемлекеттік ұйымдарда талап етілетін өтілінің болмауына байланысты атқарып отырған тұрғын үйді өтеусіз жекешелендіруден бас тартылды.
Сот актілері:
1-ші инстанция: талапты қанағаттандырудан бас тартылды.
Апелляция: сот шешімі күшінде қалды. Кассация: сот актілері жойылды, уск қанағаттандырылды.
Қорытындылар: "тұрғын үй қатынастары туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 2-бабы 21-тармақшасының, 67-бабы 2-тармағының негізінде Мемлекеттік кәсіпорындардың тұрғын үй қорынан тұрғын үйлер осы кәсіпорынның тұрғын үйге мұқтаж қызметкерлеріне пайдалануға беріледі және оларға берілетін тұрғын үйлер қызметтік тұрғын үйлерге теңестіріледі.
Осыған ұқсас ережелер Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2013 жылғы 2 шілдедегі №673 қаулысымен бекітілген мемлекеттік тұрғын үй қорынан берілетін тұрғын үйлерді жекешелендіру қағидаларының (бұдан әрі – қағидалар) 2-тармағының 8-тармақшаларында бекітілген.
Талапкерге берілген пәтердің мемлекеттік тұрғын үй қорына жататындығы және қызметтік тұрғын үйге теңестірілген тұрғын үй мәртебесіне ие екендігі туралы Тараптар дауласпайды. Заңның 13-бабының 5-тармағына сәйкес мемлекеттік тұрғын үй қорынан қызметтік тұрғын үйге теңестірілген тұрғын үйлер Заңның 101-бабының 3, 4-тармақшаларында көзделген негіздер бойынша жекешелендірілуі мүмкін.
Атап айтқанда, Заңның 101-бабының 3-тармағына сәйкес мемлекеттік қызметшілер мен бюджеттік ұйымдардың, Мемлекеттік кәсіпорындардың қызметкерлері, ғарышкерлікке кандидаттар, ғарышкерлер, мемлекеттік сайланбалы лауазымдарды атқаратын адамдар, егер олар мемлекеттік қызметте, мемлекеттік кәсіпорында немесе бюджеттік ұйымдарда жұмыс істеген болса, өздері атқаратын қызметтік тұрғын үйлерге теңестірілген тұрғын үйлерді қалдық құны бойынша жекешелендіре алады (мемлекеттік сайланбалы лауазымда болу мерзімін қоса алғанда) кемінде он жыл (жиынтығында), сондай-ақ жұмыс мерзіміне қарамастан, егер еңбек қатынастары мынадай негіздер бойынша тоқтатылса:
1) ұйым таратылған, қызметкерлер саны немесе штаты қысқартылған;
2) одан әрі жұмысқа кедергі келтіретін ауруға байланысты;
3) зейнетке шығуға байланысты.
Соттар дауды мәні бойынша шеше отырып, жоғарыда аталған заң нормалары мен сотта белгіленген мән-жайларға сүйене отырып, талап қоюдың негізсіздігі туралы қорытындыға келді, өйткені талап қоюшының жекешелендіру құқығының пайда болуы үшін он жылдық жұмыс өтілі қажет, алайда талапкердің мұндай өтілі 8 жылды құрайды.
Осылайша, соттар қызметтік тұрғын үйге теңестірілген тұрғын үйді жекешелендіру тәртібін тікелей көрсетуге байланысты жауапкер тұрғын үйді өтеусіз жекешелендіруден бас тарту туралы негізделген шешім қабылдады және қолайлы акт шығаруға негіз жоқ деп есептеді.
Сот алқасы соттың мұндай тұжырымдарын заңның дұрыс қолданылмауына негізделген қате деп санайды. Заңның 13-бабы 8-тармағының 2) тармақшасына сәйкес бірінші және екінші топтағы мүгедектігі бар адамдардың өздері тұратын тұрғын үйлерді мемлекеттік тұрғын үй қорынан өз меншігіне өтеусіз алуға құқығы бар.
Ережеде мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үйлерді жекешелендіру тәртібі айқындалған. Мемлекеттік тұрғын үй қорынан өздері тұратын тұрғын үйлерді тегін алатын адамдардың тізбесі Қағидалардың 7-тармағында көзделген, оның ішінде 1 және 2-топтағы мүгедектер (2-тармақша).
Осыған байланысты, талапкер мемлекеттік тұрғын үй қорынан өзі алып жатқан тұрғын үйді өтеусіз жекешелендіру туралы заңды түрде мемлекеттік кәсіпорынның қызметкері ретінде емес, халықтың әлеуметтік осал топтарына жататын тұлға ретінде өтініш білдірді, оған өзі алып жатқан тұрғын үйді қалдық құны бойынша жекешелендіруге келісім беру үшін он жылдық жұмыс өтілі талап етіледі.
Бұл жағдайда біз әртүрлі негіздер бойынша жекешелендіруге құқығы бар азаматтардың әртүрлі санаттары туралы айтып отырғандықтан, жекешелендірудің пайда болу құқығы мен негіздері де олардан ерекшеленеді.
Баяндалғанды негізге ала отырып, сот алқасы талапкер екінші топтағы мүгедек бола отырып, еңбек өтілін растамай, өзі алып жатқан тұрғын үйді өтеусіз жекешелендіруге құқылы деген қорытындыға келеді.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О признании решения об отказе в безвозмездной приватизации незаконным
215 рет жүктеп алынды