Пәтерді немесе үйді жөндеуге құрылыс мердігерлік шартын жасасу туралы
Қазақстанда пәтерді немесе үйді жөндеуге арналған құрылыс мердігерлік шартын жасасу кезінде мұндай шарттың нысаны мен мазмұнына қандай құқықтық талаптар қойылатынын түсіну маңызды. Ауызша келісім-шарт жеткілікті ме, жазбаша келісім-шартты не үшін жасау керек, ол қандай шарттарды қамтуы керек және жазбаша құжат болмаған кезде қандай проблемалар туындауы мүмкін екенін қарастырыңыз.
-
Ауызша келісім жеткілікті ме?
- Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің (ҚР Азаматтық кодексі) 152-бабы, егер заңда немесе тараптардың келісімінде өзгеше көзделмесе, мәмілелер ауызша да, жазбаша да нысанда жасалуы мүмкін екенін белгілейді. Алайда, едәуір мөлшердегі келісімшарттар немесе құрылыс мердігерлігі сияқты күрделі жұмыстарды орындау туралы сөз болғанда, келісімшарттың жазбаша нысаны қолайлы және кейбір жағдайларда міндетті болып табылады.
* ҚР АК-нің 151-бабы 100 АЕК-тен (айлық есептік көрсеткіш) асатын сомаға шарттар жазбаша нысанда жасалуға тиіс екенін айқындайды. 2024 жылы Қазақстанда 1 АЕК 3 692 теңгені құрайды. Тиісінше, егер шарт бойынша жұмыстардың құны 369 200 теңгеден асатын болса, шарт жазбаша ресімделуге тиіс.
-
Неліктен жазбаша түрде шарт жасасу керек?
* ҚР АК 634-бабы құрылыс мердігерлік шартына міндетті талаптарды белгілейді. Жазбаша шарт тараптардың құқықтары мен міндеттерін, жұмыстардың құны мен мерзімдерін, төлем шарттарын және Шарт талаптарын бұзғаны үшін жауапкершілікті нақты белгілеуге мүмкіндік береді.
* Жазбаша келісім-шарт даулар туындаған жағдайда мәміле шарттарын дәлелдеуді жеңілдетеді. ҚР АК 393-бабы Тараптар жазбаша келісімге қол жеткізбеген мәміленің мазмұнына қатысты дау туындаған кезде, егер олардың бар екендігін растайтын дәлелдер болмаса, сот ауызша уағдаластықтарды ескермеуі мүмкін екенін растайды.
-
Құрылыс келісімшартында қандай шарттар болуы керек?
Ықтимал жағымсыз салдарларды болдырмау үшін құрылыс келісімшарты келесі негізгі шарттарды қамтуы керек:
- Шарттың мәні: орындалуы тиіс жұмыстардың түрлері мен көлемдерінің толық сипаттамасы.
- Жұмыстың мерзімі: жұмыстың басталуы мен аяқталуы, сондай-ақ орындаудың мүмкін кезеңдері.
- Жұмыстың құны және Төлем тәртібі: жалпы құнын, ықтимал аванстық төлемдерді, төлем кезеңдерін және есеп айырысу мерзімдерін көрсету.
- Сапа кепілдігі және тараптардың жауапкершілігі: жұмыстар тиісті түрде орындалды деп есептелетін жағдайлар және шарт талаптары бұзылған жағдайда тараптардың жауапкершілігі.
- Жұмыстарды қабылдау тәртібі: орындалған жұмыстарды қабылдау шарттары мен тәртібі, сондай-ақ қабылдау-тапсыру актісін ресімдеуге қойылатын талаптар.
- Шартты бұзу тәртібі: Тараптардың бірі шартты бұзуы мүмкін жағдайлар және біржақты бұзғаны үшін мүмкін болатын Санкциялар.
- Жазбаша шарт болмаған кезде туындауы мүмкін проблемалар
- Шарт талаптарын дәлелдеудегі қиындықтар: жазбаша құжатсыз нақты қандай жұмыстар келісілгенін, қандай көлемде және қандай шарттарда екенін дәлелдеу қиын болады. Бұл сотта дау-дамайға және шешімнің ұзаққа созылуына әкелуі мүмкін.
- Жұмыстың сапасы мен көлемі туралы даулар: нақты жазбаша жағдайлар болмаған жағдайда, орындалған жұмыстың сапасына шағымдану немесе белгілі бір жұмыстардың толық орындалмағанын дәлелдеу қиын болады.
- Жұмыс құны мен төлем тәртібіндегі белгісіздік: жазбаша келісімшартсыз төлем сомасына, есеп айырысу мерзімдері мен тәртібіне қатысты келіспеушіліктер туындауы мүмкін.
- Дауларды шешуде қиындықтар туындайды: сот ісін жүргізу қиынға соғады, өйткені негізгі дәлел — жазбаша келісім — шарт жоқ. Бұл дауды шешу процесін қиындатып, оны қарау уақытын ұзартуы мүмкін.
Қорытынды
Қазақстанда ауызша шарт жарамды деп танылуы мүмкін, бірақ құрылыс мердігерлігі сияқты қомақты сомалар мен күрделі жұмыстарға арналған шарттар үшін шарттың жазбаша нысаны міндетті және артықшылықты болып табылады. Бұл мәміленің барлық шарттарын нақты жазуға, тараптардың құқықтарын қорғауға және көптеген ықтимал проблемалар мен даулардан аулақ болуға мүмкіндік береді.
Құрылыс мердігерлік шарты бойынша сотқа дейінгі реттеу тәртібі
Қазақстан Республикасында дауларды, оның ішінде құрылыс мердігерлік шарты бойынша сотқа дейінгі реттеу жалпы тәртіппен міндетті талап болып табылады, бірақ ол Шарттың талаптарында немесе арнайы заңнамалық актілерде көзделуі мүмкін. Міне, дауларды сотқа дейін реттеуге байланысты негізгі тармақтар мен нормалар:
-
Сотқа дейінгі реттеуге қойылатын жалпы талаптар
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 26-бабы: егер бұл шартта көзделген болса, Тараптар дауларды шешудің сотқа дейінгі тәсілдерін пайдалана алатынын айтады. Бұған келіссөздер, медиация немесе басқа тәсілдер кіруі мүмкін.
* ҚР Азаматтық кодексінің 6-бабы: Тараптар адал және ақылға қонымды әрекет етуі тиіс екенін көрсетеді. Бұл тараптар сотқа дейін дауларды шешу құралы ретінде сотқа дейінгі тәртіпті келісе алатынын білдіреді.
-
Шарттар бойынша сотқа дейінгі реттеу
* "Медиация туралы" ҚР Заңының 2-бабы: дауларды сотқа дейін реттеу тәсілі ретінде медиацияны реттейді. Егер тараптар медиация туралы шартты шартқа енгізсе, онда олар осы тәртіпті ұстануға міндетті.
* ҚР Азаматтық кодексінің 1-бабы: сотқа жүгінгенге дейін дауларды міндетті реттеу заңнаманың талабы болып табылмайтынын, бірақ тараптар мұндай шарттар туралы келісімшартта дербес уағдаласа алатынын белгілейді.
-
Нақты шарттық шарттар
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 34-бабы: Тараптар шартта дауларды қарау тәртібін белгілей алады, бұл сотқа дейінгі реттеуді қамтуы мүмкін.
ҚР АІЖК-нің 152 және 279-баптарының және ҚР АК-нің 402-баптарының нормаларына сәйкес, егер талапкер істердің осы санаты үшін заңнамада белгіленген сотқа дейінгі тәртіпті сақтамаса, дауды сотқа дейінгі алдын ала шешудің міндетті тәртібін сақтамаса және бұл тәртіптің мүмкіндігі жойылмаса және сақталмаса, судья талап арызды қайтарады, ал сот талап арызды қараусыз қалдырады.
-
Ұсыныстар
Сотқа дейінгі есеп айырысу заң бойынша міндетті болғанымен, бұл тараптар үшін пайдалы болуы мүмкін, өйткені ол:
* Сот ісін жүргізуден аулақ болыңыз және шығындарды азайтыңыз.
* Сот араласуынсызиссалы шешім табыңыз.
* Іскерлік қатынастарды сақтау.
Қорытынды
Қазақстанда құрылыс мердігерлік шарты бойынша дауларды сотқа дейінгі реттеу міндетті, бірақ шарттың өзінде көзделуі мүмкін. Бұл тараптарға уақыт пен ресурстарды үнемдеуге мүмкіндік беретін сотқа дейін мәселелерді шешуге мүмкіндік береді. Ықтимал қақтығыстарды болдырмау және келіспеушіліктерді шешу процесін жеңілдету үшін құрылыс мердігерлік шартына дауларды сотқа дейін реттеу туралы шарттарды енгізу ұсынылады.
Құрылыс мердігерлік шарты бойынша соттылық
Қазақстан Республикасында құрылыс мердігерлік шартына байланысты істер бойынша соттылық ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің нормаларына сәйкес айқындалады. Міне, осындай істер үшін соттылық пен юрисдикцияны анықтауға қатысты негізгі мақалалар:
-
Соттылықты анықтау
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 29-бабы: егер заңда немесе тараптардың шартында өзгеше көзделмесе, талап арыздар жауапкердің тұрғылықты жері немесе орналасқан жері бойынша сотқа берілетінін көрсетеді. Бұл дегеніміз, құрылыс мердігерлік шарты бойынша дау туындаған жағдайда, сот жауапкердің орналасқан жері бойынша немесе шартта айтылған болса, Шарттың орындалатын орны бойынша анықталады.
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 30-бабы: егер талап қою осы мүлікке құқықтармен байланысты болса, мүліктің орналасқан жері бойынша соттылықты айқындайды. Бұл дау құрылыс мердігерлігі жүргізілген жылжымайтын мүлікке қатысты болса қолданылуы мүмкін.
-
Соттылықтың ерекшеліктері
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 32-бабы: егер бұл заңнамаға қайшы келмесе, Тараптар істің қаралатын орны туралы уағдаласа алатынын айтады. Бұл дегеніміз, құрылыс келісімшартында жалпы ережеден өзгеше болуы мүмкін дауларды қарау орны туралы шартты қосуға болады.
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 30-бабы: егер талап қою үшін бірнеше орын болса, онда талапкер олардың біреуін таңдауға құқылы. Бұл талапкерге жағдайға байланысты өзіне ыңғайлы сотты таңдауға мүмкіндік береді.
-
Шарттар бойынша Юрисдикция
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 27-бабы: шарттарға байланысты істер облыстық (аудандық) және мамандандырылған соттарға олардың сипаты мен талап қою құнына қарай ведомстволық бағынысты болуы мүмкін екенін көрсетеді. Құрылыс мердігерлігі үшін бұл қарапайым облыстық (аудандық) сот болуы мүмкін.
Қорытынды
Құрылыс мердігерлік шарты бойынша дау туындаған кезде соттылық, егер бұл шартта көзделсе, жауапкердің орналасқан жеріне, міндеттемелерді орындау орнына немесе тараптардың келісімі бойынша айқындалады. Дауларды шешу үшін құрылыс келісімшартында юрисдикция белгіленуі маңызды, бұл жанжалды жағдайлар туындаған жағдайда процесті жеңілдетеді.
Құрылыс мердігерлік шарты бойынша сотқа талап арыз берген кезде төлеуге қажетті мемлекеттік баж
Қазақстан Республикасында құрылыс мердігерлік шарты бойынша талап қою кезінде мемлекеттік баждың мөлшерін айқындау үшін ҚР Салық кодексінің және ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің баптарына сүйену қажет. Негізгі ережелер төменде келтірілген:
-
ҚР Салық кодексі
607, 609-баптарға сәйкес мемлекеттік баж заңды маңызы бар, оның ішінде уәкілетті мемлекеттік органдар немесе лауазымды адамдар құжаттарды (олардың көшірмелерін, телнұсқаларын) беруге байланысты іс-әрекеттер жасағаны үшін алынатын бюджетке төленетін төлем болып табылады.
Мемлекеттік баж: Қазақстан Республикасының Конституциялық сотына берілген азаматтардың өтініштерінен, әкімшілік талап-арыздардан, талап-арыздардан, ерекше талап-арыз ісін жүргізу өтініштерінен, ерекше іс жүргізу істері бойынша өтініштерден (шағымдардан), сот бұйрығын шығару туралы өтініштерден, атқару парағының телнұсқасын беру туралы өтініштерден, төрелік шешімдерін мәжбүрлеп орындауға атқару парақтарын беру туралы өтініштерден және төрелік шешімнің күшін жою туралы өтінішхаттар, сот актілерінің, атқару парақтарының және өзге де құжаттардың көшірмелерін қайта беру туралы өтініштер.
* ҚР Салық кодексінің 610-бабы: талап қою сомасына байланысты мемлекеттік баждың мөлшерін айқындайды. 610-бапқа сәйкес сотқа талап қою үшін мемлекеттік баж келесі мөлшерлемелер бойынша есептеледі:
Мүліктік сипаттағы талаптардан:
- жеке тұлғалар үшін-талап қою сомасының 1 пайызы, бірақ 10 000 АЕК артық емес;
- заңды тұлғалар үшін-талап қою сомасының 3 пайызы, бірақ 20 000 АЕК-тен аспайды;
- мүліктік емес талаптар бойынша әрбір талап үшін 0,5 АЕК;
Мүліктік және мүліктік емес сипаттағы талаптарды бір мезгілде қамтитын талап қою арыздары үшін мүліктік сипаттағы талап қою арыздары үшін және мүліктік емес сипаттағы талап қою арыздары үшін белгіленген мемлекеттік баж бір мезгілде алынады.
Сомалар мен мөлшерлемелер өзгеруі мүмкін, сондықтан Салық кодексіндегі ағымдағы деректерді тексеру немесе нақты ақпарат алу үшін салық органдарына хабарласу ұсынылады.
-
ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексі
* ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінің 102, 103-бабы: талап қою арызын бергені үшін мемлекеттік баж мөлшері талап қою құнына байланысты екенін және ҚР Салық кодексіне сәйкес есептелетінін белгілейді. Осы бап мемлекеттік бажды төлеу процесінің Салық кодексінде белгіленген мөлшерлемелермен сәйкестігін қамтамасыз етеді.
Мемлекеттік бажды есептеу мысалы:
Егер, мысалы, талап қою сомасы 2 000 000 теңгені құраса, мемлекеттік баждың есебі келесідей болады:
- Жеке тұлғалар үшін 2 000 000 теңге: соманың 1%, яғни 20 000 теңге.
- Заңды тұлғалар үшін 2 000 000 теңге: соманың 3%, яғни 60 000 теңге.
- Құрылыс мердігерлік шарттарының мүліктік емес талаптары бойынша 0,5 АЕК.
Соттарда мемлекеттік баж төлеуден босату
Сондай-ақ 616-бапта. 617 талапкерлер соттарында мемлекеттік бажды төлеуден босату көзделген – Ұлы Отан соғысының ардагерлері, жеңілдіктері бойынша Ұлы Отан соғысының ардагерлеріне теңестірілген ардагерлер және басқа мемлекеттер аумағындағы бо қимылдарының ардагерлері, Ұлы Отан соғысы жылдарында тылдағы қажырлы еңбегі мен мінсіз әскери қызметі үшін бұрынғы КСР Одағының ордендерімен және медальдарымен наградталған адамдар, Ұлы Отан соғысы жылдарында тылдағы қажырлы еңбегі мен мінсіз әскери қызметі үшін кемінде алты ай жұмыс істеген (қызмет еткен) адамдар 1941 жылғы 22 маусым мен 1945 жылғы 9 мамыр аралығында Ұлы Отан соғысы жылдарында тылдағы қажырлы еңбегі мен мінсіз әскери қызметі үшін бұрынғы КСР Одағының ордендерімен және медальдарымен наградталмаған, мүгедек адамдар, сондай – ақ бала кезінен мүгедектігі бар адамның, мүгедектігі бар баланың ата-анасының бірі-барлық істер мен құжаттар бойынша;
Практикалық қадамдар:
- Талап қоюдың құнын анықтаңыз: іс бойынша талап етілетін барлық сомаларды қосыңыз.
- Мемлекеттік баж мөлшерін есептеңіз: ҚР Салық кодексінің 610-бабында белгіленген мөлшерлемелерді пайдаланыңыз.
- Бажды төлеңіз: төлем жасаңыз және растайтын құжатты алыңыз.
- Растауды ұсыныңыз: сотқа шағыммен бірге мемлекеттік баж төленгені туралы растауды қосыңыз.
Қорытынды
Қазақстанда құрылыс мердігерлік шарты бойынша талап қою кезінде мемлекеттік баж мөлшері ҚР Салық кодексіне, 610-бапқа сәйкес айқындалады және ҚР Азаматтық іс жүргізу кодексінде жазылған қағидаларға сәйкес жүзеге асырылады. Істі қараудағы кідірістерді болдырмау үшін бажды дұрыс есептеп, төлегеніңізге көз жеткізіңіз.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы