Заңсыздықтарды жою туралы Нұсқаманы заңсыз деп тану туралы
№6001-23-00-6ап/382 4.07.2023 ж.
Талапкер:"қаланың білім басқармасы" ММ
Жауапкер: "Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің қаланың ішкі мемлекеттік аудит департаменті" РММ (бұдан әрі-Департамент)
Даудың мәні: 2022 жылғы 19 қыркүйектегі №98 бұзушылықтарды жою туралы Нұсқаманы заңсыз деп тану туралы.
Жауапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау.
ФАБУЛА: білім басқармасымен бір көзден алу тәсілімен "IT" ЖШС-мен мемлекеттік сатып алу туралы шарттар жасалды: 2021 жылғы 12 наурыз және 2022 жылғы 26 қаңтар "INDIGO" жүйесінің ақпараттық қызметін сатып алу туралы - мектепке дейінгі білім беру саласының процестерін және мектепке дейінгі білім берумен байланысты Мемлекеттік қызметтерді автоматтандыру (электрондық балабақша) (бұдан әрі-Индиго бағдарламасы); 2022 жылғы 29 наурызда "MINDAL" бұлтты сервис қызметтерін сатып алу бойынша - қосымша білім берудің электрондық жүйесі (бұдан әрі - Бадам бағдарламасы).
Департамент 2021 жылғы 1 қаңтардан бастап 2022 жылғы 1 сәуірге дейін тексерілетін кезеңде "P" ЖШС және "I" ЖШС өтініштерінің негізінде мемлекеттік сатып алудың көрсетілген шарттарының жасалуына тексеру жүргізді.
Мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша 2022 жылғы 27 мамырдағы №109 аудиторлық есеп жасалды. 2022 жылғы 19 қыркүйекте электрондық Ішкі мемлекеттік аудиттің қорытындысы бойынша аудиторлық қорытынды шығарылды.
2022 жылғы 19 қыркүйекте Білім басқармасының атына анықталған бұзушылықтарды жою және оларға жол берген адамдардың жауапкершілігі туралы мәселені қарау туралы нұсқама (бұдан әрі – шағымданатын нұсқама) енгізілді.
Сот актілері:
1-ші инстанция: соттан бас тартылды.
Апелляциялық шағым: сот шешімі талаптарды қанағаттандыру туралы жаңа шешім шығарумен жойылды.
Қаулы: білім басқармасының атына шығарылған 2022 жылғы 19 қыркүйектегі №98 нұсқаманың күші жойылсын.
Кассация: апелляциялық қаулының күші жойылды, сот шешімі күшінде қалды. Қорытындылар: бірінші сатыдағы сот талапты қанағаттандырудан бас тарта отырып, "INDIGO" бағдарламалық кешені зияткерлік меншіктің жалғыз объектісі болып табылмайтынын, мектепке дейінгі білім беру және мектепке дейінгі білім берумен байланысты Мемлекеттік қызметтер саласының процестерін автоматтандыруға арналған ақпараттық жүйелерге тіркелген құқықтары бар өзге де тұлғалар бар екенін көрсетті.
Апелляциялық сатыдағы сот сот шешімінің күшін жойып, талап-арызды қанағаттандыра отырып, білім басқармасы қызметтерді бір көзден сатып алу тәсілін анықтаған кезде заң талаптарының сақталуына түрткі болды. Апелляциялық сатыдағы соттың көрсетілген қорытындысы іс бойынша белгіленген мән-жайлар мен заң талаптарына сәйкес келмейді.
"Мемлекеттік сатып алу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - Заң) 4-бабына сәйкес мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру: мемлекеттік сатып алу үшін пайдаланылатын ақшаны оңтайлы және тиімді жұмсау; осы Заңда көзделген жағдайларды қоспағанда, әлеуетті өнім берушілерге мемлекеттік сатып алуды өткізу рәсіміне қатысу үшін тең мүмкіндіктер беру; әлеуетті өнім берушілер арасында адал бәсекелестік қағидаттарына негізделеді. сатып алуға қатысушылар арасында сөз байласуға жол бермеу; Мемлекеттік сатып алу процесінің ашықтығы мен ашықтығы, оның ішінде өнім берушілердің коммерциялық құпияға заңды құқықтарын сақтай отырып (Мемлекеттік сатып алу қорытындылары шығарылғанға дейін); тауарларды отандық өндірушілерге, сондай-ақ жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді отандық жеткізушілерге бұл Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттарға қайшы келмейтін шамада қолдау көрсету;мемлекеттік сатып алуға қатысушылардың жауапкершілігі; сыбайлас жемқорлық көріністеріне жол бермеу; инновациялық және жоғары технологиялық тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алу; сатып алынатын тауарлардағы зияткерлік меншік объектілеріне құқықтардың сақталуы. Заңның 39-бабы 3-тармағының 3) тармақшасына сәйкес мемлекеттік сатып алу туралы шартты тікелей жасасу арқылы бір көзден алу тәсілімен мемлекеттік сатып алу Сатып алынатын тауарларға, көрсетілетін қызметтерге қатысты айрықша құқықтары бар адамнан зияткерлік меншік объектілері болып табылатын тауарларды, көрсетілетін қызметтерді сатып алған жағдайларда жүзеге асырылады.
Заңның 41-бабына сәйкес осы Заңның 39-бабының 3-тармағында көзделген негіздер бойынша Мемлекеттік сатып алу туралы шартты тікелей жасасу жолымен бір көзден алу тәсілімен тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу мұндай тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді 1), 2) тармақшаларда көрсетілген өзге де тәсілдермен сатып алу мүмкін болмаған ерекше жағдайларда жүзеге асырылады, 3), 5) және 6) Осы Заңның 13-бабы 1-тармағының (конкурс; аукцион; баға ұсыныстарын сұрау; тауар биржасы; электрондық дүкен).
Өткізілген аудиторлық іс-шаралар "INDIGO" бағдарламалық кешені аталған саладағы жалғыз зияткерлік меншік объектісі болып табылмайтындығы анықталды және іс материалдарымен расталады.
Тиісті қызметтер нарығында мектепке дейінгі білім беру жүйесінің процестерін автоматтандыруға арналған ақпараттық жүйелерге тіркелген құқықтары бар, мектепке дейінгі балалар ұйымдарына жіберу үшін мектепке дейінгі жастағы балаларды кезекке қоюды қоса алғанда, өзге де тұлғалар бар; мектепке дейінгі білім беру ұйымдарына құжаттарды қабылдау және балаларды қабылдау.
Осылайша, "IT" ЖШС сатып алынатын қызметтерге қатысты айрықша құқықтары бар жалғыз өнім беруші болып табылмайды. Демек, талапкердің бір көзден алу тәсілімен мемлекеттік сатып алуды жүргізудің негізділігі туралы дәлелдері жоғарыда көрсетілген мән-жайлар мен заңнама нормаларына сәйкес келмейді.
Аудиторлық тексеруді жүргізу және ресімдеу тәртібі "Мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау туралы" Қазақстан Республикасының Заңымен (бұдан әрі – аудит туралы Заң) және Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 19 наурыздағы № 392 бұйрығымен бекітілген Ішкі мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жөніндегі уәкілетті органның ішкі мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидаларымен (бұдан әрі – Ережелер).
Қағидалардың 107-тармағына сәйкес аудиторлық іс-шараны өткізуге жауапты тұлға осы Қағидаларға 13-қосымшаға сәйкес нысан бойынша ішкі мемлекеттік аудиттің қорытындылары бойынша аудиторлық қорытынды қалыптастырады.
Қазақстан Республикасы заңнамасының нормаларын, сондай-ақ оларды іске асыру үшін қабылданған квазимемлекеттік сектор субъектілерінің актілерін бұзушылықтар анықталған кезде мемлекеттік аудитор осы Қағидаларға 15-қосымшаға сәйкес нысан бойынша анықталған бұзушылықтарды жоюға және мемлекеттік аудит объектісі орындауға міндетті құжат болып табылатын оларға жол берген адамдардың жауапкершілігін қарау туралы нұсқама қалыптастырады.
Қағидалардың 109-тармағына сәйкес аудиторлық қорытындыда құжаттармен және сапаны бақылаумен расталған бұзушылықтардың анықталған фактілері, аудиторлық есепте немесе қаржылық есептілік бойынша аудиторлық есепте көрсетілген кемшіліктер, сондай-ақ сарапшылар қорытындыларының нәтижелері (бар болса) жинақталады, жүйеленеді және қысқаша нысанда көрсетіледі. Анықталған барлық бұзушылықтар
Департамент даулы Мемлекеттік сатып алуға қатысы бар құжаттарға сілтеме жасай отырып, аудиторлық есепте және аудиторлық қорытындыда көрсетілген. Бұл ретте Департамент мемлекеттік сатып алуды өткізу тәсілінің сәйкестігіне құқықтық баға берді.
Нұсқама Қағидаларға қосымшаға сәйкес ресімделді, өз нысаны мен мазмұны бойынша заң талаптарына сәйкес келеді. Әкімшілік рәсімдер мен әкімшілік сот ісін жүргізу қағидаттарын оның сипаты мен маңыздылығына қарай АӨК-нің 6-бабы төртінші бөлігінің талаптарына сәйкес бұзу шығарылған сот актісінің күшін жоюға әкеп соғады.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О признании незаконным предписания об устранении нарушений
186 рет жүктеп алынды