Қызметтер үшін төлем тек компанияның шотына төленеді. Сізге ыңғайлы болу үшін біз Kaspi RED / CREDIT /БӨЛІП ТӨЛЕУДІ іске қостық 😎

Басты бет / Кейстер / Әлеуметтік салықты жеке кәсіпкер табыс алуына қарамастан төлеуі керек.

Әлеуметтік салықты жеке кәсіпкер табыс алуына қарамастан төлеуі керек.

Әлеуметтік салықты жеке кәсіпкер табыс алуына қарамастан төлеуі керек.

Әлеуметтік салықты жеке кәсіпкер табыс алуына қарамастан төлеуі керек.

№6001-22-00-6ап/1980 (2) 16.05.2023 ж.

Талапкер: жеке кәсіпкер Н.М.

Жауапкер: "Мемлекеттік кірістер департаментінің Мемлекеттік кірістер Басқармасы"РММ

Даудың мәні: 17.09.2012 жылғы тексеру нәтижелері туралы хабарламаны заңсыз деп тану және күшін жою, дара кәсіпкердің қызметін тоқтатуға мәжбүрлеу туралы.

Талапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау

ФАБУЛА:

Басқарма талапкер ЖК н.М. кешенді салықтық тексеру жүргізді.

Тексеру нәтижелері бойынша жауапкер талапкерге 180302 теңге мөлшерінде әлеуметтік салық, 76377 теңге мөлшерінде өсімпұл есептеді. Талапкер салықтық тексеру актісімен келіспейді, өйткені тексерілетін кезеңде кәсіпкерлік қызметпен айналыспаған, мұндай қызметтен ешқандай табыс таппаған, тиісінше әлеуметтік аударымдар жасамауға тиіс. Салық міндеттемелері бойынша берешек туралы хабарлама табыс етілді. 2012 жылдың маусымында жауапкер талап қоюшыны ӘҚБтК-нің 88-бабының 3-бөлігі бойынша әкімшілік жауапкершілікке тарту туралы қаулы шығарды, ол сотта дауласты. Сот ұйғарымымен жауапкердің қаулысы әкімшілік құқық бұзушылық құрамының болмауына байланысты жойылды, талапкердің шағымы қанағаттандырылды.

30.07.2012 жылы талапкер жауапкерге ЖК-ны тоқтату туралы өтініш жазды, бірақ салық органының қызметкерлері оны жаңылыстырды, ЖК тоқтатылды, қарыздар есептен шығарылады, нәтижесінде, керісінше, қарыздар көбейеді деп айтты. Осыған байланысты талапкер сотқа талап арызбен жүгінуге мәжбүр болды, өйткені ол жеке кәсіпкер мәртебесінде болғысы келмейді.

Сот актілері:

1-ші инстанция: сот удовлетвор қанағаттандырылды. Заңсыз деп танылды және даулы хабарлама жойылды. Басқармаға 30.07.2012 жылғы өтініш негізінде ЖК қызметін тоқтату міндеті жүктелген.

Апелляция: шешімнің күші жойылды, талапты қанағаттандырудан бас тарту туралы жаңа шешім қабылданды.

Кассация: қаулы күшінде қалды.

Қорытындылар: дауды шешу және талап-арызды қанағаттандыру арқылы бірінші сатыдағы сот салық органы талапкердің тексерілетін кезеңде кәсіпкерлік қызметті жүзеге асырғаны туралы ешқандай дәлел келтірмегендігіне негізделді. 2009 жылы Талапкер белсенді емес салық төлеуші ретінде танылды. Талапкердің салық салынатын қызметті жүзеге асырмай ЖК мәртебесінің болуы салық міндеттемелерінің туындау негізі ретінде бағалана алмайды. Талапкердің салық берешегі болмағандықтан, сот оның қызметін ЖК ретінде тоқтатуға мәжбүрлеу туралы талапты да қанағаттандырды.

Бірінші сатыдағы соттың шешімінің күшін жою және талап қоюдан бас тарту арқылы 2008 жылғы Салық кодексінің 358 - бабы 2-тармағының ережелерін басшылыққа ала отырып, 2019-2012 жылдардағы тексерілетін кезеңде қолданыста болған апелляциялық саты әлеуметтік салықты табыс алуына қарамастан ЖК төлеуі тиіс деген қорытындыға келді, өйткені ол: ЖК үшін АЕК - тің 2 еселенген мөлшері және әр қызметкер үшін АЕК-тің 1 еселенген мөлшері. Салық салу объектісі жеке кәсіпкерлерді қоса алғанда, қызметкерлердің саны болып табылады.

Талапкердің әлеуметтік салық бойынша берешегінің болуы дербес шот бойынша үзінді көшірмемен расталады.

Апелляциялық сатыдағы соттың көрсетілген қорытындылары 2008 жылғы Салық кодексінің 357-бабы 1-тармағының, 358-бабы 2-тармағының және 359-бабы 2-тармағының талаптарына толық сәйкес келеді.

2017 - 2018 жылдарды тексеру кезеңінде 2001 жылғы 12 маусымдағы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (бұдан әрі - 2001 жылғы Салық кодексі) 315 - 317-баптарының ұқсас ережелері қолданылды.

Пайда болған берешекке Салық кодексінің 48-бабында белгіленген талап қоюдың үш жылдық ескіру мерзімін қолдану туралы талапкердің кассациялық шағымының дәлелдері дәрменсіз.

Салық кодексінің 48-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес салық органы бюджетке салықтар мен төлемдердің есептелген, есептелген сомасын есептеуге, есептеуге немесе қайта қарауға құқылы уақыт кезеңі салық міндеттемесі мен талабы бойынша талап қою ескіру деп танылады.

Егер осы бапта өзгеше көзделмесе, талап қою мерзімі үш жылды құрайды (Салық кодексінің 48-бабының 2-тармағы).

Даулы хабарлама 2012 жылы, 2008 жылғы Салық Кодексінің қолданылу кезеңінде қойылды, ол бойынша талап қою мерзімі 5 жылды құрады (46-баптың 2-тармағы).

Осыған байланысты 2007 жылдан бастап тексеру кезеңі қолданылатын құқық нормаларына қайшы келмейді.

Орындалмаған хабарлама бойынша салықтардың есептелген және есептелген сомасына талап қоюдың ескіру мерзімі қолданылмайды. 2008 жылғы Салық кодексінің 54-бабының және 56-бабының ережелері

Салық кодексінде салық міндеттемесін тоқтату негіздерінің айрықша тізбесі бар, оған салық берешегі болмаған немесе өтелген жағдайда ЖК қызметін тоқтату жатады.

Әлеуметтік салық бойынша берешектің болуына байланысты басқармаға талапкердің қызметін ЖК ретінде тоқтату міндетін жүктеу үшін құқықтық негіздер болған жоқ.

Даулы құқықтық қатынастарға салық төлеушінің жағдайын жақсартатын 2017 жылғы Салық Кодексінің 485-бабы 2-тармағының кері күшін қолдану қажеттілігі туралы шағымның дәлелдері, оған сәйкес әлеуметтік салық кәсіпкерлік қызметтен түсетін табыс болған кезде ғана төленеді, назарға алынбайды.

Әлеуметтік салықты төлеу міндеттемесі Талапкерде 2007-2012 жылдар аралығында пайда болды, хабарлама 2012 жылы шығарылды, осыған байланысты 2001 және 2008 жылдардағы салық кодекстерінің ережелері даулы құқықтық қатынастарға қолданылады.

2017 жылғы Салық кодексінің 3-бабының 5-тармағына сәйкес бюджетке салықтардың және (немесе) төлемдердің жаңа түрлерін белгілейтін, мөлшерлемелерді көтеретін, жаңа міндеттерді белгілейтін, сондай-ақ салық төлеушінің (салық агентінің) жағдайын нашарлататын Қазақстан Республикасы заңдарының ережелері кері күшке ие болмайды.

Шағым авторының жоғарыда көрсетілген нормаға сілтемесі қате, өйткені жауапкер салықты есептеу туралы хабарлама шығарған кезде сол кездегі қолданыстағы салық заңнамасының ережелері дұрыс қолданылған. Ал 2017 жылғы Салық Кодексінің 485-бабының 2-тармағы оны қолданысқа енгізгеннен кейін туындаған салық міндеттемелеріне қолданылады.

Жоғарыда көрсетілген ережеден ерекшелік 2017 жылғы Салық кодексінің 3-бабының 3-тармағы болып табылады, оған сәйкес осы Кодекске салықтық әкімшілендіру, салық есептілігін белгілеу ерекшеліктері, салық төлеушінің (салық агентінің) жағдайын жақсарту бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізетін заңдар ағымдағы жылдың 1 желтоқсанынан кешіктірілмей қабылдануы мүмкін.

Осы іс үшін арнаулы әкімшілік соттың 05.07.2012 жылғы ӘҚБтК-нің 88-бабының бірінші бөлігі және 206-бабының бірінші бөлігі бойынша Әкімшілік құқық бұзушылық туралы қаулыларын тоқтату туралы қаулыларын апелляциялық сатыдағы сот заңды түрде қабылдамады, өйткені әкімшілік құқық бұзушылық туралы істерді қарау кезінде даулы хабарлама тексеру нысанасы болған жоқ.

 

 

 Назар аударыңыз!  

«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.  

Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.    

Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы  Заң компаниясы