МЕМЛЕКЕТТІК САТЫП АЛУ БОЙЫНША КОНКУРС НӘТИЖЕЛЕРІНЕ ШАҒЫМДАНУ
Заңның 47-бабына сәйкес әлеуетті өнім беруші Тапсырыс берушінің, Мемлекеттік сатып алуды ұйымдастырушының, мемлекеттік сатып алуды бірыңғай ұйымдастырушының, комиссиялардың, сарапшының, Мемлекеттік сатып алу саласындағы бірыңғай оператордың әрекеттеріне (әрекетсіздігіне), шешімдеріне, егер олардың әрекеттері (әрекетсіздігі), шешімдері әлеуетті өнім берушінің құқықтары мен заңды мүдделерін бұзса, шағымдануға құқылы.
Конкурс тәсілімен мемлекеттік сатып алу қорытындылары туралы хаттамада мынадай ақпарат болуға тиіс:
1) конкурсқа қатысуға өтінімдерді біліктілік талаптарына және конкурстық құжаттаманың талаптарына сәйкес келтіру туралы;
2) Осы Заңның 27-бабы 5-тармағының 1) және 2) тармақшаларына сәйкес конкурстық комиссияның сұрау салулары туралы;
3) конкурсқа қатысуға өтінімдері қабылданбаған әлеуетті өнім берушілер туралы, олардың қабылданбау себептерін егжей-тегжейлі сипаттай отырып, оның ішінде олардың біліктілік талаптары мен конкурстық құжаттама талаптарына сәйкес подтверждстігін растайтын мәліметтер мен құжаттарды көрсете отырып;
4) мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларында айқындалған өзге де мәліметтерді қамтиды.
Әлеуетті өнім берушілер конкурс қорытындыларын себептер бойынша даулады:
a) әлеуетті өнім берушілердің жұмыс тәжірибесін есептеудің негізсіздігі
b) әлеуетті өнім берушінің материалдық ресурстарға сәйкес келмеуіне байланысты өтінімнің қабылданбауы
c) әлеуетті өнім берушінің еңбек ресурстарына сәйкес келмеуіне байланысты өтінімнің қабылданбауы.
Заңның 9 - бабы 1-тармағының 5-тармақшасына сәйкес әлеуетті өнім берушіге біліктілік талаптары қойылады: жұмыс тәжірибесінің болуы (әлеуетті өнім берушіде лицензияның және (немесе) рұқсаттың болуы Мемлекеттік сатып алу нысанасы деп танылған жағдайларды қоспағанда).
Әлеуетті өнім беруші оның осы бапта белгіленген біліктілік талаптарына сәйкестігін растау үшін МТ ұйымдастырушысына Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидаларында көзделген тиісті құжаттарды ұсынады (Заңның 9-бабының 3-тармағы).
2022 жылғы 14 қаңтардағы бұйрықпен Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 11 желтоқсандағы № 648 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидалары жаңа редакцияда жазылды. Соңғы өзгерістер Қаржы министрінің 2022 жылғы 13 қазандағы № 1061 және 2022 жылғы 31 қазандағы № 1110 бұйрықтарымен енгізілді.
Қағидалардың 243-тармағында конкурс тәсілімен МЗ жүзеге асыру кезінде конкурстық баға ұсынысына әсер ететін мынадай критерийлер қолданылатыны айтылған:
1) әлеуетті өнім берушінің өткізілетін Мемлекеттік сатып алу нысанасы болып табылатын жұмыстар, көрсетілетін қызметтер нарығында жұмыс тәжірибесінің болуы;
2) төленген салықтардың көрсеткіші;
3) конкурстық баға ұсыныстарының шартты бағалары тең болған кезде есептелетін қаржылық орнықтылық көрсеткіші;
4) тауарлардың функционалдық, техникалық, сапалық және пайдалану сипаттамаларын және (немесе) сатып алынатын тауарларды пайдалануға, техникалық қызмет көрсетуге және жөндеуге арналған шығыстарды қамтиды.
Қағидалардың 244-тармағында конкурсқа қатысатын әлеуетті өнім берушінің жұмыс тәжірибесінің болуы мәселесін қарау кезінде конкурстық комиссия тек осы конкурста сатып алынатын жұмыстарды орындау және қызметтер көрсету нарығында, оның ішінде ұқсас жұмыстар мен қызметтер түрлері бойынша жұмыс тәжірибесін қарайды.
Қағидалардың 245-тармағы ЕСКЕРТЕДІ, Конкурстық комиссия конкурс тәсілімен мемлекеттік сатып алу қорытындылары туралы хаттаманы қалыптастыру кезінде конкурсқа қатысуға ұсынылған жағдайларды қоспағанда, конкурсқа қатысуға өтінім берген әрбір әлеуетті өнім берушіге қатысты осы Қағидалардың 243-тармағына сәйкес конкурстық құжаттамада көзделген өлшемшарттарға сәйкес шартты жеңілдіктерді айқындайды бір өтінім.
Әлеуетті өнім беруші осы өлшемшарттарды растайтын құжаттарды ұсынбаған жағдайда, конкурстық комиссия мұндай әлеуетті өнім берушіге тиісті шартты жеңілдікті қолданбайды.
Бұған дейін Қағидалардың 152-1-тармағының нормалары қолданылған, онда неғұрлым сапалы тауар, жұмыс, қызмет ұсынатын конкурсқа қатысушыны айқындау үшін ұйымдастырушы конкурстық құжаттамада әлеуетті өнім берушінің тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер нарығында өткізілетін Мемлекеттік сатып алу нысанасы болып табылатын жұмыс тәжірибесінің болуын конкурстық баға ұсынысына әсер ететін критерийлер қатарында көздейтіні көрсетілген соңғы он жыл (2022 жылдың 14 қаңтарына дейін).
Әлеуетті өнім берушінің соңғы он жылдағы, оның ішінде ағымдағы жылдағы жұмыс тәжірибесін растайтын мәліметтер мен құжаттарды уәкілетті органның ведомствосы ("Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Қазынашылық комитеті" ММ) және оның аумақтық бөлімшелері олардың дұрыстығын растағаннан кейін (Қағидалардың 89-тармағы) электрондық депозитарийге енгізеді.
Әлеуетті өнім берушілердің электрондық депозитарийге соңғы он жылдағы, оның ішінде ағымдағы жылдағы жұмыс тәжірибесін растайтын мәліметтер мен құжаттарды енгізу туралы өтінімдерін әлеуетті өнім беруші қалыптастырады және веб-портал арқылы беріледі.
Әлеуетті өнім берушілердің мұндай өтінімдерін уәкілетті органның ведомствосы және оның аумақтық бөлімшелері он жұмыс күні ішінде қарайды.
Сондай-ақ, депозитарий электрондық депозитарийге енгізілген мәліметтерге түзету енгізу жолымен қалыптастырылады.
Қағидалардың 96, 97-тармақтарына сәйкес әлеуетті өнім берушілердің электрондық депозитарийге енгізілетін жұмыс тәжірибесін растайтын мәліметтер мен құжаттардың дұрыстығын растау туралы өтінімдерін қарау нәтижелері бойынша веб-портал арқылы әлеуетті өнім берушінің әрбір жұмыс тәжірибесі бөлінісінде мынадай шешімдердің бірі қабылданады:
1) мәліметтер мен құжаттар осы Қағидалардың 91-93-тармақтарында көзделген талаптарға сәйкес келген жағдайларда қабылданатын растау туралы;
2) растаудан бас тарту туралы, ол мынадай жағдайларда қабылданады:
әлеуетті өнім берушінің жұмыс тәжірибесін растайтын құжаттар бойынша дәйексіз ақпарат беру фактісін анықтау;
мәліметтер мен құжаттардың осы Қағидалардың 91-93 - тармақтарында көзделген талаптарға сәйкес келмеуі.
Әлеуетті өнім берушінің жұмыс тәжірибесін растайтын мәліметтер мен құжаттар осы Қағидалардың 96-тармағының 1) тармақшасында көзделген шешім қабылданған жағдайда "расталған" мәртебесі бар электрондық депозитарийге енгізіледі.
Қағидалардың 102-тармағы осы Қағидалардың 96 және 101-тармақтарында көзделген шешімдерге Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес сот тәртібімен шағым жасалатынын регламенттейді.
2019 жылғы қыркүйектен бастап әлеуетті өнім берушілердің жұмыс тәжірибесі Мемлекеттік сатып алу веб-порталының электрондық депозитарийінде орындалған жұмыстар актілерін орналастыру арқылы расталады.
Уәкілетті орган шешім қабылдайды және белгілі бір жұмыс тәжірибесі тексеріледі.
Жоғарыда көрсетілген ережелер нормаларына байланысты конкурсты ұйымдастырушылар, тапсырыс берушілер қорытындылау кезінде өз құзыреті шегінде әрекет етуі және заңнама талаптарын сақтауы тиіс.
Бұл жағдайда конкурстық комиссия конкурстың қорытындысын шығару кезінде әлеуетті өнім берушінің жұмыс тәжірибесін болдырмау үшін негіздер қажет. Яғни, әлеуетті өнім берушінің жұмыс тәжірибесі туралы және түзетуді растау туралы мәліметтердің дұрыстығын растау туралы шешімге сотқа шағымдануға және күшін жоюға тиіс.
Демек, басталмаған негіздер болмаған кезде әкімшілік рәсімге қатысушының әкімшілік органның, лауазымды адамның қызметіне деген сенімі АПК-нің 13-бабының 1, 2-бөліктеріне сәйкес Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалады.
Әкімшілік акт, әкімшілік әрекет (әрекетсіздік) әкімшілік орган, лауазымды адам немесе сот Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес керісінше белгілегенге дейін заңды және негізделген болып есептеледі.
Заңды қолайлы Әкімшілік акт АӨК-нің 85-бабының 4-бөлігінің нормаларында көзделген жағдайларда ғана жойылуы мүмкін, ал заңсыз қолайлы Әкімшілік акт осы баптың 6-бөлігінде көзделген негіздер болған кезде қолданылатын АӨК-нің 84-бабының 7-бөлігіне сәйкес жойылуға тиіс, атап айтқанда:
1) соның негізінде Әкімшілік акт шығарылған құқықтық акт конституциялық емес деп танылса;
2) әкімшілік рәсімдерге қатысушы ұсынған құжаттың не мәліметтердің көрінеу анықностьстігі анықталған;
3) Әкімшілік акт әкімшілік рәсімге қатысушының заңды күшіне енген сот үкімімен немесе қаулысымен, прокурордың, қылмыстық қудалау органының, әкімшілік құқық бұзушылық туралы істерді қарауға уәкілеттік берілген органның (лауазымды адамның) қаулысымен белгіленген құқыққа қайшы әрекеттерді жасауы нәтижесінде қабылданған;
4) Әкімшілік акт мемлекеттік немесе қоғамдық мүдделерді, мемлекеттің қауіпсіздігін қозғайды не адамдардың өмірі, денсаулығы үшін ауыр қайтымсыз салдарға әкеп соғуы мүмкін.
Мемлекеттік сатып алу туралы заңнамада әлеуетті өнім берушілерге мемлекеттік сатып алу туралы шарт бойынша міндеттемелерді орындау үшін жеткілікті материалдық, еңбек және қаржы ресурстарына ие болу бөлігінде біліктілік талаптары қойылады (Заңның 9-бабы 1-тармағының 4-тармақшасы).
Заңның 10-бабына сәйкес әлеуетті өнім беруші мынадай негіздердің бірі бойынша біліктілік талаптарына сәйкес келмейді деп танылады:
1) әлеуетті өнім берушінің және (немесе) ол тартатын жұмыстардың не көрсетілетін қызметтердің қосалқы мердігерінің (бірлесіп орындаушысының) біліктілік талаптарына сәйкестігін растау үшін құжат (құжаттар) ұсынылмаған;
2) Әлеуетті өнім беруші оның сәйкестігін растау үшін ұсынған құжаттардағы ақпараттың негізінде біліктілік талаптарына сәйкес келмеу фактісі, сондай-ақ ол тартатын жұмыстардың не көрсетілетін қызметтердің қосалқы мердігерінің (бірлесіп орындаушысының) біліктілік талаптарына сәйкес келмеуі анықталған;
3) біліктілік талаптары бойынша дәйексіз ақпарат беру фактісі анықталған жағдайларда жүзеге асырылады.
Заңның 4-бабында айқындалған МТ жүзеге асыру қағидаттарының бірі МТ үшін пайдаланылатын ақшаны оңтайлы және тиімді жұмсау қағидаты болып табылады.
НОРМАТИВТІК ҚҰҚЫҚТЫҚ БАЗА
- Қазақстан Республикасының Конституциясы;
- Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі (АК);
- Қазақстан Республикасының Азаматтық іс жүргізу кодексі (АК)
- Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексі (АПК);
- Қазақстан Республикасының Бюджет кодексі;
- Қазақстан Республикасының Салық кодексі; - "Мемлекеттік сатып алу туралы" Қазақстан Республикасының Заңы (МЗ туралы Заң);
- "Мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау туралы" Қазақстан Республикасының Заңы (Маифк туралы Заң);
- "Құқықтық актілер туралы" Қазақстан Республикасының Заңы;
- "Ұлттық әл-ауқат қоры туралы" Қазақстан Республикасының Заңы;
- "Квазимемлекеттік сектордың жекелеген субъектілерін сатып алу туралы" Қазақстан Республикасының Заңы;
- Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 11 желтоқсандағы № 648 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидалары (№648 қағидалар);
- Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 694 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алу саласында тізілімдерді қалыптастыру және жүргізу қағидалары (№694 қағидалар);
- Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 30 қарашадағы № 598 бұйрығымен бекітілген камералдық бақылау жүргізу қағидалары (№598 қағидалар);
- Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 19 наурыздағы №392 бұйрығымен бекітілген Ішкі мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидалары (№392 қағидалар);
- Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2020 жылғы 20 наурыздағы №127 қаулысымен бекітілген Мемлекеттік сатып алудың арнайы тәртібі (қолданылу мерзімі 2020 жылғы 31 желтоқсанға дейін)
- Қазақстан Үкіметінің 2015 жылғы 31 желтоқсандағы №1200 қаулысымен бекітілген ерекше тәртіпті қолдана отырып Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру қағидалары (№1200 қағидалар);
- "соттардың Мемлекеттік сатып алу туралы заңнаманы қолдануы туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2022 жылғы 21 сәуірдегі №4 нормативтік қаулысы (ҚҚСП №4);
- Қордың Директорлар кеңесі басқармасының 2019 жылғы 3 қыркүйектегі №31/19 шешімімен бекітілген Қордың сатып алу қызметін басқару стандарты;
- Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілері.
МЗ-Мемлекеттік сатып алу;
РНУ-Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізілімі;
СМАС-мамандандырылған ауданаралық әкімшілік сот;
СКАД-облыстық соттың әкімшілік істер жөніндегі сот алқасы;
ҚР ҚК СКАД-Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының әкімшілік істер жөніндегі сот алқасы;
СМЭС-мамандандырылған ауданаралық экономикалық сот;
Қаржы министрлігі-Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі;
Қазынашылық-Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Қазынашылық комитеті;
КВГА-Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Ішкі мемлекеттік аудит комитеті;
ДВГА-Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің Ішкі мемлекеттік аудит департаменті;
ГАиФК - мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау;
Назар аударыңыз!
Заң және құқық адвокаттар кеңсесі сіздің назарыңызды осы құжаттың негізгі екендігіне және әрдайым нақты жағдайдың талаптарына сәйкес келмейтіндігіне аударады. Біздің заңгерлер сіздің жағдайыңызға сәйкес келетін кез-келген құқықтық құжатты жасауға көмектесуге дайын.
Толық ақпарат алу үшін заңгерге / адвокатқа хабарласыңыз, телефон арқылы; +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қазақстан Заң қызметі заң консультациясы азаматтық қылмыстық әкімшілік істер даулар қорғау төрелік істер даулар заң компаниясы Қазақстан адвокаттық кеңсе сот істері
Конституция Заң Кодекс Норматив Жарлық Бұйрық Шешім Қаулы Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы