Самұрық-Қазына сатып алу бойынша материалдық құқық нормаларын бұзуға жол берілді
№6001-22-00-6ап/2492 25.05.2023 ж.
Талапкер: "G"ЖШС
Жауапкер: "Самұрық-Қазына"АҚ
Мүдделі тұлға: "С"ЖШС
Даудың мәні: квазимемлекеттік сектордың жекелеген субъектілерінің заң талаптарын және сатып алуды жүзеге асыру қағидаларын жүзеге асыруын бақылауды заңсыз деп тану туралы, ұйымдастырушыға - "Атырау мұнай өңдеу зауыты"ЖШС(бұдан әрі - "АМӨЗ "ЖШС) 08.06.2022 жылғы Ашық готендер қорытындылары хаттамасының күшін жою туралы хабарлама және ашық тендер бастапқы орнына қайтару міндеттемесін Жолдау міндеттері сатып алу бойынша №708555 "АМӨЗ"ЖШС санитарлық-қорғау аймағының жасыл екпелерін күтіп-ұстауға қызмет көрсету.
Мүдделі тұлғаның кассациялық шағымы бойынша қайта қарауфабула:
29.04.2022 жылы "АМӨЗ " ЖШС"G "ЖШС қатысқан" АМӨЗ "ЖШС санитарлық-қорғау аймағының жасыл екпелеріне қызмет көрсету және күтіп-ұстау бойынша жұмыстарды" сатып алу бойынша ашық тендер жариялады.08.06.2022 жылғы қорытындылар хаттамасымен (бұдан әрі - даулы хаттама) "С"ЖШС жеңімпаз болып танылды.
10.06.2022 жылы Талапкер АҚ-ға "С" ЖШС ұсынған құжаттарда құжаттардың бұрмалануының анық признакистігі белгілері болғандығы туралы шағым түсірді.
14.06.2022 жылы талапкердің шағымы қанағаттандырусыз қалдырылды, әлеуетті өнім берушінің барлық құжаттарды ұсынғаны туралы түсініктеме берілді.
Көрсетілген жауаппен келіспей, 26.06.2022 жылы талапкер жауапкерге "АМӨЗ" ЖШС ұйымдастырушысының әрекеттеріне шағымды қайта жолдады.
07.07.2022 жылғы хатпен шағым қараусыз қалдырылды.
27.06.2022 жылы "АМӨЗ" ЖШС мен "С" ЖШС арасында №708555/2022/1 сатып алу шарты жасалды.
Тендердің қорытындыларымен және шағымды қарау нәтижелерімен келіспей, талапкер сотқа жүгінді.
Сот актілері:
1-ші инстанция: сот удовлетвор қанағаттандырылды. "АМӨЗ" ЖШС-не талап қоюды заңсыз деп тану және 08.06.2022 жылғы қорытындылар хаттамасының күшін жою арқылы №708555 ашық тендерге қайтарылды.
Апелляция: шешім күшінде қалды.
Кассация: сот актілері жойылды, талап қайтарылды.
Қорытындылар:
Жергілікті соттар талапты қанағаттандыра отырып, жауапкердің әлеуетті өнім берушінің дәйексіз ақпарат беру фактісін анықтау бойынша шаралар қабылдағанын, қажетті құжаттама талап етілмегенін, әлеуетті өнім берушіден бастапқы құжаттардың түпнұсқаларын сұрамағанын, сол арқылы тиісті бақылау жүргізілмегенін дәлелдеді.
Сонымен қатар, бірінші және апелляциялық сатыдағы соттар дауды шешу кезінде мынадай мән-жайларды ескермеді.
АППК-нің 102-бабының екінші бөлігіне сәйкес соттарға осы Кодексте көзделген жария-құқықтық қатынастардан туындайтын даулар Әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен сотталады.
Жария-құқықтық қатынастардың міндетті белгілерінің бірі - оларға осы қатынастардың екінші жағына қатысты жария-билік өкілеттіктері берілген субъектінің қатысуы.
АӨК-нің 4-бабы бірінші бөлігінің 4) және 7) тармақшаларына сәйкес әкімшілік актімен әкімшілік орган, лауазымды адам жария-құқықтық қатынастарда қабылдайтын, белгілі бір адамның немесе жеке-дара айқындалған адамдар тобының Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген құқықтары мен міндеттерін іске асыратын шешім түсініледі.
Әкімшілік органның астында-мемлекеттік орган, жергілікті өзін-өзі басқару органы, мемлекеттік заңды тұлға, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес әкімшілік актіні қабылдау, әкімшілік әрекетті (әрекетсіздікті) жасау жөніндегі өкілеттіктер берілген өзге де ұйым.
Осы Кодекс мемлекеттік органдардың ішкі әкімшілік рәсімдерін, әкімшілік рәсімдерді жүзеге асыруға байланысты қатынастарды, сондай-ақ әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібін реттейді.
Сот алқасы талапкердің өзгертілген редакциядағы талаптары әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен қарауға жататын даудың нысанасын қамтымайды деп есептейді.
"Квазимемлекеттік сектордың жекелеген субъектілерін сатып алу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - заң) 15-бабына сәйкес жекелеген квазимемлекеттік сектор субъектілерінің осы Заңның талаптарын және сатып алуды жүзеге асыру қағидаларын сақтауын бақылауды сатып алуды бақылау жөніндегі орталықтандырылған қызмет және сатып алу саласындағы уәкілетті орган жүргізеді.
Заңның 16-бабының 8,9-тармақтарына сәйкес осы баптың 2 және 3-тармақтарында белгіленген мерзімдерде келіп түскен арыздарды қарау нәтижелері бойынша сатып алуды бақылау жөніндегі орталықтандырылған қызмет сатып алуды жою және (немесе) қайта қарау не күшін жоюдан бас тарту және (немесе) қайта қарау туралы шешім қабылдайды.
Сатып алу қорытындыларын жоюдан және (немесе) қайта қараудан бас тарту туралы,олардың дәлелді негіздемесімен сатып алу қорытындыларының күшін жоюдың және (немесе) қайта қараудың қажеттілігі жоқ деген қорытындыларды қамтитын шешім осындай шешім қабылданған күннен бастап күнтізбелік үш күн ішінде өтініш берушіге жіберіледі.
Осы баптың 8-тармағына сәйкес қабылданған сатып алуды бақылау жөніндегі орталықтандырылған қызметтің шешімімен келіспеген жағдайда, әлеуетті өнім беруші оған сотқа шағымдануға құқылы.Баяндалғанды негізге ала отырып, сатып алуға қатысқан және тендер қорытындыларымен келіспеген әлеуетті өнім беруші жоғарыда көрсетілген сотқа дейінгі реттеу тәртібін сақтай отырып, оларды сотқа шағымдануға құқылы.
Қаралып отырған жағдайда талапкер сотқа тиісті түрде жүгінді талап қою жауапкерден қанағаттандырудан бас тартуды ала отырып, тендер қорытындыларын даулау арыздары. Бірінші сатыдағы сот заңды қате түсіндіруге жол беріп, талап қоюшыға талап қою нысанасын әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен қарауға жатпайтын талаптарға өзгертуді ұсынды, өйткені тендер қорытындыларына шағымдану тәртібі Заңмен регламенттелген және өзге де айналымға жатпайды.
Талапкер тендер қорытындыларымен келіспейді және оларға әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен шағымдануға құқылы, өйткені "АМӨЗ" ЖШС квазимемлекеттік сектордың субъектісі бола отырып, заңға сәйкес сатып алуды жүзеге асырады және тендерге қатысушыларға қатысты әкімшілік-билік өкілеттіктерін іске асырады. Бұл ретте жауапкердің сатып алуды бақылауды жүзеге асырудағы әрекеттері тендер қорытындыларына дау айту туралы талапты қарау шеңберінде бағалауға жатады және дербес Нысананы қамтымайды.
АППК-нің 138-бабы екінші бөлігінің 11) тармақшасына сәйкес талап арыз қайтарылды, әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен қарауға жатпайды.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы