Мемлекеттік кірістерді заңсыз деп тану және бұйрық пен нұсқаманың күшін жою туралы
№6001-23-00-6ап/199 (2) 25.07.2023 ж.
Талапкер: "B"ЖШС
Жауапкерлер: "Мемлекеттік кірістер комитеті" РММ, "мемлекеттік кірістер департаменті" РММ
Даудың мәні: 2022 жылғы 25 наурыздағы №164 бұйрықтың (бұдан әрі – бұйрық) және 2022 жылғы 4 сәуірдегі №92 нұсқаманың (бұдан әрі – нұсқама) заңсыз деп тану және күшін жою, жоспардан тыс тексеруді жарамсыз деп тану, құжаттарды ұсыну туралы талапты тапсыру жөніндегі әрекеттерді заңсыз деп тану туралы.
Жауапкерлердің кассациялық шағымдары бойынша қайта қарау.
ФАБУЛА: талапкердің ірі кәсіпкерлік объектісі ретіндегі негізгі қызметі:
1) санаторий-курорттық ұйымдардың қызметі;
2) елді мекендерден тыс жерде Тамақтандыруды ұйымдастырудың өзге де түрлері, санаты. 2022 жылғы 14 ақпанда Комитет аумақтық бөлімшелердің атына КТС бойынша салықтық жеңілдіктерді қолданған Денсаулық сақтау және білім берудің әлеуметтік саласында қызметті жүзеге асыратын салық төлеушілердің қызметіне талдау жүргізгені туралы хат жолдады.
Талдау көрсеткендей, КТС төмендетудің негізгі шарттары білім беру және медицина саласындағы қызмет түрлерін жүзеге асыруға кірістерді бағыттау және мұндай кірістерді жоғарыда аталған субъектілердің жылдық жиынтық кірісі сомасының кемінде 90% -. жасау болып табылады.
Салық заңнамасында айқындалған жеңілдіктерді заңды қолдану мақсатында: құрылтайшыларға дивидендтер төлеу; қаржылық есептілік бойынша салық салынатын және бөлінбеген кірістер арасындағы ауытқу; 50 000 доллардан астам валюталық операциялар бойынша Қазақстан Республикасынан ақша аудару; сенімсіз салық төлеушілермен өзара есеп айырысу (бұғатталған ЭШФ, ВУД 216) критерийлері бойынша кірістерді өзге мақсаттарға бағыттаудың заңдылығы тұрғысынан талдау жүргізілді ҚР ҚК және қорытындылар). 2022 жылғы 14 ақпанда Департамент комитеттің атына талапкерге қатысты 2018 жылғы 1 қаңтардан бастап 2020 жылғы 31 желтоқсанға дейінгі кезеңде КТС және ҚҚС бойынша салық міндеттемесін орындау мәселесі бойынша тексеруді тағайындау туралы сұрау салуды жолдады.
Департаменттің сұрау салуынан 2021 жылы Талапкер 2018 жылға 100 нысан бойынша және 2018 жылдың 2, 3, 4 тоқсандарына ҚҚС бойынша қосымша декларация тапсырғаны көрінеді. Аталған кезеңде талапкердің сенімсіз салық төлеушімен - "K" ЖШС-мен 727,9 млн. теңге сомасына, ҚҚС-мен 87,3 млн. теңге өзара есеп айырысуы болды.
Бұдан бұрын, 2020 жылғы 4 желтоқсанда "K" ЖШС-не қатысты тақырыптық тексеру жүргізілді, ол тексерілетін кезең ішінде сатып алушылардың атына сатуды толығымен алып тастады.
Алайда, жоғарыда көрсетілген сұрау салуда Қарағанды облыстық сотының азаматтық істер жөніндегі сот алқасының 2021 жылғы 30 қыркүйектегі қаулысымен "K" ЖШС-не қатысты 2020 жылғы 4 желтоқсандағы құжаттық салықтық тексеру актісінің күші жойылғаны көрсетілмеген. 2022 жылғы 17 ақпанда Комитет Департамент атына талапкерге қатысты тексеруді тағайындау туралы сұрау салуда көрсетілген фактілер жоспардан тыс салықтық тексеруді тағайындау туралы бұйрықты шығару үшін негіз бола алатындығы туралы хат жолдады және АӨК-нің 73-бабына сәйкес тыңдау рәсімін жүргізуді тапсырады.
2022 жылғы 21 ақпанда Департамент жоғарыда көрсетілген мәселе бойынша тыңдау рәсімін өткізді. Тыңдау рәсімі барысында талапкер комитеттің тапсырмасында көрсетілген салық төлеушілер санатына жатпайтынын атап өтті. 2022 жылғы 25 наурызда Департамент бұйрық шығарды. 2022 жылғы 4 сәуірде ұйғарым шығарылды.
Сот актілері:
1-ші инстанция: сот удовлетвор қанағаттандырылды.
Заңсыз деп танылды және бұйрық пен нұсқаманың күші жойылды, жоспардан тыс салықтық тексеру жарамсыз деп танылды, 2022 жылғы 28 маусымға дейінгі мерзімде құжаттарды ұсыну туралы талапты тапсыру жөніндегі МКД-ның әрекеттері заңсыз деп танылды.
Апелляция: шешім өзгеріссіз қалды.
Кассация: сот шешімі мен апелляциялық қаулы өзгертілді.
Жоспардан тыс салықтық тексеруді жарамсыз деп тану, құжаттарды ұсыну туралы талапты тапсыру жөніндегі іс-әрекеттер 2022 жылғы 28 маусымға дейінгі мерзімде заңсыз деп тану бөлігінде талап-арыз қайтарылды.
Қорытындылар: Қазақстан Республикасы Кәсіпкерлік кодексінің (бұдан әрі - ӨК) 156-бабының 1,2-тармақтарында бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) бару арқылы тексеру және профилактикалық бақылау және қадағалау, егер оларды бақылау және қадағалау органы субъектіге бару арқылы тексерулер мен профилактикалық бақылау мен қадағалауды ұйымдастыруға және жүргізуге қойылатын талаптарды өрескел бұза отырып жүргізсе, жарамсыз деп танылады бақылау және қадағалау.
ДК талаптарын өрескел бұзуға бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) барып тексеру және профилактикалық бақылау мен қадағалау жүргізу негіздерінің болмауы жатады.
Комитеттің тапсырмасынан тыңдау рәсімін Денсаулық сақтау және білім беру саласында салық төлеушілердің салықтық жеңілдіктерін қолданудың заңдылығы тұрғысынан жүргізу қажет екендігі шығады. Бұл тыңдау процедурасын тағайындауға және бұйрық шығаруға қызмет еткен негіздер, содан кейін бұйрықтар әр түрлі болғанын білдіреді.
Талапкердің комитет хатында көрсетілген салық төлеушілер санатына жатқызылмау фактісі сенімді түрде расталғанын ескере отырып, сотталушылардың іс-әрекеттерінің заңсыздығы туралы соттардың тұжырымдары дұрыс болып табылады, өйткені тыңдау, бұйрық шығару және нұсқама беру рәсімдері тақырыптық тексеруді тағайындау үшін негізделген негіздердің болмауына байланысты бұзылды.
Осылайша, осы бөліктегі іс бойынша алдыңғы сатылардағы соттар істің мән-жайларын, тараптар ұсынған дәлелдемелер мен дәлелдерді егжей-тегжейлі зерттеді, оларға заңның тиісті нормаларына сілтеме жасай отырып тиісті баға берілді.
Салық кодексінің 187-бабына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) салық органдарының әрекеттеріне, әрекетсіздігіне сотқа шағымдануға құқылы. КҚ-ның 155-бабы 1-тармағының 3) тармақшасымен бақылау және қадағалау субъектілері не олардың уәкілетті өкілдері бақылау мен қадағалауды жүзеге асыру кезінде КҚ және Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) және (немесе) тексеруге бара отырып, профилактикалық бақылау қорытындылары бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы нұсқамаға шағымдануға құқылы екендігі регламенттелген.
АӨК-нің 4-бабы бірінші бөлігінің 9) тармақшасында әкімшілік рәсім - бұл әкімшілік органның, лауазымды адамның әкімшілік істі қарау, ол бойынша шешім қабылдау және орындау жөніндегі өтініш негізінде немесе өз бастамасы бойынша жасалатын қызметі, сондай-ақ оңайлатылған әкімшілік рәсім тәртібімен жүзеге асырылатын қызметі көзделген.
АӨК-нің 10-тарауына сәйкес әкімшілік істі қарау бірнеше кезеңнен тұрады, оның ішінде әкімшілік рәсімге қатысушыны тыңдау (осы немесе өзге шешім қабылдағанға дейінгі бірінші бөлім. АӨК-нің 73-бабы), АӨК-нің 77-бабының екінші бөлігімен әкімшілік істі қарау аяқталғаннан кейін жазбаша нысанда шешім шығарылатыны регламенттелген, ол әкімшілік рәсімге қатысушыға жіберіледі.
Жоспардан тыс салықтық тексеруді тағайындау жөніндегі іс-әрекеттер бойынша, құжаттарды ұсыну туралы талапты тапсыру бойынша қорытынды акт әлі шығарылмағаны анықталды. АӨК-нің 102-бабының екінші бөлігінде әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен соттарға АӨК көздеген жария-құқықтық қатынастардан туындайтын даулар сотталатыны айқындалды.
АӨК Әкімшілік акт - бұл әкімшілік орган, лауазымды адам жария құқықтық қатынастарда қабылдайтын, белгілі бір адамның немесе жеке белгілі бір адамдар тобының заңдарда белгіленген құқықтары мен міндеттерін іске асыратын шешім (АӨК-нің 4-бабы бірінші бөлігінің 4) тармақшасы) деп белгілейді.
Әкімшілік органның билік өкілеттіктерін негізге ала отырып, оның актілері, әрекеттері (әрекетсіздігі) мекенжайына әкімшілік акті шығарылған және/немесе әрекет (әрекетсіздік) жасалған субъектілердің құқықтары мен заңды мүдделерін іске асыруды іске асыруы, шектеуі, кемсітуі немесе өзге де түрде ықпал етуі мүмкін.
Жария-құқықтық қатынастар құқық субъектілері арасында қатысушылардың біреуінің басқа билік өкілеттіктеріне қатысты жүзеге асырылуына байланысты туындайды.
Тиісінше, әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен әкімшілік орган мен оған қатысты осы Әкімшілік органның заңда белгіленген жария функциялары іске асырылатын адам арасында туындайтын даулар қаралады.
Баяндалғанның мәнмәтінінде Тараптар арасында жария-құқықтық қатынастар жоқ, өйткені жоспардан тыс салықтық тексеруді жарамсыз деп тану туралы, құжаттарды тапсыру жөніндегі іс-қимылдарды заңсыз деп тану туралы талап аралық болып табылады, бірақ қорытынды акт болып табылмайды, демек, АӨК шеңберінде қорғалатын талапкердің құқықтарын іске асырмайды және шектемейді. Бұл дегеніміз, осы бөлімдегі шағымданған әрекеттер әкімшілік актінің барлық белгілеріне ие емес және қоғамдық құқықтық қатынастар орбитасына енбейді.
Сонымен қатар, әкімшілік рәсімді тиісінше жүргізу мәселесі бойынша жауапкердің көрсетілген іс-әрекетін бағалауды сот салық органының қорытынды ШЕШІМІ дауланған жағдайда ғана, яғни талапкердің құқықтары мен мүдделерін іске асыратын не шектейтін қорытынды актімен бірге бере алады.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О признании незаконными и отмене приказа и предписания государственных доходов
218 рет жүктеп алынды