Облыстық экология департаменті құқықбұзушылықты жою туралы нұсқаманың күшін жою және заңсыз деп тану туралы
№6001-23-00-6ап/357 1.08.2023 ж.
Талапкер: "А"ақ
Жауапкер: "Қазақстан Республикасы Экология, Геология және табиғи ресурстар министрлігі Экологиялық реттеу және бақылау комитетінің облыс экология департаменті"РММ
Даудың мәні: заңсыз деп тану және 2022 жылғы 6 маусымдағы бұзушылықты жою туралы нұсқаманың күшін жою туралы.
Талапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау.
ФАБУЛА: Департамент 2022 жылғы 22 сәуір мен 6 маусым аралығында қоғамға қатысты бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) барып профилактикалық бақылау мен қадағалауды жүзеге асырды. Қоғам қызметінің негізгі түрі қала мен қала маңындағы елді мекендерді ауыз сумен қамтамасыз ету, сондай-ақ халықтың шаруашылық-тұрмыстық және өндірістік сарқынды суларын және қаланың өнеркәсіптік кәсіпорындарын қабылдау, тасымалдау, тазарту болып табылады.
2009 жылғы 08 қазандағы санитариялық-эпидемиологиялық қорытындыға сәйкес Қоғам қауіптіліктің 1 - санаты субъектісіне жатады. Профилактикалық бақылау мен қадағалаудың негізі-Қазақстан Республикасы Экология, Геология және табиғи ресурстар министрінің 2021 жылғы 10 желтоқсандағы бұйрығымен (бұдан әрі - бұйрық) бекітілген 2022 жылғы 1-жартыжылдыққа арналған қоршаған ортаны қорғау саласындағы бақылау субъектісіне (объектісіне) баратын профилактикалық бақылау объектілерінің тізімі.
2022 жылғы 21 сәуірдегі № 35 143 бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) барып профилактикалық бақылау мен қадағалауды тағайындау туралы Акт (бұдан әрі - Акт).
Тексерілетін кезең: 2020 жылғы 1 қаңтар – 2022 жылғы 17 мамыр. Профилактикалық бақылау және қадағалау нәтижелері бойынша Департамент ұйғарым енгізді.
Нұсқамаға сәйкес бақылау органы тәуекел дәрежесі бойынша 13 "өрескел" және 2 "елеулі" бұзушылықтарды анықтады, нұсқамада анықталған бұзушылықтарды жою бойынша ұсынымдар мен ықтимал әрекеттер көрсетілген, оларды жою мерзімі белгіленген.
Бұдан басқа, қоғамға қатысты профилактикалық бақылау және қадағалау нәтижелері бойынша қоршаған ортаны қорғау саласындағы бұзушылықтар үшін әкімшілік құқық бұзушылықтар туралы 18 хаттама жасалды.
Қоғам жоғарыда аталған талап-арызбен сотқа жүгініп, талаптарды келесі дәлелдермен негіздеді:
1) тексеруді тағайындау туралы бұйрықты шығару уақыты профилактикалық бақылау кезеңіне сәйкес келмесе, профилактикалық бақылау мерзімдерін ұзарту туралы қосымша акт профилактикалық бақылауды тағайындау туралы актіден бұрын шығарылған;
2) профилактикалық бақылау өрескел бұзушылықтармен жүргізілді, жауапкер жүргізудің басталғаны туралы хабарламады, тексеруші тұлғалардың құрамын өзгерту туралы акт және мерзімдерді ұзарту туралы қосымша акт құқықтық статистика органдарында тіркеуден өтпеді;
3) жауапкер әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамаларды заңсыз жасаған;
4) су сынамаларын алу тәртібі бұзылған;
5) нұсқамада профилактикалық бақылау жүргізілетін орын бойынша емес бұзушылықтар көрсетілген; 6) нұсқамада қалдықтарды жинауға және өртеуге қатысты бұзушылықтар дұрыс көрсетілмеген, іс жүзінде сенбілік өткізілгеннен кейін құлаған жапырақтар өртенген.
Сот актілері:
1-ші саты: сот частично ішінара қанағаттандырылды.
Қаулы етілді: 2022 жылғы 6 маусымдағы №35/07624 - 01 бұзушылықтарды жою туралы нұсқаманың күші жойылсын: - КНС – 11 бойынша 2 - тармақ (кәріз сорғы станциясы), "спецстрой"; - Қонаев к-сі 65-те орналасқан КНС -1 бойынша 1-тармақ; - КНС -13 бойынша 1-тармақ, КНС-13-те орналасқан 41 разъезд; - Су өзені "Ақбұлақ" акционерлік қоғамының кәріз тазарту құрылыстары бойынша 6-тармақ.
Қалған сот ісінен бас тартылды.
Апелляция: бірінші сатыдағы соттың шешімі өзгертілді. Соттан бас тартылды. Кассация: апелляциялық қаулы өзгертілді, сот шешімі күшінде қалды.
Қорытындылар: бірінші сатыдағы сот талап қоюды ішінара қанағаттандыру туралы өзінің шешімін Қазақстан Республикасы Экологиялық Кодексінің (бұдан әрі - ЭК) 321-бабының талаптары жеке және заңды тұлғалардан қалдықтарды ұйымдасқан түрде қабылдау жөніндегі қызметті жүзеге асыратын мамандандырылған ұйымдарға қолданылады, ал қоғам мұндай мамандандырылған ұйым болып табылмайды деп уәждеді.
Апелляциялық сатыдағы сот талап қоюды қанағаттандыру бөлігінде сот шешімінің күшін жоя отырып және осы бөлікте талап қоюды қанағаттандырудан бас тарту туралы жаңа шешім қабылдай отырып, қоғамның қызмет түрінен және қалдықтардың қауіпті түрлерінің (Ағынды суларды өңдеуден түсетін шламдар) болуын ескере отырып, сондай - ақ қоғамды қауіптіліктің 1-санаты субъектісіне жатқыза отырып, іс-әрекеттерде бар екенін мойындады талапкер экология саласындағы заңнаманы, атап айтқанда ЭК-нің 321-бабын бұзған, өйткені талапкер өз қызметі барысында пайда болған қалдықтарды бөлек жинауды жүзеге асыруға міндетті.
Апелляциялық сатыдағы соттың бұл тұжырымдары қате болып табылады. АӨК-нің 72-бабының бірінші және екінші бөліктеріне сәйкес әкімшілік орган, лауазымды адам әкімшілік істі дұрыс қарау үшін мән-жайларды жан-жақты, толық және нақты мән-жайларды объективті зерттеу үшін шаралар қабылдауға міндетті.
Әкімшілік істің нақты мән-жайларын зерттеу тәртібі мен шектерін әкімшілік рәсімге қатысушылардың пікірлерін ескере отырып, әкімшілік орган, лауазымды адам айқындайды.
Соттар профилактикалық бақылау қатаң түрде кәсіпкерлік кодекс шеңберінде жүргізілгенін, өрескел бұзушылықтарға жол берілмегенін және барлық нұсқаманың күшін жою үшін құқықтық негіздер жоқ екенін анықтады.
Аталған бөлімде жергілікті соттардың құқықтық қорытындылары бар сот алқасы келіседі және олар бойынша Соттар тиісті құқықтық баға берді. Көрсетілген бөлімдегі дәлелдер апелляциялық сатыдағы сотта қаралатын мәселе болды.
Сонымен бірге, сот алқасы апелляциялық сатының бірқатар бұзушылықтарды алып тастау және қоғамға ЭК-нің 321-бабының нормаларын бұзушылықтарды айыптау бөлігіндегі тұжырымдарымен келіспейді, өйткені бұл істің нақты мән-жайларына және қолданыстағы заңнамаға сәйкес келмейді.
Нұсқамаға сәйкес: КСС-11 бойынша 2-тармақ, КСС -1 бойынша 1-тармақ, КСС -13 бойынша 1-тармақ, "А" АҚ КОС бойынша 6-тармақ бақылау субъектісінің қалдықтарды араластыруға тыйым салу туралы ЭК-нің 321-бабының талаптарын бұзғаны көрсетілген. ЭК-нің 321-бабының мазмұнынан қалдықтарды жинау деп мұндай қалдықтарды одан әрі қалпына келтіруге немесе жоюға жіберу мақсатында мамандандырылған ұйымдардың жеке және заңды тұлғалардан қалдықтарды ұйымдасқан түрде қабылдау жөніндегі қызметі түсініледі.
Қалдықтарды жинау операциялары қалдықтарды жинау процесінде сұрыптау және жинақтау бойынша көмекші операцияларды қамтуы мүмкін. Қалдықтарды жинау жөніндегі операцияларды жүзеге асыратын адамдар осы Кодекстің талаптарына сәйкес қалдықтарды бөлек жинауды қамтамасыз етуге міндетті.
Қалдықтарды бөлек жинау деп одан әрі мамандандырылған басқаруды жеңілдету мақсатында Қалдықтарды түрлері немесе топтары бойынша бөлек жинау түсініледі. Бөлек жинау келесі фракциялар бойынша жүзеге асырылады:
1) "құрғақ" (қағаз, картон, металл, пластик және шыны);
2)" Дымқыл " (тамақ қалдықтары, органикалық заттар және басқалар). Барлық келесі кезеңдерде бөлек жиналған қалдықтарды араластыруға тыйым салынады.
ЭК-нің 321-бабында көрсетілгендей, қалдықтарды одан әрі мамандандырылған басқаруды жеңілдету мақсатында Қалдықтарды түрлері немесе топтары бойынша бөлек жинау деп түсініледі. Алайда, қала тұрғындары мен өнеркәсіптік кәсіпорындарының шаруашылық-тұрмыстық және өндірістік сарқынды сулары қоғамға аралас күйде келіп жатыр.
Тиісінше, ЭК-нің 321-бабы қоғамға қолданылмайды. Бұл ҚР экология, геология және табиғи ресурстар министрінің міндетін атқарушының 2021 жылғы 2 желтоқсандағы № 482 "қалдықтарды бөлек жинауға, оның ішінде техникалық, экономикалық және экологиялық орындылығын ескере отырып, міндетті түрде бөлек жинауға жататын қалдықтардың түрлеріне немесе топтарына (түрлерінің жиынтығына) қойылатын талаптарды бекіту туралы" бұйрығының 5-тармағымен расталады қалдықтарды басқарудың барлық кезеңдерінде бөлек жиналған қалдықтар араласпайды.
Қоғам жағдайында қалдықтар араласып кетті, сәйкесінше ЭК 321-бабының талабы мен нормасы тұрмайды, мұндай тұжырымдар ЭК 317-бабының нормаларымен де расталады. Көрсетілген баптың 2-тармағына сәйкес ағынды сулар қалдықтарға жатпайды.
Осылайша, бірінші сатыдағы сот ЭК-нің 321-бабының бұзушылықтарын қоғамға жүктеуге қатысты бұйрық заңсыз деген дұрыс қорытындыға келді.
Бұл ретте сот алқасы бірінші сатыдағы соттың дәлелді бөлігімен қоғамның мамандандырылған ұйым болып табылмайтындығы туралы келіспейді.
Қалған бөлігінде әкімшілік талап-арыз талаптары сақталмайды, өйткені олар істің материалдарына сәйкес келмейтін жағдайларға негізделген.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О признании незаконным и отмене предписания об устранении нарушения
222 рет жүктеп алынды