⁠`

Қызметтер үшін төлем тек компанияның шотына төленеді. Сізге ыңғайлы болу үшін біз Kaspi RED / CREDIT /БӨЛІП ТӨЛЕУДІ іске қостық 😎

Басты бет / Кейстер / Жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде қаулыны заңсыз деп тану туралы

Жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде қаулыны заңсыз деп тану туралы

Жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде қаулыны заңсыз деп тану туралы

Жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде қаулыны заңсыз деп тану туралы

№ 6001-23-00-6ап/43(2) 13.07.2023 ж.

Талапкер: А. А.

Жауапкерлер: қала әкімі, қала әкімдігі,"қаланың жер қатынастары бөлімі" ММ

Даудың мәні: кадастрлық нөмірлері №№04-066-041-3978, 04-066-041-3979, 04 066-041-3982 жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде 2021 жылғы 21 қазандағы№3160 қаулыны заңсыз деп тану туралы

Жауапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау

ФАБУЛА: 2021 жылғы 21 қазанда қала әкімі Мемлекет меншігіндегі коммерциялық мақсаттағы жер учаскелерін сату бойынша сауда-саттықты (аукционды) ұйымдастыру және өткізу туралы №3160 қаулы шығарды (№3160 қаулы).

№3160 қаулыға қосымшаға сәйкес келесі лоттар (жер учаскелері) бойынша ғимараттарға (құрылыстар мен құрылыстарға) қызмет көрсету үшін жер учаскелері сауда-саттыққа қойылды: №8 кадастрлық №04-066-041-3978 (0,0380 га) учаске; №11 кадастрлық №04-066-041-3979 (0,0370 га) учаске; №15 кадастрлық №04-066-041-3982 (0,0370 га).

 2021 жылғы 29 желтоқсанда №230706, №230707, №230708 электрондық аукцион қорытындысы бойынша талапкер жоғарыда көрсетілген лоттар бойынша жеңімпаз деп танылды. 2021 жылғы 31 Желтоқсанда ОЗО мен оның арасында №32588-ЭТ, №32591-ЭТ, №32592-ЭТ (шарттар) жер учаскелерін жалға алу құқығын сатып алу-сату шарттары жасалды.

2022 жылғы 17 қаңтарда талапкер ОЗО-ға өткен Сауда-саттықты (аукционды) ұйымдастыру және өткізу туралы ауылдық округ әкімінің шешімін беру туралы өтінішпен жүгінді.

2022 жылдың 31 қаңтарында талапкер №3160 қаулы алды. 2022 жылғы 17 ақпанда талапкер облыс әкіміне №3160 қаулыны заңсыз деп тану туралы шағыммен жүгінді, бірақ ол қандай да бір жауап алған жоқ. 2022 жылдың 23 сәуірінде талапкер сотқа шағымданған №3160 қаулыға қала әкімінің өзі қол қоймағанын, сондықтан заңды күші жоқ екенін дәлелдеп, сотқа жүгінді; коммерциялық мақсаттағы жер учаскелерін беру ауылдық округ әкімінің құзыретіне жатады, тиісінше қала әкімінің №3160 қаулыны қабылдауға құқығы болмады; сауда-саттыққа қойылған жер учаскелері немесе оларды жалға алу құқығы сауда-саттықтың, аукционның немесе конкурстың объектісі болып табылмайды.

Сот актілері:

1-ші саты: сот частично ішінара қанағаттандырылды. Мәні бойынша шешілді: қала әкімінің 2021 жылғы 21 қазандағы №3160 кадастрлық нөмірлері бар жер учаскелеріне Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу бөлігінде №04-066-041-3978, 04-066-041 3979, 04-066-041-3972 қаулысын заңсыз деп тану және күшін жою; шешім заңды күшіне енген сәттен бастап 1 (бір ай) шешімнің орындалу мерзімі айқындалсын; талап қоюдың қалған бөлігінде бас тарту.

Апелляция: шешім өзгеріссіз қалды.

Кассация: сот актілері жойылды. Іс бойынша жаңа шешім қабылданды: талапты қанағаттандырудан бас тартылды.

Қорытынды: талап қою талаптарының қанағаттандырылған бөлігіндегі алдыңғы сатыдағы соттар Жер кодексінің 19-бабының 1) тармақшасына сәйкес аудандық маңызы бар қала, кент, ауыл, ауылдық округ әкімдерінің жер қатынастарын реттеу саласындағы құзыретіне қала, кент, ауылдық елді мекен шекарасы (шегі) шегінде жер учаскелерін беру жататындығын негізге алды жеке меншік және жерді пайдалану.

Демек, Сауда-саттықты ұйымдастыру және өткізу, ауылдық округте орналасқан жер учаскелеріне құқықтарды сатып алу-сатуды ауылдық округ әкімі болып табылатын тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің әкімі жүзеге асыруға тиіс.

Алайда, мұндай тұжырымдармен, соның ішінде талапкер даулаған №3160 қаулының заңсыздығы туралы келісуге негіз жоқ. Тармақшаларға сәйкес 2), 7), 8), 9) Жер кодексінің 14-1-бабы 3-тармағының 92-тармағы бойынша ауданның, облыстық маңызы бар қаланың жергілікті атқарушы органының жер учаскелерін беру және олардың нысаналы мақсатын өзгерту жөніндегі ұсыныстары мен шешімдерінің жобаларын дайындау мәселелері аудандардың, облыстық маңызы бар қалалардың жерлерін ұтымды пайдалану жөніндегі жерді аймақтарға бөлу жобаларын, жобалар мен схемаларды әзірлеуді ұйымдастыру мәндер; елді мекендердің аумақтарын жер-шаруашылық орналастыру жобаларын әзірлеуді ұйымдастыру; жер сауда-саттығын (аукциондарын) өткізуді ұйымдастыру облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың, аудандардың, облыстық маңызы бар қалалардың уәкілетті органдарының құзыретіне жатқызылған.

Қаралып отырған дауға қатысты қала аумағындағы жер қатынастары саласындағы уәкілетті орган қала әкімдігінің құрылымдық бөлімшесі болып табылатын "қаланың жер қатынастары бөлімі" ММ болып табылады. Кодекстің 48 - бабының 1 және 4-тармақтарына сәйкес мемлекет меншігіндегі және жер пайдалануға берілмеген жер учаскелерін беру сауда-саттықта (аукциондарда) жүзеге асырылады. Жергілікті атқарушы орган жер учаскесін немесе жер учаскесін жалға беру құқығын сатушы ретінде әрекет етеді.

Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2021 жылғы 15 қазандағы № 297 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік мүлік Тізілімінің веб-порталында жер учаскелерін сату немесе жер учаскелерін жалға алу құқығын электрондық түрде сату жөніндегі Сауда-саттықты (конкурстарды, аукциондарды) ұйымдастыру және өткізу қағидаларының 3-тармағына сәйкес жер учаскесін сауда-саттыққа қою екі тәсілмен жүзеге асырылады: 1) жер учаскесін сауда-саттыққа және сатушының сауда-саттыққа шығарылатын жер учаскелерінің тізбесін бекітуі; 2) осы Қағидаларға 1 – қосымшаға сәйкес нысан бойынша бос жер учаскесін сауда – саттыққа шығару туралы ұсыныстардың (бұдан әрі-ұсыныс) жер учаскелерін алуға мүдделі тұлғалардан геоақпараттық сервистен (бұдан әрі-геосервис) түсуі.

Даулы қаулы шығару кезінде қолданыстағы заңнаманың жоғарыда көрсетілген нормаларына сүйене отырып, қала әкімі өкілеттіктері мен әкімшілік құзыреті шегінде әрекет етті. соттар берген Жер кодексінің 19-бабының нормалары дұрыс түсіндірілмеген, өйткені норма әкімшілік-аумақтық бірлік әкімінің аукцион нәтижелері бойынша жер учаскесін беру туралы шешім қабылдау жөніндегі құзыретін көздейді.

 Соттардың "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 2-1-бабының 1, 2-тармағына Жергілікті өзін-өзі басқару облыс, аудан, қала, Қаладағы аудан, ауылдық округ шегінде жеке жүзеге асырылатыны туралы сілтемесі тұрмайды.

Аталған Заңның 9-тармағында жергілікті өзін – өзі басқару-бұл осы Заңда, өзге де нормативтік құқықтық актілерде айқындалатын тәртіппен өзінің 93 жауапкершілігімен жергілікті маңызы бар мәселелерді дербес шешуге бағытталған, тікелей, сондай-ақ мәслихаттар және басқа да жергілікті өзін-өзі басқару органдары арқылы халық жүзеге асыратын қызмет болып бекітілді.

 Әкім жергілікті атқарушы органды басқаратын лауазымды тұлға болып табылады. Осы Заңның 4-тармағына сәйкес жергілікті атқарушы орган (әкімдік) - өз құзыреті шегінде тиісті аумақта жергілікті мемлекеттік басқаруды және өзін-өзі басқаруды жүзеге асыратын, облыстың, республикалық маңызы бар қаланың және астананың, ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) әкімі басқаратын алқалы атқарушы орган. Қала әкімдігі құрамына құрылымдық бөлімшелер мен ауылдық округтер кіретін алқалы мемлекеттік орган болып табылады.

 Осылайша, сот алқасы қала әкімі өз қаулысымен Атырау қаласының құрамына даулы №3160 қаулы шығарылған кезде енгізілген ауылдық округ аумағында орналасқан жер учаскелерінің сауда-саттығын ұйымдастыру және өткізу мәселесін шешуге құқылы деп санайды.

Әкімшілік рәсімдер мен әкімшілік сот ісін жүргізу қағидаттарын оның сипаты мен маңыздылығына қарай АӨК-нің 6-бабы 4-бөлігінің талаптарына сәйкес бұзу шығарылған сот актілерінің күшін жоюға әкеп соғады. Жергілікті соттар жол берген тұжырымдардың даудың мән-жайларына сәйкес келмеуі, АІЖК-нің 427-бабы 1-бөлігінің 3), 4) тармақшаларына байланысты заңды қате түсіндіру шағымданатын сот актілерінің күшін жою үшін негіз болып табылады.

Сонымен қатар, талапкердің сауда-саттыққа өз еркімен қатысып, жеңімпаз атануына назар аударылады. Ол тиісті сатып алу-сату шарттарына қол қойды, бірақ кейіннен сотта оның пайдасына шығарылған қолайлы актіге қарсы шықты. Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің 8-бабы 3,4,5,6,7-тармақтарының мағынасы бойынша азаматтық құқықтарды жүзеге асыру басқа құқық субъектілерінің құқықтары мен заңнамамен қорғалатын мүдделерін бұзбауға тиіс.

 Азаматтар мен заңды тұлғалар өздеріне тиесілі құқықтарды жүзеге асыру кезінде адал, ақылға қонымды және әділ әрекет етуге, заңнамада қамтылған талаптарды, қоғамның адамгершілік қағидаттарын, сондай-ақ кәсіпкерлер Іскерлік әдеп ережелерін сақтауға тиіс. Бұл міндетті алып тастауға немесе шартпен шектеуге болмайды. Азаматтық құқықтық қатынастарға қатысушылардың адалдығы, парасаттылығы және іс-әрекеттерінің әділдігі болжанады.

Азаматтар мен заңды тұлғалардың басқа тұлғаға зиян келтіруге, құқықты өзге нысандарда теріс пайдалануға, сондай-ақ құқықты оның мақсатына қайшы жүзеге асыруға бағытталған әрекеттеріне жол берілмейді.

Ешкімнің өзінің жосықсыз мінез-құлқынан артықшылық алуға құқығы жоқ. Жоғарыда көрсетілген талаптар сақталмаған жағдайда сот адамға өзіне тиесілі құқықты қорғаудан бас тарта алады. Істің соттар белгілеген мән-жайлары кезінде, сондай-ақ талап қоюдың мазмұнын негізге ала отырып, сот алқасы талапкер тарапынан құқықты теріс пайдалануды қарады.

Назар аударыңыз!

«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.

Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085. 

Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы  Заң компаниясы

Құжатты жүктеп алу