⁠`

Қызметтер үшін төлем тек компанияның шотына төленеді. Сізге ыңғайлы болу үшін біз Kaspi RED / CREDIT /БӨЛІП ТӨЛЕУДІ іске қостық 😎

Басты бет / Жарияланымдар / Өз бетінше салынған құрылысқа меншік құқығын тану туралы

Өз бетінше салынған құрылысқа меншік құқығын тану туралы

АMANAT партиясы және Заң және Құқық адвокаттық кеңсесінің серіктестігі аясында елге тегін заң көмегі көрсетілді

Өз бетінше салынған құрылысқа меншік құқығын тану туралы

Соттылық. Өз бетінше құрылысқа меншік құқығын тану туралы талаптарға айрықша соттылық туралы ереже қолданылады. Азаматтық іс тараптарына байланысты, егер Тараптардың бірі Азамат болса, шағымдарды аудандық (қалалық) соттар қарайды. Егер істің тараптары заңды тұлға құрмай жеке кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын жеке тұлғалар және заңды тұлғалар болып табылған жағдайда – талап мамандандырылған экономикалық соттарға сотталады.

Тараптардың құқықтық қатынастарын және басшылыққа алынуы тиіс заңды анықтау. Өз бетінше құрылыс салудың заңнамалық анықтамасы АК-нің 244-бабында берілген, оған сәйкес құрылысты жүзеге асырған адамға тиесілі емес, сондай-ақ оған рұқсат алмай құрылған, мемлекетке тиесілі жер учаскесінде құрылмаған жер учаскесінде жасалған тұрғын үй, басқа құрылым, құрылыс немесе өзге де жылжымайтын мүлік өз бетінше салынған болып табылады, Қазақстан Республикасының жер заңнамасына, Қазақстан Республикасының сәулет туралы заңнамасына сәйкес, Қазақстан Республикасындағы және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамасындағы қала құрылысы және құрылыс қызметі.

Өз еркімен салынған құрылысты оны жүзеге асырған адам немесе оның есебінен бұзуға тиіс, бірақ белгілі бір жағдайларда заң шығарушы оған меншік құқығын тануға мүмкіндік береді. Бұл шарттар АК 244-бабының 3 және 4-тармақтарында айқындалған.

АК-нің 244-бабы 3-тармағының мазмұнынан мынадай::

  1. Өз бетінше тұрғызуға меншік құқығын сот өзіне тиесілі емес жер учаскесінде тұрғызуды жүзеге асырған адамға, егер бұл учаске тұрғызылған құрылысты орналастыру үшін осы адамға белгіленген тәртіппен берілген болса, тануы мүмкін. Демек, көрсетілген нормаға, АК-нің 244-бабының 1-тармағына және Жер кодексінің ережелеріне сәйкес жер учаскелеріне заттай құқық беруді (меншік құқығы, жер пайдалану құқығы) жергілікті атқарушы орган мемлекет меншігіндегі және жер учаскелеріне қалыптастырылмаған жерлерден жүзеге асырады. Осыған байланысты, Мемлекеттік меншіктен жер учаскесі оған Заңда белгіленген тәртіппен берілген жағдайда, құрылыс салушы өз бетінше құрылысқа меншік құқығын тани алады.
  2. Меншік құқығымен басқа тұлғаға тиесілі, бірақ мемлекетке тиесілі емес жер учаскесінде өз бетінше құрылыс салу кезінде құрылыс салу құқығы жер учаскесінің меншік иесінің соңғысына өтемақы төлей отырып, келісімі болған кезде құрылыс салушы үшін танылуы мүмкін.
  3. Өз бетінше тұрғызуға меншік құқығын сот өз бетінше тұрғызуды жүзеге асырған адамнан емес, заңды пайдалануында Құрылыс жүзеге асырылған жер учаскесі Орналасқан адамнан тануы мүмкін. Бұл жағдайда құрылысқа меншік құқығы танылған адам оны жүзеге асырған адамға сот белгілеген мөлшерде құрылыс шығындарын өтейді.

АК-нің 244-бабының 4-тармағына сәйкес, әлеуметтік-экономикалық орындылығын ескере отырып, мемлекет иелігіндегі және жер пайдалануында жоқ жер учаскелерінде (жер учаскелеріне қалыптастырылмаған) адам тұрғызған өз бетінше салынған құрылыс құрылыс салушыға сот айқындаған мөлшерде құрылыс салуға арналған шығыстарды өтей отырып, коммуналдық меншікке беріледі.

Өз бетінше тұрғызуға меншік құқығын тану туралы талап қанағаттандырылған жағдайда заңды күшіне енген сот актісі тіркеуші органда меншік құқығын тіркеу үшін негіз болып табылады. Бұл ретте шешімнің қарар бөлігінде объектіні сәйкестендіруге мүмкіндік беретін мәліметтер (объектінің атауы, оның мақсаты, мекенжайы, ауданы және т.б.) көрсетілуі тиіс.

Көбінесе өз бетінше кеңейтуге меншік құқығын тану туралы талап-арыздар қайта жаңартылған, қайта жоспарланған немесе қайта жабдықталған объектілерге қатысты немесе жаңадан құрылған объектіге тіркеуді жеңілдету үшін қойылады.

Мұндай талаптарды қарау кезінде соттар жер учаскесінің меншік иесі немесе заңды иесі рұқсат беру рәсімдерін сақтай отырып, оған құрылыс салуға құқылы екенін және құрылысты пайдалануға берудің белгіленген тәртібін сақтауға міндетті екенін ескеруі тиіс. Егер тиісті уәкілетті орган құрылысты пайдалануға беруге кедергі келтірген жағдайда, онда құрылысты тұрғызған адам АІЖК-нің 29-тарауында көзделген тәртіппен өз құқықтарын қорғауға құқылы.

Іске қатысатын адамдар.

Талапкер-өз бетінше құрылысты жүзеге асырған тұлға. Жауапкер-1) тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің әкімі. Жер кодексінің 17, 18, 19-баптарына сәйкес жер учаскелерін жеке меншікке және жер пайдалануға беру аудандық (қалалардағы аудандардан басқа) атқарушы органның, облыстық маңызы бар қаланың жергілікті атқарушы органының, аудандық маңызы бар қала, кент, ауыл (село), ауылдық (селолық) округтер әкімдерінің құзыретіне жатады; 2) адам жер учаскесінің меншік иесі немесе заңды иесі болып табылады. Жауапкер тарапынан дербес талаптары жоқ үшінші тұлғалар-сәулет, өрт қызметі, санэпидқадағалау және басқа да тиісті органдардың уәкілетті органдары, аралас жер учаскелерінің иелері немесе иелері.

Анықталатын және дәлелденетін фактілер.

Дәлелдемелер мен дәлелдемелер. Жер учаскесінің өз бетінше құрылыс салуға тиесілігі белгіленуге тиіс. Жер учаскесі өз бетінше салуды жүзеге асырған тұлғаға меншік немесе жер пайдалану құқығымен тиесілі болмауы тиіс.

Мемлекетке тиесілі жер учаскесінде өз бетінше құрылыс салу кезінде жер учаскесін кейіннен беру жөніндегі жергілікті атқарушы органның позициясын анықтау, құрылыс салушының құрылысқа меншік құқығын тану туралы талап-арызына жер учаскесінің меншік иесінің (заңды жер пайдаланушының) позициясын анықтау қажет.

Мүмкін, істі дауды сотта қарауға дайындау кезінде әкімшілік жауапкершілікке тартудың дәлелдерін талап ету немесе жол берілген бұзушылықтардың көшенің, ауданның жоспарлануына, салынуына және абаттандырылуына, іргелес учаскелерді ұстаудың ыңғайлылығына қалай әсер еткенін анықтау қажет болуы мүмкін.

Өз бетінше құрылысқа меншік құқығын танудың міндетті шарттары:

1) құрылыстың Қазақстан Республикасының сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы заңнамасының талаптарына, сондай-ақ өзге де міндетті (өрт, санитарлық) талаптарға сәйкестігі;

2) басқа адамдардың құқықтары мен заңмен қорғалатын мүдделерін сақтау, азаматтардың өмірі мен денсаулығына қауіп төндірмеу.

Жылжымайтын мүліктің жаңадан құрылғаны және сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы заңнаманың талаптарына сәйкес келетіндігі туралы дәлелдер, сондай-ақ басқа адамдардың құқықтары мен заңмен қорғалатын мүдделерінің сақталуы, азаматтардың өмірі мен денсаулығы үшін құрылыстың қауіпсіздігі туралы дәлелдер ұсынылуы керек.

Даулы құрылысты салу кезінде санитарлық, өрт, экологиялық заңнама талаптарының сақталуы дәлелденді. Қала құрылысы және құрылыс қағидаларынан не өз бетінше құрылыс салу кезінде өзге де нормалар мен қағидалардан ауытқулардың болуын (болмауын) белгілеу үшін сот сот сараптамаларын тағайындауға құқылы.

Өзінің жер учаскесінде рұқсатсыз салынған құрылыс " Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы "заңда (бұдан әрі – сәулет қызметі туралы Заң) берілген анықтама бойынша да өз бетінше болып табылады.

Алайда, оған меншік құқығын мойындауға болмайды, өйткені оны пайдалануға беруге болады. Құрылыс сейсмикалық қауіп аймағында болған жағдайда – оны пайдалануға беру үшін уәкілетті органның шешімі қажет. Егер уәкілетті орган бұған негізсіз кедергі жасаса, онда бас тартуға немесе әрекетсіздікке шағымдану керек.

Сот практикасы

Заңды тұлғалар талапкерлер болып табылған жағдайларда, заңды тұлға құрмай кәсіпкерлік қызметті жүзеге асыратын, құрылысты кәсіпкерлік қызмет үшін пайдаланатын азаматтар талап-арыздар мамандандырылған ауданаралық экономикалық соттарға қойылады. Соттар Жоғарғы Соттың "тұрғын үйге меншік құқығын қорғауға байланысты дауларды шешудің кейбір мәселелері туралы" нормативтік қаулысының 2-тармағының ережелерін ескеруі керек, соған сәйкес тұрғын үйге меншік құқығы туралы талап-арыз оның орналасқан жері бойынша сотқа беріледі. Соттылық қағидаларын бұза отырып берілген талап – арыз қайтарылады, ал іс жүргізуге қабылданған талап-арыз бойынша жіберіледі. Жоғарғы Соттың көрсетілген нормативтік қаулысының 11-тармағына сәйкес өз бетінше салынған тұрғын үйге меншік құқығын тану туралы талап қою жергілікті атқарушы органға қойылады және сот талап қою ісін жүргізу тәртібімен қарайды. "Қазақстан Республикасындағы жергілікті және мемлекеттік басқару және өзін – өзі басқару туралы" Заңның 1-бабының 4) тармақшасымен жергілікті атқарушы орган (әкімдік) - өз құзыреті шегінде жергілікті мемлекеттік басқаруды және өзін-өзі басқаруды жүзеге асыратын облыстың (республикалық маңызы бар қаланың және астананың), ауданның (облыстық маңызы бар қаланың) әкімі басқаратын алқалы атқарушы орган болып айқындалды тиісті аумақта. 2001 жылғы 23 қаңтардағы "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Заңның 26, 29, 30, 33-баптарына сәйкес әкім азаматтармен, заңды тұлғалармен және мемлекеттік органдармен өзара қарым-қатынаста тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің мүдделерін білдіреді. Демек, іс бойынша тарап тиісті аумақтық бірліктің әкімі болуға тиіс.

Талапкерлер өз бетінше тұрғызуға меншік құқығын тану туралы талап – арыз берген кезде Салық кодексінің 535-бабы 1-тармағының 1) тармақшасына сәйкес мүліктік сипаттағы даулар бойынша жеке тұлғалар 1%, заңды тұлғалар сотқа жүгінген күнге құрылыстың нарықтық бағасынан 3% мөлшерінде мемлекеттік баж төлейді.

Кейбір соттар өз бетінше құрылысқа меншік құқығының заңды фактісін анықтау туралы өтінішті қабылдауға кіріседі. Соттар мұндай мәлімдемелерді мүдделі мемлекеттік органдарды тартпай-ақ ерекше іс жүргізу тәртібімен қарай отырып, әкімдіктердің, жер қатынастары, сәулет және қала құрылысы бөлімдерінің өкілеттіктерін өздеріне заңсыз береді, мысалы, сот шешімімен А. - ның өз бетінше құрылысқа меншік құқығының заңды фактісін белгілеу туралы өтініші қанағаттандырылды. Сот талапкердің артында автономды құрылысқа – гаражға меншік құқығының заңды фактісін анықтады және Теміртау қаласының Әділет басқармасына талапкердің артынан гаражға меншік құқығын тіркеуді міндеттеді. Талапкердің меншік құқығын тіркеу туралы мәселені шеше отырып, сот АІЖК-нің 366-бабы бірінші бөлігінің 3) тармақшасын бұза отырып, іске қатысуға тартылмаған адам – Әділет басқармасының құқықтары мен міндеттері туралы мәселені шешті.

"ҚР-да сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы "Заңды іске асырудың кейбір мәселелері"Үкіметінің 2001 жылғы 15 қазандағы қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасында салынған объектілерді пайдалануға қабылдау жөніндегі өкілеттіктерді, міндеттерді, сондай-ақ қабылдау және жұмыс комиссияларының міндетті құрамын белгілеу қағидаларының 4-тармағының 3) тармақшасына сәйкес – объектілерді (кешендерді) пайдалануға қабылдау кезінде қабылдау комиссиясының құрамына: пайдалануға берілетін объектінің (кешеннің) бейініне (мақсатына) байланысты жергілікті сәулет және қала құрылысы органдарының (қызметтерінің), мемлекеттік өртке қарсы қызмет пен мемлекеттік санитариялық-эпидемиологиялық қадағалаудың, басқа да мүдделі мемлекеттік қадағалау органдарының өкілдері енгізіледі.

Егер сот заңды пайдалануында Құрылыс жүзеге асырылған жер учаскесі бар адамның өз бетінше құрылыс салуға меншік құқығын танитын болса, онда бұл тұлға оны жүзеге асырған адамға сот айқындаған мөлшерде құрылыс салуға жұмсалған шығыстарды өтейді.

Жоғарғы Соттың "тұрғын үйге меншік құқығын қорғауға байланысты дауларды шешудің кейбір мәселелері туралы" нормативтік қаулысының 12-тармағына сәйкес, осы мақсаттар үшін бөлінбеген жер учаскесінде өз бетінше тұрғызылған тұрғын үйге меншік құқығын тану туралы талапты қарау кезінде ол осы учаске талапкерге берілген жағдайда ғана қанағаттандырылуы мүмкін. заңда белгіленген тәртіппен.

Жер кодексінің 17, 18, 19-баптарына сәйкес жер учаскелерін жеке меншікке беру және жер пайдалану аудандық (қалалардағы аудандардан басқа) атқарушы органның, облыстық маңызы бар қаланың жергілікті атқарушы органының, аудандық маңызы бар қала, кент, ауыл (село), ауылдық (селолық) округтер әкімдерінің құзыретіне жатады. Демек, аталған мәселені шешуге уәкілеттік берілмеген жер қатынастары, сәулет және құрылыс бөлімдерінің және т.б. хаттары негізінде өз бетінше құрылысқа меншік құқығын тану туралы талаптар негізсіз болып табылады.

Соттар өздерінің меншігіндегі немесе жер пайдалануындағы жер учаскесінде рұқсат құжаттарынсыз өз бетінше құрылыс салған адамдарды өз бетінше салуды заңдастыру туралы талаптарды қараған жағдайлар болды.

Сонымен қатар, жер учаскесінің заңды иесі құрылысты рұқсат беру рәсімдерін сақтай отырып салуға құқылы және құрылысты пайдалануға берудің белгіленген тәртібін сақтауға міндетті. Егер тиісті уәкілетті орган құрылысты пайдалануға беруге кедергі келтірген жағдайда, онда құрылысты тұрғызған адам АІЖК-нің 27-тарауында көзделген тәртіппен өз құқықтарын қорғауға құқылы.

Сот шешімімен Н. - ның даулы құрылымға меншік құқығын тану туралы талабы қанағаттандырылды. Сот сатып алу-сату шарты негізінде н. "Ч" кафесінің тұрғын емес үй-жайының меншік иесі болып табылатынын, меншік құқығы 2006 жылғы 11 желтоқсанда тіркеуші органда тіркелгенін анықтады. Мемлекеттік актіден Н. – ға жер учаскесіне мақсатты мақсатта уақытша жер пайдалану құқығы берілгені-кафені пайдалану. Н. - ның талаптарын қанағаттандыра отырып, сот даулы құрылымға техникалық зерттеу жүргізу туралы қорытындыға сәйкес ҚР ҚНжЕ нормаларының қандай да бір бұзушылықтары анықталмағанын негізге алды. Жоғарғы Соттың азаматтық және әкімшілік істер жөніндегі қадағалау сот алқасының қаулысымен іс бойынша талап қоюды қанағаттандырудан бас тарту туралы жаңа шешім қабылдана отырып, сот шешімі жойылды.

Алқа егер Н. даулы құрылысты өзі иесі болып табылатын жер учаскесінде ҚНжЕ, санитарлық, өртке қарсы және басқа да нормаларды сақтай отырып тұрғызса, ол даулы құрылысты пайдалануға қабылдау туралы тиісті уәкілетті мемлекеттік органдарға өтінішпен жүгінуге құқылы екенін атап өтті. Ал осы органдардың шешімімен келіспеген жағдайда ол өз бетінше тұрғызылған құрылысқа меншік құқығын тану туралы талап қою арқылы емес, осындай органның шешіміне және әрекетіне (әрекетсіздігіне) шағымдану тәртібімен сотқа жүгінуге құқылы.

"Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне рұқсат беру жүйесін жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2011 жылғы 15 шілдедегі Заңмен сәулет қызметі туралы Заңға 2012 жылғы 31 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін өзгерістер енгізілді. Сәулет қызметі туралы Заңның 74-бабы 1-тармағының 6) тармақшасына сәйкес сәулет және қала құрылысы саласындағы функцияларды жүзеге асыратын тиісті жергілікті атқарушы органдардың құрылымдық бөлімшелерінің тиісті шешімі болған кезде меншік иесі (Тапсырыс беруші, инвестор, құрылыс салушы) құрылысы аяқталған жеке тұрғын үйлерді, сондай-ақ жеке пайдалануға арналған басқа да құрылыстарды пайдалануға қабылдауды дербес жүзеге асыруға құқылы азаматтар. Сейсмикалық қауіптілігі жоғары аудандарда не өзге де ерекше геологиялық (гидрогеологиялық) немесе геотехникалық жағдайлары бар, сондай-ақ қабылдау комиссиялары пайдалануға қабылдауға жататын өзге де ерекше реттеу аймақтарында салынған объектілер (Заңның 76-бабы 2-тармағының 5) тармақшасы) ерекшелік болып табылады. (Автордан: сәулет қызметі туралы Заңның 76-78-баптары алынып тасталды-ҚР 2014 жылғы 29 қаңтардағы № 269-V Заңымен (2016 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілді).

Жоғарғы Соттың "тұрғын үйге меншік құқығын қорғауға байланысты дауларды шешудің кейбір мәселелері туралы" нормативтік қаулысының 12-тармағына сәйкес заңсыз иеленіп отырған жер учаскесінде орналасқан және оған қажетті рұқсаттарды алмай немесе қала құрылысы және құрылыс нормалары мен ережелерін бұза отырып салынған, АК-нің 240-бабында белгіленген сатып алу ескіру мерзімінде өз бетінше тұрғызылған тұрғын үйге таралады.

Жоғарғы Соттың "соттардың мұрагерлік туралы заңнаманы қолдануының кейбір мәселелері туралы" нормативтік қаулысының 23-тармағына сәйкес өз бетінше тұрғызылған жылжымайтын мүліктің (осы мақсаттар үшін бөлінбеген жер учаскесінде, құрылысқа қажетті рұқсаттарды алмай және т.б.) мұрагерлігі тек сот тәртібімен ғана орын алуы мүмкін. Нотариустың мұра қалдырушының атына осындай мүліктің меншік құқығын тіркеуге куәлік беруге құқығы жоқ.

Өз еркімен салынған құрылыс заңды түрде мұра қалдырушыға тиесілі мүлік болып табылмайтындығына байланысты оны мұрагерлік массаға қосуға болмайды. Сонымен бірге, бұл жағдай мұраны қабылдаған мұрагерлерді өз бетінше құрылысқа меншік құқығын мойындауды талап ету құқығынан айырмайды (автордан: бірақ сатып алу ескіруіне байланысты емес).

Жоғарғы Соттың "соттардың мұрагерлік туралы заңнаманы қолдануының кейбір мәселелері туралы" нормативтік қаулысының 23-тармағына сәйкес мұра қалдырушыға меншік құқығында немесе тұрақты жер пайдалану құқығында тиесілі, бірақ пайдалануға берілмеген жер учаскесінде орналасқан құрылыстарға нотариус мұрагерлерге мұра қалдырушының атынан осы мүлікті пайдалануға енгізуге куәлік беруге құқылы.

Ч.кәмелетке толмаған Е. - нің мүддесі үшін әкімдікке, үшінші тұлғаларға меншік құқығын сатып алу ескіру бойынша тану туралы талап қойды. Сот Иск 1996 жылы қызының атасы қайтыс болғаннан кейін – в., талапкердің қызы өмір бойына мұрагерлік құқығына мемлекеттік акт негізінде өзіне тиесілі жер учаскесін мұра етті. Бұл учаскеде талапкердің қызының атасы әпкесі Д. - мен бірге блиндаж салынды, ал 1960 жылы оны бұзғаннан кейін екі жартыға үй салынды, оның біреуін талапкердің қызының атасы иеленді және пайдаланды, ал екінші жартысын д. 2010 жылғы 30 наурызда талап қоюшының қызының атына мұра қалдырушының мүліктік емес құқықтары мен міндеттеріне заң бойынша мұрагерлік құқығы туралы, қайтыс болуымен тоқтатылмайтын нотариаттық куәлік негізінде В. - ға жер учаскесіне құжаттар ресімделді. және 2010 жылғы 21 қыркүйекте Е. - ҒА құқық туралы куәлік алынды. заң бойынша жоғарыда аталған жер учаскесіне меншік құқығы тіркелген, ал үй құрылысына меншік құқығын тіркеуден бас тартылған.

Сот шешімімен талап арыздан бас тартылды. Сот адамға тиесілі, бұл жағдайда Е., жер учаскесінде тұрғызылған құрылысты пайдалануға беру құқықтарының туындау тәртібі азаматтық заңнамамен, сәулет қызметі туралы заңның нормаларымен реттелетінін атап өтті. Осыған байланысты талапкер өз еркімен тұрғызылған құрылысты пайдалануға беру мәселесі бойынша уәкілетті мемлекеттік органдарға жүгіну арқылы даулы мүлікке өз құқықтарын ресімдеуге құқылы.

Басқа іс бойынша Б. "әкім аппараты" ММ-ге өз бетінше салынған ғимараттарға: бақша үйіне, екі Сарайға және моншаға меншік құқығын тану туралы талап арызбен жүгінді. Сот дирек тау-кен металлургия дирекциясы мен кәсіподақ комитетінің шешімімен оның ағасы в. - ға бақша салуға жер телімі бөлінгендігімен негізделген. Ағасы жер учаскесін меншікке рәсімдемеді, қайтыс болды. Ол жалғыз Мұрагер. Шын мәнінде, ол жер учаскесін пайдаланды, оған ғимараттар салды, атап айтқанда бақша үйі, екі сарай және монша.

Соттың ұйғарымымен осы іс бойынша іс жүргізу тоқтатылды. Сот талапкерге мұра қалдырушының атынан мұрагерлік мүлікті пайдалануға енгізу туралы куәлік және мұрагерлік мүлікке меншік құқығын тіркеу құқығы туралы куәлік беру үшін нотариусқа жүгінуге кеңес берді.

Құрылыс салушы уәкілетті органның құрылысты пайдалануға қабылдаудан бас тарту туралы шешіміне шағымдануға құқылы. Шешім негізсіз деп танылған жағдайда сот АІЖК-нің 282-бабының бірінші бөлігіне сәйкес тиісті мемлекеттік органның өтініш берушінің құқықтарын, бостандықтары мен заңмен қорғалатын мүдделерін жол берілген бұзушылықты толық көлемде жою міндеті туралы шешім шығарады.

Талап арызға қоса берілетін негізгі құжаттардың тізбесі

АІЖК-нің 149-бабының талаптарына сәйкес құжаттар, оның ішінде талапкер өз талаптарын негіздейтін, оған жатқызылуы мүмкін мән-жайларды растайтын құжаттар:

- жаңа жылжымайтын мүлік объектісінің құрылғанын немесе жекелеген жағдайларда объектіні жылжымайтын мүлік ретінде тіркеу туралы мәліметтердің жоқтығын растайтын дәлелдемелер;

- уәкілетті жергілікті атқарушы органның жер учаскесін кейіннен беру туралы шешімін не жер учаскесі иесінің келісімін растайтын жазбаша құжат;

- сәулет, қала құрылысы және құрылыс саласындағы нормативтік талаптардың (шектеулердің, шарттардың) сақталуы, объектінің құрылыс нормалары мен қағидаларына, экологиялық талаптарға сәйкестігі туралы қорытынды;

- санитарлық, өрт Заңнамасының және басқа да міндетті нормалар мен ережелердің, күзет аймағының сақталуының дәлелі;

- басқа азаматтардың не мемлекеттік және (немесе) қоғамдық мүдделердің құқықтарының сақталуының дәлелі (мысалы: басқа тұлғаларға жер учаскесін беру туралы мәліметтердің жоқтығы, аралас учаскелермен жапсарлас төсемнің болмауы, жақын орналасқан учаскелердің меншік иелерінің шағымдардың жоқтығы туралы өтініштері және т.б.).

- Объектіні бағалау туралы есеп және т. б.

Істі қарау және шешу кезінде қолдануға жататын заңдар

Конституция. 

МК.

Жер кодексі.

АІЖК.

Заңдар:

- "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы";

- "Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысы туралы";

- "Әкімшілік рәсімдер туралы";

- "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы";

-1994 жылғы 3 қарашадағы № 213-XIII "жеке тұрғын үй құрылысы туралы".

Жоғарғы Соттың нормативтік қаулылары:

- 1999 жылғы 9 шілдедегі № 10 "тұрғын үйге меншік құқығы туралы заңнаманы қолданудың кейбір мәселелері туралы";

- 2006 жылғы 20 сәуірдегі № 3 "меншік иесі қалдырған тұрғын үйге құқық туралы дауларды соттардың қарау тәжірибесі туралы";

- 2007 жылғы 16 шілдедегі № 5 "тұрғын үйге меншік құқығын қорғауға байланысты дауларды шешудің кейбір мәселелері туралы";

- 2007 жылғы 16 шілдедегі № 6 "Соттардың жер заңнамасын қолдануының кейбір мәселелері туралы";

- 2009 жылғы 29 маусымдағы № 5 "соттардың мұрагерлік туралы заңнаманы қолдануының кейбір мәселелері туралы".

Назар аударыңыз!

«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкендігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды.

Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.

Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.

            Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы  Заң компаниясы