Тексеру нәтижелері туралы актінің және нұсқаманың күшін жою туралы
№6001-23-00-6ап/499 20.07.2023 ж.
Талапкер: "А"ЖШС
Жауапкер: "Қазақстан Республикасы Экология, Геология және табиғи ресурстар министрлігі Экологиялық реттеу және бақылау комитетінің облыс экология департаменті"РММ
Даудың мәні: тексеру нәтижелері туралы актінің және 2022 жылғы 30 маусымдағы №33 нұсқаманың (бұдан әрі – акт, нұсқама) күшін жою туралы.
Жауапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау.
ФАБУЛА: серіктестікке профилактикалық бақылау жүргізу нәтижелері бойынша 2021 жылғы 2 желтоқсан - 2021 жылғы 24 желтоқсан аралығында Департаментпен 2021 жылғы 24 желтоқсанда № 36 бұзушылықтарды жою туралы нұсқама шығарылды.
Экологиялық заңнаманың 7 бұзушылығы анықталды, оның ішінде шығарындылардың, ластаушы заттардың және стационарлық көздердің сапалық және сандық сипаттамалары туралы дәйексіз ақпарат беруге жол берілді ("Миг 48" конвейерлік үлгісіндегі астық кептіргіштерден ластаушы заттардың шығарындылары "олар. Быковский", Афанасьевка ауылы, олар бойынша. Петрова, С. Кривощеково, сондай-ақ сұйық тыңайтқыштарды сақтауға және дайындауға арналған жабдықтың әсері туралы декларацияда көрсетілмеген).
Осы тармақ бойынша 2022 жылғы 24 наурызға дейінгі мерзімде ластанудың барлық нақты көздерінен шығарындыларды ескере отырып, 139 қоршаған ортаға әсер ету туралы декларация беру ұйғарылды. 2022 жылғы 16 наурызда ЖШС уәкілетті органда 2021 жылға қоршаған ортаға әсері туралы декларация алды.
Департаменттің 2022 жылғы 4 сәуірдегі бақылау тексеруімен ЖШС тарапынан бұрын анықталған бұзушылықтар жойылды, бұл туралы № 11 тексеру нәтижелері туралы акт жасалды.
2022 жылғы 15 Маусымда Департаментке ауыл тұрғындарының: ауылдың МТМ аумағында сұйық тыңайтқыштар, пестицидтер, гербицидтер өндіру бөлігінде ЖШС-нің заңды қызметін; қоршаған ортаны қорғау саласындағы құжаттарды; көрсетілген препараттарды пайдалануды тексеру тұрғысында ұжымдық өтініші келіп түсті. Өтініш берушілер ЖШС қызметі ауыл тұрғындарының денсаулығына, қоршаған ортаға қауіп төндіретінін айтты.
Сол күні Департамент ЖШС атына 2022 жылғы 17-30 маусым аралығында өсімдіктерді қорғау құралдарын, минералды тыңайтқыштарды және қызметте пайдаланылатын басқа да препараттарды тасымалдау, сақтау және қолдану кезінде экологиялық заңнаманың талаптарын сақтау мәселесі бойынша жоспардан тыс тексеру жүргізу туралы хабарлама жіберді.
Облыс, аудан, ауыл, 2022 жылғы 16 маусымдағы № 33 мекенжайындағы ЖШС тексеруді тағайындау туралы акті "Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының Құқықтық статистика және арнайы оқу орындары комитетінің басқармасы" мемлекеттік мекемесінде тіркелген.
Тексеру нәтижелері бойынша тексеру парағының 24, 31-тармақтары бойынша екі бұзушылық анықталды, атап айтқанда: - Қазақстан Республикасының мемлекеттік экологиялық сараптаманы міндетті жүргізу туралы заңнамасының талаптарын орындамау; - сұйық тыңайтқыштарды сақтау кезінде экологиялық талаптардың нормаларын бұзу.
Департамент акт жасап, ұйғарым шығарды. Нұсқамада 1 - тармақта мемлекеттік экологиялық сараптаманың оң қорытындысынсыз сұйық тыңайтқыштарды сақтауға арналған объектілерді пайдалануға жол бермеу туралы; 2-тармақта-Қазақстан Республикасы Экологиялық кодексінің және "Тыңайтқыштардың қауіпсіздігіне қойылатын талаптар"техникалық регламентінің талаптарын бұза отырып, сұйық тыңайтқыштарды сақтауға жол бермеу туралы көрсетілген.
2022 жылғы 30 маусымдағы тексеру нәтижелері бойынша анықтамаға сәйкес ауылда сұйық тыңайтқыштарды сақтау үшін 2021 жылғы 13 сәуірдегі шарт негізінде ЖШС үш дана мөлшерінде жұмсақ резервуарлар сатып алды (агротанк МР-НТ 250у жабдығы, көлемі 250 м3 жұмсақ резервуар сұйық тыңайтқыштарды сақтауға арналған, материал 100 дана негізінде беріктігі жоғары техникалық матадан жасалған полиэстер, 30-дан 70 С-қа дейін ыстыққа төзімділік, пайдалану мерзімі 10 жылдан асады).
2022 жылдың маусым айында ЖШС КАС-32 маркалы азотты сұйық тыңайтқыштарды ЖШС сатып алып, НВА құйды. Талапкерге қатысты сұйық тыңайтқыштарды сақтау кезінде экологиялық талаптарды бұзғаны үшін "әкімшілік құқық бұзушылық туралы" Қазақстан Республикасы 140 кодексінің 324-бабының 1-бөлігі бойынша 2022 жылғы 30 маусымдағы № 23 әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттама жасалды. 2022 жылдың 5 шілдесінде талапкер сотқа әкімшілік талап арызбен жүгініп, жауапкердің тұрғындардың өтінішінен тыс шыққанын көрсетті.
ЖШС сұйық тыңайтқыштарды уақытша сақтауды ғана жүзеге асырады; ауылдағы объектіге 2022 жылғы 20-25 маусым аралығында 235 тонна 600 кг сұйық тыңайтқыш әкелінді, яғни олардың саны бір мезгілде 40 тоннадан аспады. Декларация негізінде ЖШС-де 3 қоршаған ортаға әсер ету санаты бар. Инспектор тексеру жүргізу кезінде паллеттердің жоқтығы туралы қате қорытындыға келді.
Сот актілері:
1-ші инстанция: талапты қанағаттандырудан бас тартылды.
Апелляция: бірінші сатыдағы соттың шешімі өзгертілді. Актінің және нұсқаманың 2-тармақтарының заңсыз деп тану және күшін жою туралы серіктестіктің талап-арызын қанағаттандырудан бас тарту бөлігінде шешім жаңа шешім шығарумен жойылды. Актінің және нұсқаманың 2-тармағы заңсыз деп танылды және күші жойылды. Кассация: сот актілері өзгертілді.
Актінің 2-тармағының күшін жою және заңсыз деп тану туралы талаптардың бөлігінде сот актілерінің күші жойылды, талап арыз қайтарылды.
Нұсқаманың 2-тармағын заңсыз деп тану бөлігінде апелляциялық сатының қаулысы сот шешімінің күшінде қалдырыла отырып жойылды.
Қалған бөлігінде қаулы күшінде қалды.
Қорытындылар: тексеру нәтижелері туралы актінің заңсыздығы туралы талапты мәні бойынша қарауға қатысты алқа келесі қорытындыға келеді.
Талапкер даулаған тексеру нәтижелері туралы акт жария-құқықтық қатынастарда қабылданған Әкімшілік акт болып табылмайды, талапкерге қандай да бір міндет жүктемейді; бұзушылықтарды жою туралы ұйғарым шығарылғанға дейінгі аралық акт болып табылады. Алқа жергілікті соттар жеке әкімшілік сот ісін жүргізуде шешілуге жатпайтын тексеру нәтижелері туралы актіге шағымдану бөлігіндегі талапты мәні бойынша қарады деген қорытындыға келді, бұл көрсетілген бөліктегі сот актілерінің күшін жоюға және АПК-нің 138-бабы екінші бөлігінің 11) тармақшасы негізінде талап арызды оны берушіге қайтаруға әкеп соғады.
Нұсқаманың 2-тармағын заңсыз деп тану туралы талаптарға қатысты. Дауды шеше отырып және көрсетілген бөлікте талап-арызды қанағаттандыра отырып, апелляциялық саты Кәсіпкерлік кодекстің 152 және 152-1-баптарының нормаларын басшылыққа ала отырып, нұсқаманың 2-тармағы дәлелденбегендіктен, тексеру нәтижелері туралы актіде анықталған бұзушылықтар сипатталмағандығына негізделді; негіздеме жоқ. Алқа сұйық тыңайтқыштарды сақтауға арналған агротанкалардың тексеру кезінде бос болғанын, сол кезде паллеттердің болуы талап етілмегенін атап өтті. Кассациялық алқа апелляциялық сатының аталған тұжырымдарымен келіспеді, өйткені олар іс материалдарына сәйкес келмейді және материалдық құқық нормаларына қайшы келеді.
Экологиялық кодекстің 248-бабының 1-тармағына сәйкес тыңайтқыштарды тасымалдау, сақтау және қолдану кезінде 141 заңды тұлғалар оларды тасымалдау, сақтау және қолдану қағидаларын сақтауға және жануарлардың ауруы мен өлімінің алдын алуды қамтамасыз ету жөніндегі іс-шараларды жүзеге асыруға міндетті.
Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2020 жылғы 29 сәуірдегі № 143 бұйрығымен (бұдан әрі - техникалық регламент) бекітілген" тыңайтқыштардың қауіпсіздігіне қойылатын талаптар " техникалық регламентінің 33-тармағына сәйкес сұйық тыңайтқыштары бар ыдыстарды сақтау кезінде сыйымдылық апатты түрде бұзылған (ылғал өткізбейтін) жағдайда төгілген өнімнің барлық көлемін оқшаулауға бағытталған техникалық шаралар мен құралдар көзделеді Үй-жайлар, су өткізбейтін паллеттер).
Тексеру нәтижелері туралы анықтамадан, тексеру актісінен және Серіктестікке Экологиялық кодекс пен Техникалық регламенттің талаптарын бұза отырып, сұйық тыңайтқыштарды сақтауға жол бермеу ұйғарылды.
Бұзушылықтарды жою бойынша шаралар 2022 жылғы 11 шілдеге дейін қабылдансын. КАС-32 сұйық тыңайтқыштарын ауыл аумағында агротанк МР-НТ 205 у резервуарларында 2022 жыл ішінде 381 тонна 600 кг көлемінде сақтау фактісі талапкер өкілінің Т. түсіндірмелерімен де, тексеру жүргізу барысында фото және бейнежазбалармен де расталады.
Сонымен, 2022 жылғы 22 және 27 маусымдағы талапкер өкілінің түсіндірме жазбаларынан жұмсақ резервуарлар қиыршық тастан, ұсақ құмнан және цементтен жасалған қатты және тегіс бетке орналастырылғаны шығады. Т.-ның түсіндірмесіне сәйкес, 2022 жылғы 30 маусымдағы әкімшілік құқық бұзушылық туралы хаттамада агротанктар өндіруші зауытта жасалған, олар құрылымға қандай да бір өзгерістер енгізе алмайды.
Оларды пайдалану кезінде бұғаздар мен ағып кетулер болған жоқ. Сонымен қатар, іс материалдарында тексеру кезінде талапкердің су өткізбейтін поддондарды сатып алғаны, бар екендігі және пайдаланғаны туралы дәлелдер жоқ.
Талапкер ұсынған су өткізбейтін паллеттерді пайдалана отырып, агротанк МР-НТ 205 у резервуарларының фотосуреттері 2022 жылғы 29 қарашаға дейін, яғни тексеру жүргізілгеннен кейін 5 айдан кейін ғана жасалады. Техникалық регламенттің императивті талаптарын назарға ала отырып, КАС-32 тыңайтқыштарын агрохимикаттарға жатқызуды, экологиялық жүйеге, азаматтардың денсаулығына қауіп төндіретін шағын Тарангул (жергілікті тұрғындардың өтініштеріне сәйкес) балық шаруашылығы мақсатындағы көлдің агрохимикаттарын сақтау объектісінің жанында болуды ескере отырып, олар құйылған және ағып кеткен жағдайда Алқа Департамент ұйғарымының заңдылығы туралы қорытындыға келеді. Талапкердің анықталған бұзушылықтарды кейіннен жоюы нұсқаманың күшін жоюға әкеп соқпайды.
Актінің және нұсқаманың Кәсіпкерлік кодекс талаптарына сәйкес келмеуі туралы апелляциялық сатының қорытындылары назарға алынбайды. Акт пен нұсқама бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) барып тексеру және профилактикалық бақылау мен қадағалау мерзімдерін ұзарту және олардың күшін жою туралы 142 қосымша актіні тағайындау туралы актілерді, тексеру және профилактикалық бақылау мен қадағалау мерзімдерін келумен тоқтата тұру, қайта бастау, ұзарту туралы хабарламаларды тіркеу қағидаларында бекітілген нысан бойынша электрондық түрде қалыптастырылғаны анықталды бақылау және қадағалау субъектісінің (объектісінің) , Қазақстан Республикасы Бас Прокурорының м.а. 2020 жылғы 25 желтоқсандағы №162 бұйрығымен бекітілген бақылау және қадағалау субъектісіне (объектісіне) барып тексеру және профилактикалық бақылау және қадағалау туралы ақпараттық есепке алу құжаттарын және олардың нәтижелерін ұсыну.
АӨК-нің 79 және 80-баптарының талаптарын сақтау мақсатында тексеру аяқталған кезде тексеру нәтижелері туралы анықтама жасалды, онда бұзушылықтардың фактілері мен мән-жайлары Экологиялық кодекстің және Техникалық регламенттің нормаларына сілтеме жасалып, талапкердің өкілі Т.2022 жылғы 30 Маусымда таныстырылды.
Сонымен қатар, Кәсіпкерлік кодекстің 156-бабында тексеру нәтижелерінің күшін жоюға әкеп соғатын өрескел бұзушылықтардың толық тізбесі қамтылған. Қаралып отырған жағдайда Департамент мұндай бұзушылықтарға жол бермеді.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О признании незаконными и отмене акта о результатах проверки и предписания
190 рет жүктеп алынды