Қызметтер үшін төлем тек компанияның шотына төленеді. Сізге ыңғайлы болу үшін біз Kaspi RED / CREDIT /БӨЛІП ТӨЛЕУДІ іске қостық 😎

Басты бет / НҚА / 7-бапқа түсініктеме. "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы"Қазақстан Республикасының Кодексіне жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігі

7-бапқа түсініктеме. "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы"Қазақстан Республикасының Кодексіне жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігі

АMANAT партиясы және Заң және Құқық адвокаттық кеңсесінің серіктестігі аясында елге тегін заң көмегі көрсетілді

7-бапқа түсініктеме. "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы"Қазақстан Республикасының Кодексіне жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігі  

1. Егер осы Кодексте немесе Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында өзгеше көзделмесе, жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпарат қолжетімді болып табылады.

2. Мемлекет ашық қолжетімділікті қамтамасыз етеді:

1) жер қойнауын пайдалану құқығын беру жөніндегі аукциондар, олардың шарттары мен нәтижелері туралы ақпарат;

2) мемлекеттік органдардың жер қойнауын пайдалану құқығын беру және тоқтату туралы шешімдеріне;

3) жер қойнауын пайдалану жөніндегі операциялардың түрлерін ескере отырып, жер қойнауын пайдалану құқығы туралы ақпарат;

4) осы Кодекске сәйкес құпия немесе Қазақстан Республикасының Мемлекеттік құпиялар туралы заңнамасына сәйкес құпия деп танылатын геологиялық ақпаратты қоспағанда, геологиялық ақпаратты қамтиды.

3. Жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпаратқа қол жеткізу тәртібі осы Кодексте және Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында айқындалады.

4. Мүдделі тұлғалар осы бапқа сәйкес қолжетімділігі қамтамасыз етілетін ашық ақпаратты өтеусіз пайдалануға құқылы.

__________________________________________________________________________________________

(Одилов Т. А.)

1. Түсініктеме берілген мақала жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнама қағидаттарының бірі ретінде жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігін бекітеді. Жер қойнауы туралы кодекстің басқа нормаларының мазмұнын анықтайтын осы принциптің мәнінен басқа, ол тікелей

жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігіне байланысты нақты қоғамдық қатынастарды регламенттейді.

2. Түсініктеме берілген мақалада бекітілген ақпаратқа қол жетімділік принципі жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпаратқа ашық қол жетімділік идеясын іске асырады, жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізудің жариялылығы қағидатының мазмұнын кеңейтеді, ол бұрын қолданыста болған 2010 жылғы жер қойнауы туралы Заңның 8-бабында көзделген(бұл қағида іс жүзінде "жер қойнауын пайдалану құқығын беруге арналған конкурсты өткізу шарттарымен, жер қойнауын пайдалану құқығын беруге арналған конкурсты өткізу оның нәтижелері, жасалған келісімшарттар бойынша конкурс талаптарын орындау туралы шешімдер").

Қазір аукциондар, олардың шарттары мен нәтижелері туралы ақпараттан басқа, ақпаратқа қолжетімділік қағидаты мемлекеттік органдардың жер қойнауын пайдалану құқығын беру және тоқтату туралы шешімдеріне, жер қойнауын пайдалану құқығы туралы ақпаратқа, оның ішінде жер қойнауын пайдалануға арналған лицензиялар мен келісімшарттардың, жобалау құжаттарының талаптары туралы ақпаратқа, сондай-ақ геологиялық ақпаратқа қолданылады.

3. Жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпараттың қолжетімділігі қағидаты мемлекеттік органдардың ашықтығы және ҚР ӨК 10-бабының 3-тармағында бекітілген ақпараттың қолжетімділігі қағидатымен өзара байланысты, оған сәйкес мемлекеттік органдарда бар және кәсіпкерлік субъектілеріне (оларға жер қойнауын пайдаланушылар немесе әлеуетті жер қойнауын пайдаланушылар да жатады) қажетті ақпарат, егер оны пайдалану ҚР Заңдарымен шектелмесе, ұсынылуға тиіс тегін. Мұндай ақпаратты ақылы негізде ұсыну ҚР заңдарында тікелей көзделуге тиіс.

Түсініктеме берілген бап әрбір адамның ақпаратты еркін алу және тарату конституциялық құқығын іске асыру нәтижесінде туындайтын қоғамдық қатынастарды реттейтін "ақпаратқа қол жеткізу туралы" ҚР Заңының ережелерімен толықтырылады. Аталған Заңның 4-бабында ақпарат беру кезінде мемлекеттік органдар басшылыққа алуы тиіс ақпаратқа қол жеткізуді қамтамасыз етудің жалпы қағидаттары көзделеді. Жер қойнауын пайдалану саласында қалыптасатын құқықтық қатынастардың ерекшелігін ескере отырып, мемлекеттік органдар "ақпаратқа қол жеткізу туралы" ҚР Заңында бекітілген жалпы қағидаттарды қолданумен қатар, жер қойнауы туралы Кодексте немесе жер қойнауы туралы заңнамада көзделген жағдайларды қоспағанда, ақпаратқа ашық қол жеткізу шарттарын да сақтауға тиіс.

Мемлекеттік құпиялар. Жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпаратқа қол жеткізуді шектейтін жағдайлар заңда тікелей көзделуге тиіс.

4. Жер қойнауы туралы Кодекс "ақпаратқа ашық қол жеткізудің" мағынасын ашпайды, алайда олардың мағынасын "ақпаратқа қол жеткізу туралы" ҚР Заңында көзделген "ақпаратқа қол жеткізу" және "ашық деректер"ұғымдарына анықтамалар береді.

"Ақпаратқа ашық қол жеткізу" түсініктеме берілген баптың 2-тармағы контекстіндегі осы анықтамаларды ескере отырып, пп-да көрсетілген ақпаратты еркін алуға, пайдалануға және таратуға мемлекет кепілдік берген құқықты білдіреді. 1) - 4) 2-тармақ, оның ішінде геологиялық, жалпыға қолжетімді электрондық ақпараттық ресурстарда.

Пп сәйкес. 57) "Ақпараттандыру туралы" ҚР Заңының 1-бабы электрондық ақпараттық ресурстар электрондық жеткізгіште және ақпараттандыру объектілерінде қамтылған электрондық-цифрлық нысандағы ақпаратты білдіреді. Өз кезегінде, пп. 7) және 12) "электрондық құжат және электрондық цифрлық қолтаңба туралы" ҚР Заңының 1-бабында құжаттар (түсініктеме берілген тармақта көрсетілгендіктен) көзделеді. 2 бұл ең алдымен құжаттардағы ақпарат туралы) электрондық-цифрлық нысанда: 1) түпнұсқа құжаттың түрі мен ақпаратын (деректерін) толық жаңғыртатын электрондық көшірмелермен немесе 2) тек электрондық-цифрлық нысанда жасалған және электрондық цифрлық қолтаңбамен куәландырылған электрондық құжаттармен ұсынылған.

Осылайша, түсініктеме берілген баптың 2-тармағында мемлекеттің нақты уақыт режимінде келесі электрондық құжаттарды немесе олардың электрондық көшірмелерін алуға және таратуға кедергісіз (ешқандай шектеусіз, оның ішінде төлемсіз), жедел және тұрақты мүмкіндікті қамтамасыз етуі көзделеді:

1)жер қойнауын пайдалану құқығын беру жөніндегі аукциондар, олардың шарттары мен нәтижелері (қорытындылары) туралы;

2) мемлекеттік органдардың (құзыретті органның, ЖАО-ның, жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның) жер қойнауын пайдалану құқығын беру және тоқтату туралы шешімдері туралы;

3) жер қойнауын пайдалану жөніндегі операциялардың түрлерін ескере отырып, жер қойнауын пайдалану құқығы туралы (77-бапқа түсініктемені қараңыз);

4) жасанды тасығыштарда көрсетілген геологиялық ақпарат туралы (геологиялық ақпарат және оның тасығыштары туралы 75-бапқа түсініктемені қараңыз).

Мемлекеттің ашық қолжетімділікті қамтамасыз ету міндеті мүдделі тұлғаның аталған ақпаратты, оның ішінде электрондық құжаттарда немесе олардың электрондық көшірмелерінде жалпыға қолжетімді электрондық көзден (мысалы, интернет-ресурстан немесе ақпараттық жүйеден) алуға корреспонденттік құқығын көздейді.

Жер қойнауы туралы Кодекстің 77-бабының 3-тармағына немесе Қазақстан Республикасының Мемлекеттік құпиялар туралы заңнамасына сәйкес құпия болып табылатын құпия геологиялық ақпарат үшін ашық қолжетімділік көзделмеген.

5. Бұрын жер қойнауын пайдалану саласындағы қолданыстағы заңнамада кеңес заманынан бері жинақталған мемлекетте (геологиялық қорларда) орналасқан геологиялық ақпаратқа ашық қолжетімділік көзделмеген. Мұндай ақпарат құпия және кейбір бөліктерінде құпия болып саналды. Оған рұқсат беру және жер қойнауын пайдалану саласына инвестициялар мақсатында да пайдалану үшін: 1) Геологиялық ақпаратты сатып алу үшін төлем; және 2) Тарихи шығындарды өтеу бойынша төлем түрінде ақы алынды.

Өндіруші өнеркәсібі дамыған елдерде жер қойнауын пайдалану саласындағы заңнама мүдделі тұлғалардың мемлекетке тиесілі және құпия болып табылмайтын геологиялық деректерге қол жеткізуіне қандай да бір шектеулер көздемейді. Керісінше, әдетте, мұндай геологиялық ақпарат Ақпараттық жүйелер арқылы ұйымдастырылған ашық қолжетімділікте болады, белсенді түрде қайталанады және мемлекет инвесторлардың назарын аудару құралы ретінде пайдаланады.

Жер қойнауы туралы кодекстің қабылдануымен заң шығарушы шет елдердің тәжірибесі бойынша геологиялық ақпаратқа қатысты саясатты түбегейлі қайта қарап, оған құпиялылық пен құпиялылық бойынша шектеулерді ескере отырып, ашық қолжетімділікті белгіледі.

Геологиялық ақпаратқа ашық қолжетімділікті қамтамасыз ету тікелей байланысты және заң шығарушы пп-да көзделген міндеттен туындайды. Жер қойнауы туралы кодекстің 3-бабы 2-тармағының 7-тармағы-жер қойнауын геологиялық зерттеуге және жер қойнауын пайдалануға инвестициялар тарту үшін жағдайлар жасау.

Практикалық мағынада мемлекеттік геологиялық ақпаратқа ашық қолжетімділік тау – кен ісінде жер қойнауын пайдалану құқығын берудің өтінім беру қағидатының және көмірсутектер саласында-аукциондық қағидаттың, мемлекеттік жер қойнауы қорын ұтымды басқару қағидатының негізгі институттарының жұмыс істеуі үшін шешуші мәнге ие. Адамдардың геологиялық ақпарат алуы үшін кез келген нысанда тосқауыл қою,

аукциондарға қатысуға немесе жер қойнауын пайдалануға лицензия беруге, оның ішінде белгілі бір аумаққа қатысты геологиялық ақпарат алу фактісін тіркеуге мүдделі адамдар алыпсатарлық және сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін едәуір арттырады, осылайша осындай тәуекелдерді қабылдауға дайын мүдделі инвесторлардың санын азайтады.

6. Жер қойнауын пайдалану саласындағы ақпаратқа қолжетімділік қағидатын іске асыру үшін жер қойнауы туралы кодексте жер қойнауы туралы кодекстің 7-бабының 2-тармағына сәйкес ашылуға жататын ақпараттың қандай да бір түріне ашық қол жеткізудің мазмұны мен тетігін неғұрлым егжей-тегжейлі ашатын бірқатар баптар көзделген.

Жер қойнауы туралы Кодекстің 77-бабы жер қойнауын пайдалану құқығы туралы ақпараттың нақты құрамдас бөліктерін ашатын жер қойнауы туралы кодекстің басқа баптарының ішіндегі ең маңыздысы болып табылады.

Геологиялық ақпаратқа ашық қол жеткізуге байланысты құқықтық қатынастардың едәуір көлемін заң шығарушы жер қойнауы туралы кодекстің 75-бабының бір бөлігі шеңберінде де реттеген. Бұл бап геологиялық ақпарат ұғымын және геологиялық ақпарат жеткізгіштердің түрлерін ашады, оның айналымы, оның жеткізгіштерінің айналымы мен орын ауыстыруы бойынша шектеулерді, сондай – ақ реттеуші мемлекеттік органмен-жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органмен өзара іс-қимыл тәртібін бекітеді. Алайда еркін қол жеткізу Мемлекеттік құпиялар туралы заңнамаға сәйкес құпия геологиялық ақпаратқа және жер қойнауы туралы Кодекске сәйкес құпия деп танылатын геологиялық ақпаратқа қолданылмайды (77-баптың 3-тармағы).

Жер қойнауын пайдалану құқығын беру жөніндегі аукциондар, шарттар мен нәтижелер туралы ақпаратқа ашық қол жеткізуді қамтамасыз етуді ашатын нормалар (пп. Жер қойнауы туралы кодекстің 7-бабы 2-тармағының 1-тармағы), сондай-ақ жер қойнауын пайдалану құқығын беру және тоқтату туралы Мемлекеттік органдардың шешімдеріне қол жеткізу (пп. Жер қойнауы туралы кодекстің 7-бабының 2-тармағы) қандай да бір бапта Шоғырландырылмаған, бірақ жер қойнауы туралы Кодекстің Ерекше бөлігінің нормаларында және қабылданған заңға тәуелді НҚА-да жеке көзделген.

Атап айтқанда, пп-ны іске асыруға. 7-баптың 2-тармағының 1-тармағында 95-баптың 1 және 2-тармақтарында, 96-баптың 1 және 6-тармақтарында, 100-баптың 2-тармағында, жер қойнауы туралы кодекстің 278-бабы 5-тармағының 2-тармағында, сондай-ақ мемлекеттік органдар үшін міндетті белгілейтін заңға тәуелді НҚА ережелері көзделген

және жер қойнауын пайдалану құқығын беру жөніндегі аукциондарды ұйымдастырушылар осындай аукциондардың шарттары мен қорытындыларын (нәтижелерін) жариялауға құқылы.

Пп іске асыру үшін. 7-баптың 2-тармағы, мысалы, жер қойнауы туралы кодекстің 205-бабы 29-бабының 5-тармағы, 1-тармағының 2-бөлігі және 32-бабы 8-тармағының 8-бөлігі, 188-бабы 1-тармағының 2-бөлігі, 3-тармағының 1-бөлігі қарастырылған.

7. Түсініктеме берілген баптың 3-тармағы бланкет нормасы болып табылады, өйткені ол ақпаратқа ашық қол жеткізу құқығын іске асыру тәртібін реттейтін жер қойнауы туралы түсініктеме берілген Кодекстің басқа заңдары мен нормаларына сілтеме жасайды. Бұл ретте ашық қолжетімділікті ретке келтіру қандай да бір шектеу шараларын немесе шарттарын көздемейді, керісінше, жер қойнауын пайдалану саласында ақпарат алу құқығын іске асыруға ықпал етуге арналған.

8. 4-тармақ мүдделі тұлға алған геологиялық ақпаратты өтеусіз пайдалануды көздейді, оған түсініктеме берілген баптың 2-тармағына және жер қойнауы туралы кодекстің басқа ережелеріне (мысалы, 74-баптың 7-тармағы) сәйкес ашық қолжетімділік қамтамасыз етілуі тиіс. Бұл тармақ бұрын қолданыста болған жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамаға байланысты көзделген, бұл ақпаратты пайдаланғаны үшін қандай да бір төлемнің болмауын арнайы болжайды.

 

 Конституция Заң Кодекс Норматив Жарлық Бұйрық Шешім Қаулы Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы  Заң компаниясы 

  "Kazenergy" қазақстандық мұнай-газ және энергетика кешені ұйымдарының Қауымдастығы " ЗТБ

Нұр-Сұлтан 2022

"Kazenergy" қауымдастығы "Норт Каспиан Оперейтинг компания Н.В.", "ҚазМұнайГаз "ҰК" АҚ, "Маңғыстаумұнайгаз" АҚ, "Қарашығанақ Петролиум Оперейтинг Б. В.", "Уайт энд Кейс Қазақстан" ЖШС, "Холлер Ломакс" ЖШС компанияларына түсініктеме дайындауда қолдау көрсеткені үшін шын жүректен ризашылығын білдіреді"Erlicon CG" ЖШС, "Signum" Заң фирмасы " ЖШС. © "Kazenergy" қауымдастығы, 2022 © авторлық ұжым, 2022 © авторлар, 2022

Құрметті оқырмандар!

Сіздің назарыңызға жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнама бойынша үлкен тәжірибелік жұмыс тәжірибесі бар және "жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы"Кодексті дайындауға қатысқан отандық мамандар тобы дайындаған ғылыми-практикалық түсініктеме ұсынылады.

Жер қойнауын пайдалану-бұл қоғамдық қатынастардың өте күрделі және ерекше саласы, оны реттеудің өзіндік тарихи алғышарттары бар және жер қойнауын игеру процесінің технологиялық ерекшеліктерін, сондай-ақ кен орындарын барлау мен игерудің экологиялық, коммерциялық, құқықтық және басқа да ерекшеліктерін ескереді.

Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы қазақстандық заңнама өз дамуында бірнеше кезеңнен өтті және әрқашан мемлекет пен жер қойнауын пайдаланушылар мүдделерінің теңгеріміне, ашықтыққа, инвесторлардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғаудың барынша мүмкін дәрежесіне ұмтылуға, елдің орнықты әлеуметтік, экономикалық және экологиялық дамуын қамтамасыз етуге негізделді.

2017 жылдың соңында қабылданған "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы" Кодекс көп жылдық жинақталған тәжірибе мен құқық қолдану практикасын, сондай-ақ оны салада жұмыс істейтін мамандармен кеңінен талқылау нәтижелерін ескере отырып әзірленді.

Онда геологиялық барлаудың инвестициялық тартымдылығын арттыру, әкімшілік кедергілерді одан әрі төмендету бойынша мемлекет тарапынан нақты, маңызды шаралар көрініс тапты.

Дегенмен, тәжірибе мен заңнама жер қойнауын пайдалану саласы алдында да, тұтастай экономикада да туындайтын жаңа міндеттерді ескере отырып, үнемі дамып отырмайды.

Осыған байланысты осы түсініктеме салада жұмыс істейтін мүдделі тұлғалардың-мамандардың кең ауқымына көмек ретінде қызмет етуге арналған

нормалардың мағынасын, олардың тарихи мәнмәтінін, кодекстің әртүрлі ережелерінің өзара байланысы мен өзара әсерін түсіну.

Сондай-ақ, түсініктемені зерделеу отандық жас мамандардың жаңа буындары үшін осы маңызды саладағы ғылыми және практикалық жұмысқа, еліміздің, қазақстандықтардың қазіргі және болашақ ұрпақтарының дамуы үшін ынталандыру болады деп үміттенеміз.

Құрметпен, "Kazenergy" қауымдастығы төрағасының орынбасары, Қазақстанның еңбек Геро Ө. Қарабалин