Бұзушылықтарды жою туралы Нұсқаманы заңсыз деп тану ішкі мемлекеттік аудит департаменті
№6001-23-00-6ап/329 22.06.2023 ж.
Талапкер: "білім басқармасының білім бөлімі" ММ (бұдан әрі - білім бөлімі)
Жауапкер: "Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Ішкі мемлекеттік аудит комитетінің Ішкі мемлекеттік аудит департаменті"РММ
Даудың мәні: 19.05.2022 жылғы бұзушылықтарды жою туралы Нұсқаманы заңсыз деп тану туралы.
Талапкердің кассациялық шағымы бойынша қайта қарау
ФАБУЛА:
24.01.2022 жылы білім бөлімі 2022 жылғы Мемлекеттік сатып алудың жылдық жоспарының № 49533745 және № 49533306 тармақтары бойынша бір көзден алу тәсілімен мемлекеттік сатып алуды "it" ЖШС-мен "INDIGO: электрондық балабақша "ЭЕМ-ге арналған бағдарламаға қосымша сервистік қызмет көрсету жөніндегі қызметтер", "ЭЕМ-ге арналған бағдарламаны жалға беру жөніндегі қызметтер" қызметтерін сатып алуға тікелей шарт жасасу жолымен жүзеге асырды "INDIGO: электронды балабақша" жалпы сомасы 7 361 743 теңге.
Мемлекеттік сатып алу жоспарының жоғарыда көрсетілген тармақтары бойынша Тікелей шарт жасасу жолымен бір көзден әдісті таңдау 10.01.2022 жылғы айрықша құқықтар кешенін беру мәселелері бойынша кешенді кәсіпкерлік лицензия шартына сәйкес жеке мекеме (бұдан әрі - "КДС" ЖМ) "it" ЖШС-на Зияткерлік меншік объектілері кіретін лицензиялық кешенді: "INDIGO ЭЕМ-ге арналған бағдарлама-электронды балабақша" құқықтарын мемлекеттік тіркеу туралы куәлікке сәйкес и. И. тиесілі 16.07.2018 жылғы авторлық құқық объектісі.
14.03.2022 жылы талапкердің қызметінде бір көзден алу тәсілімен мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру кезінде Қазақстан Республикасының Мемлекеттік сатып алу туралы заңнамасын сақтау мәселесі бойынша аудиторлық іс-шара өткізілді.
Аудиторлық іс-шараны өткізуге "S" ЖШС-нің 25.01.2022 жылғы өтініші негіз болды.
18.03.2022 жылы анықталған бұзушылықтар туралы аудиторлық есеп жасалды, оған сәйкес: талапкер (Тапсырыс беруші) 2022 жылғы Мемлекеттік сатып алудың жылдық жоспарының № 49533745 және № 49533306 тармақтарына сатып алуды жүзеге асыру кезінде тікелей шарт жасасу жолымен бір көзден алу тәсілін заңсыз қолданды; талапкер (Тапсырыс беруші) Мемлекеттік сатып алу есебін бір көзден тікелей шарт жасасу жолымен орналастыру мерзімін сақтамады, ол құрылды және 16.03.2022 жылы бекітілген.
06.04.2022 жылы Талапкер Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Ішкі мемлекеттік аудит жөніндегі апелляция департаментіне (бұдан әрі - апелляция департаменті) аудиторлық есеппен келіспеу туралы қарсылық білдірді.
18.05.2022 ж. қарсылықты қарау нәтижелері бойынша департамент қарсылықты қанағаттандырудан бас тартты.
19.05.2022 жылы Департамент шағымданған ұйғарым шығарды.
Сот актілері:
1-ші инстанция: сот удовлетвор қанағаттандырылды.
Апелляция: шешім өзгеріссіз қалды.
Кассация: сот актілері жойылды, іс бойынша жаңа шешім шығарылды, вискаға бас тартылды.
Қорытындылар: жергілікті соттар талапты қанағаттандыра отырып, шағымданған нұсқаманың негізсіз екендігіне, онда орындалуға жататын заң нормалары келтірілмегендігіне,сол арқылы жауапкер АӨК-нің 129-бабының ережелерінің сақталуын қамтамасыз етпегендігіне түрткі болды. Нұсқамада талапкер жасауы тиіс нақты шаралар көрсетілмеген, жауапкер анықталған бұзушылықтарды жою жөнінде шаралар қабылдау қажеттігін көрсетумен ғана шектелген.Жергілікті соттардың бұл тұжырымдарымен сот алқасы келіспеді.
Мемлекеттік сатып алу туралы Заңның 4-бабына сәйкес мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру: мемлекеттік сатып алу үшін пайдаланылатын ақшаны оңтайлы және тиімді жұмсау;осы Заңда көзделген жағдайларды қоспағанда, әлеуетті өнім берушілерге мемлекеттік сатып алуды жүргізу рәсіміне қатысу үшін тең мүмкіндіктер беру; әлеуетті өнім берушілердің адал бәсекелестігі, сатып алуға қатысушылар арасында сөз байласуға жол бермеу қағидаттарына негізделеді; Мемлекеттік сатып алу процесінің ашықтығы мен ашықтығы, оның ішінде өнім берушілердің коммерциялық құпияға заңды құқықтарын сақтай отырып (Мемлекеттік сатып алу қорытындыларын шығару); отандық тауар өндірушілерге, сондай-ақ отандық өнім берушілерге Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шарттарға қайшы келмейтін шамада қолдау көрсету; мемлекеттік сатып алуға қатысушылардың жауапкершілігі; сыбайлас жемқорлық көріністеріне жол бермеу; инновациялық және жоғары технологиялық тауарлар, жұмыстар, қызметтер; сатып алынатын тауарлардағы зияткерлік меншік объектілеріне құқықтардың сақталуы.
Мемлекеттік сатып алу шартын тікелей жасасу арқылы бір көзден алу тәсілімен мемлекеттік сатып алу Заңының 39-бабы 3-тармағының 3) тармақшасына сәйкес сатып алынатын тауарларға,көрсетілетін қызметтерге қатысты айрықша құқықтары бар адамнан зияткерлік меншік объектілері болып табылатын тауарларды, көрсетілетін қызметтерді сатып алған жағдайларда жүзеге асырылады.
Заңның 41-бабына сәйкес осы Заңның 39-бабының 3-тармағында көзделген негіздер бойынша Мемлекеттік сатып алу туралы шартты тікелей жасасу жолымен бір көзден алу тәсілімен тауарларды,жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді мемлекеттік сатып алу мұндай тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді 1), 2), 3) тармақшаларда көрсетілген өзге де тәсілдермен сатып алу мүмкін болмаған ерекше жағдайларда, 5) және 6) Осы Заңның 13-бабы 1-тармағының (конкурс; аукцион; баға ұсыныстарын сұрау; тауар биржасы; электрондық дүкен).
Қазақстан Республикасының нарығында ұқсас сипаттамалары бар "бұлтты сервис қызметтерін" басқа да әлеуетті өнім берушілер, оның ішінде "S"ЖШС көрсете алатыны анықталды. Қазақстан Республикасының басқа өңірлерінде конкурс тәсілімен мемлекеттік сатып алу нәтижелері бойынша ұқсас қызметтер бойынша "F" ЖШС, "C"ЖШС жеңімпаз болып танылды.Яғни, "IT" ЖШС сатып алынатын қызметтерге қатысты айрықша құқықтары бар жалғыз өнім беруші болып табылмайды.
Облыс аумағында сатып алынатын қызметтерге басқа өнім берушілердің жоқтығы туралы білім бөлімінің дәлелдері дұрыс емес деп танылды.Мемлекеттік сатып алу саласындағы заңнамада қызметтерді Тапсырыс берушінің орналасқан жері бойынша ғана сатып алуға тыйым салынбаған.Талапкердің Мемлекеттік сатып алуды бір көзден алу тәсілімен өткізудің негізділігі туралы дәлелдері жоғарыда көрсетілген мән-жайларға және заңнама нормаларына сәйкес келмейді.
Аудиторлық тексеруді жүргізу және ресімдеу тәртібі "Мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау туралы" Қазақстан Республикасының Заңымен (бұдан әрі - аудит туралы Заң) және Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2018 жылғы 19 наурыздағы № 392 бұйрығымен бекітілген Ішкі мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жөніндегі уәкілетті органның ішкі мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидаларымен (бұдан әрі-аудит туралы Заң) регламенттелген - Ережелер).Соттар Департаменттің камералдық бақылау емес, аудиторлық іс-шара (тексеру) өткізгенін ескермеді, оның нәтижелері бойынша аудиторлық есеп жасалды. Білім бөлімінің қарсылығын қарағаннан кейін аудиторлық қорытынды жасалды, содан кейін ұйғарым шығарылды.
Қағидалардың 107-тармағына сәйкес аудиторлық іс-шараны өткізуге жауапты тұлға осы Қағидаларға 13-қосымшаға сәйкес нысан бойынша ішкі мемлекеттік аудиттің қорытындылары бойынша аудиторлық қорытынды қалыптастырады.
Қағидалардың 109-тармағына сәйкес аудиторлық қорытындыда бұзушылықтар фактілері, қаржылық есептілік бойынша аудиторлық есепте немесе аудиторлық есепте көрсетілген кемшіліктер, сапаны бақылаумен расталған құжаттар, сондай-ақ сарапшылар қорытындыларының нәтижелері (бар болса) қысқаша нысанда жинақталады, жүйеленеді және көрсетіледі.
Департамент анықтаған барлық бұзушылықтар аудиторлық есепте және аудиторлық қорытындыда көрсетілген, даулы Мемлекеттік сатып алуға ұсыныстары бар құжаттарға сілтеме жасалған. Бұл ретте Департамент мемлекеттік сатып алуды жүргізу тәсілінің сәйкестігіне құқықтық баға берді.
Нұсқама Қағидаларға қосымшаға сәйкес ресімделді, өз нысаны мен мазмұны заң талаптарына сәйкес келеді.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
22023~1
1875 рет жүктеп алынды