Серіктестікті мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізіліміне енгізу туралы
Апелляциялық сатының қаулысымен өзгеріссіз қалдырылған Нұр-сұлтан қаласының СМЭС 2020 жылғы 16 қаңтардағы шешімімен серіктестікті мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылар тізіліміне енгізу туралы Қаржы министрлігі Мемлекеттік сатып алу Комитетінің бұйрығының күшін жою туралы "Автоматик просистем" ЖШС өтініші қанағаттандырылды. Сот 2019 жылғы 26 тамыздағы қорытындылар туралы хаттамаға сәйкес Серіктестік Қазалы ауданының дене шынықтыру және спорт бөлімінің "Қазалы спорт клубы" коммуналдық мемлекеттік мекемесі (бұдан әрі – Тапсырыс беруші) 420 000 теңге сомасына газ есептегішін жеткізу бойынша өткізген Мемлекеттік сатып алудың жеңімпазы болып белгіленгенін анықтады. 2019 жылғы 6 қыркүйекте Тапсырыс беруші серіктестікке тауарларды мемлекеттік сатып алу туралы қол қойылған шартты (бұдан әрі – Шарт) жіберді. Белгіленген мерзімде Серіктестік шартқа қол қоймады, осыған байланысты Комитет талапкерді Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізіліміне енгізу туралы бұйрықты автоматты түрде қалыптастырды. Апелляциялық алқа соттың шешімін өзгеріссіз қалдырып, серіктестікте шартқа қол қоюдан жалтару ниеті жоқ екенін көрсетті, өйткені оны орындау үшін талапкердің еңбек және материалдық ресурстары жеткілікті болды. Қоғам шартқа қол қоюға бөлінген мерзімдер ішінде Талапкердің Мемлекеттік сатып алу порталында авторизациясы тіркелмегенін растады. Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының азаматтық істер жөніндегі сот алқасы жергілікті соттардың тұжырымдарын қате деп таныды, өйткені олар істің белгіленген мән-жайларына сәйкес келмейді және материалдық және процестік құқық нормаларын дұрыс қолданбауға негізделген.
Серіктестікті мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізіліміне енгізу туралы
Заңның 43-бабының 3-тармағына сәйкес Мемлекеттік сатып алу туралы шарттың жобасы мемлекеттік сатып алу туралы шарттың жобасын қоса бере отырып, Мемлекеттік сатып алу веб-порталына хабарлама келіп түскен күннен бастап үш жұмыс күні ішінде конкурс, Аукцион, баға ұсыныстарын электрондық цифрлық қолтаңба арқылы сұрату тәсілдерімен мемлекеттік сатып алудың жеңімпазымен куәландырылуға тиіс. Заңның 44-бабының 1-тармағында егер жеңімпаз деп танылған әлеуетті өнім беруші осы Заңда белгіленген мерзімдерде Тапсырыс берушіге қол қойылған Мемлекеттік сатып алу туралы шартты ұсынбаған жағдайда, онда мұндай әлеуетті өнім беруші Мемлекеттік сатып алу туралы шарт жасасудан жалтарған болып танылады деп айқындалған. Заңның 12-бабы 4-тармағының 2) тармақшасымен Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізілімі Мемлекеттік сатып алу туралы шарт жасасудан жалтарған жеңімпаздар айқындаған әлеуетті өнім берушілердің тізбесін білдіретіні анықталды. Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2015 жылғы 28 желтоқсандағы № 694 бұйрығымен бекітілген Мемлекеттік сатып алу саласындағы тізілімдерді қалыптастыру және жүргізу қағидаларының 22-тармағында, егер жеңімпаз деп танылған не екінші орын алған әлеуетті өнім беруші Заңда белгіленген мерзімдерде веб-портал арқылы мемлекеттік сатып алу туралы шартқа қол қоймаған жағдайда, мұндай әлеуетті өнім беруші көрсетілген Қағидаларға 5-қосымшаға сәйкес нысан бойынша веб-портал арқылы қабылданатын уәкілетті органның шешімімен, Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізіліміне автоматты түрде енгізіледі. Іс материалдарынан 2019 жылғы 6 қыркүйекте Тапсырыс беруші Өнім берушіге қол қоюға шарт жібергені шығады. Серіктестік Мемлекеттік сатып алу веб-порталына электрондық цифрлық қолтаңба арқылы түскен күннен бастап үш жұмыс күні ішінде шарт куәландырылмаған. Осыған байланысты Комитет өз бұйрығымен серіктестікті мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылардың тізіліміне автоматты түрде енгізді. Апелляциялық алқаның шартқа қол қоюға бөлінген мерзімдер ішінде Талапкердің Мемлекеттік сатып алу порталында авторизациясы тіркелмегені туралы қорытындылары, алқа дәрменсіз деп танылды. Қоғам ұсынған ақпараттан серіктестік директоры Д. 2019 жылғы 6, 9 және 10 қыркүйекте Мемлекеттік сатып алу веб-порталының жүйесіне кіргені шығады.
Бұдан шығатыны, өнім беруші Заңда белгіленген мерзімде шартты электрондық цифрлық қолтаңбамен куәландырудың нақты мүмкіндігіне ие болған. Жергілікті соттардың "соттардың Мемлекеттік сатып алу туралы заңнаманы қолдануы туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2012 жылғы 14 желтоқсандағы № 5 нормативтік қаулысының 5-тармағына, олармен жасалған мемлекеттік сатып алу туралы шарттар бойынша өз міндеттемелерін орындамаған не тиісінше орындамаған өнім берушілерді тану туралы талаптарды қарау кезінде мыналарды көздейтін сілтеме дәрменсіз болып табылады, Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылар соттар АК-нің 359-бабына сәйкес азаматтық-құқықтық жауапкершіліктің негізі ретінде өнім берушінің кінәсін және АІЖК-нің 6-бабының 5-бөлігіне сәйкес әділдік пен парасаттылық өлшемшарттарын негізге ала отырып, тапсырыс беруші үшін туындаған теріс салдарларды назарға алуы қажет. Теріс салдарлар деп Шарттың тарапына осындай залал келтіруді түсіну керек, ол шарт жасасу кезінде сенуге құқылы нәрседен айтарлықтай айырылды. Көрсетілген құқық нормасының мазмұнынан соттар оны мемлекеттік сатып алу туралы жасалған шарттар бойынша Мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылар деп тану туралы талап-арыздар бойынша ғана қолданатыны шығады.
Шарт АК-нің 386-бабының 1-тармағына сәйкес күшіне енеді және ол жасалған сәттен бастап тараптар үшін міндетті болады. Сонымен қатар, осы іс бойынша шарт жасалмаған. "Соттардың Қазақстан Республикасының Азаматтық іс жүргізу кодексінің 29-тарауының нормаларын қолдануының кейбір мәселелері туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының 2010 жылғы 24 желтоқсандағы № 20 нормативтік қаулысының 26-тармағында шағым жасалып отырған шешімнің, әрекеттің (әрекетсіздіктің) заңдылығы оның Нормативтік құқықтық актілерге сәйкес, мемлекеттік органның құзыреті шегінде қабылданғанын (жасалғанын) білдіретіні түсіндірілді жергілікті өзін-өзі басқару органы немесе органы, лауазымды адамның немесе мемлекеттік қызметшінің өкілеттіктері. Шағым жасалған шешімнің, әрекеттің (әрекетсіздіктің) заңдылығын мойындай отырып, сот АІЖК-нің 227-бабының екінші бөлігіне сәйкес өтінішті қанағаттандырусыз қалдыру туралы шешім шығарады. Мұндай жағдайларда кассациялық сот алқасы Комитет даулы бұйрықты нормативтік құқықтық актілерге сәйкес және оның құзыреті шегінде қабылдады деген қорытындыға келді. Сондықтан сот актілерінің күші жойылды, іс бойынша серіктестіктің өтінішін қанағаттандырудан бас тарту туралы жаңа шешім қабылданды.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Құжатты жүктеп алу
-
О включении товарищества в реестр недобросовестных участников государственных закупок
244 рет жүктеп алынды