113-бапқа түсініктеме. Қазақстан Республикасының және Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің Әкімшілік-аумақтық бірлігінің міндеттемелері бойынша өндіріп алу
Мемлекеттік қазынаның мүлкін республикалық бюджет қаражаты, алтын-валюта қоры мен алмаз қоры, жерге және басқа да табиғи ресурстарға мемлекеттік меншік объектілері, заң актілеріне сәйкес мемлекеттік Республикалық заңды тұлғаларға бекітіліп берілмеген өзге де мемлекеттік мүлік құрайды (АК-нің 192-бабына түсініктемені қараңыз). Мемлекеттің жауапкершілігі тек осы мүлік шегінде ғана мүмкін болады.
Жергілікті қазынаның мүлкін жергілікті бюджет қаражаты және мемлекеттік заңды тұлғаларға бекітіліп берілмеген өзге де коммуналдық мүлік құрайды (АК-нің 192-бабына түсініктемені қараңыз). Тиісінше, әкімшілік-аумақтық бірліктің жауапкершілігі осы мүлік шегінде ғана мүмкін болады.
Түсіндірме мақаланың 2-тармағының логикасынан бір әкімшілік-аумақтық бірлік басқа әкімшілік-аумақтық бірліктің қарыздары бойынша жауап бермейді.
Түсініктеме берілген баптың 2-тармағының жалпы ережесі ҚР немесе әкімшілік-аумақтық бірлік әкімшілік-аумақтық бірліктің, заңды тұлғаның, азаматтың міндеттемелері бойынша Кепілдікті (кепілгерлікті) өзіне алған не аталған субъектілер ҚР немесе әкімшілік-аумақтық бірліктің міндеттемелері бойынша Кепілдікті (кепілгерлікті) өзіне алған жағдайларға қолданылмайды. Бұл жағдайда жауапкершілік кепілдік (кепілдік) ережелеріне сәйкес келеді.
ҚР Республикалық қазыналық кәсіпорындар мен мемлекеттік мекемелердің өз ақшалары жетіспеген жағдайда олардың міндеттемелері бойынша субсидиарлық (қосымша) жауаптылықта болады (АК-нің 104 және 207-баптарына, сондай-ақ мемлекеттік кәсіпорын туралы Жарлықтың 44-бабының 3-тармағына түсініктемені қараңыз).
ҚР шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық кәсіпорынның міндеттемелері бойынша кәсіпорынның өзінде жеткілікті қаражат болмаған кезде оны қазыналық кәсіпорынға айналдырған кезде субсидиарлық (қосымша) жауаптылықта болады.
Әкімшілік-аумақтық бірлік коммуналдық қазыналық кәсіпорындар мен мемлекеттік мекемелердің өз ақшалары жетіспеген жағдайда олардың міндеттемелері бойынша субсидиарлық (қосымша) жауаптылықта болады (АК-нің 104 және 207-баптарына, сондай-ақ мемлекеттік кәсіпорын туралы Жарлықтың 44-бабының 3-тармағына түсініктемені қараңыз).
Әкімшілік-аумақтық бірлік коммуналдық кәсіпорынның шаруашылық жүргізу құқығындағы міндеттемелері бойынша оны кәсіпорынның өзінде жеткілікті қаражат болмаған кезде қазыналық кәсіпорынға айналдырған кезде субсидиарлық (қосымша) жауаптылықта болады.
ҚР және әкімшілік-аумақтық бірлік құрылтайшылардың (уәкілетті органдардың) әрекеттерінен туындаған банкроттық жағдайында, кредиторлардың талаптарын қанағаттандыру үшін кәсіпорындар қаражаты жеткіліксіз болған жағдайда, шаруашылық жүргізу құқығына негізделген тиісінше республикалық және жергілікті кәсіпорындардың міндеттемелері бойынша жауап береді (мемлекеттік кәсіпорын туралы Жарлықтың 30-бабы).
Мемлекет (әкімшілік-аумақтық бірлік) салымшы-мемлекет (әкімшілік-аумақтық бірлік) тарапынан дұрыс емес нұсқаулардан не өзге де әрекеттерден туындаған заңды тұлға дәрменсіз (банкрот) болған жағдайларда, меншігінде акциялары (үлестері) бола отырып, ол негізгі салымшы болып табылатын шаруашылық серіктестігінің қызметі үшін жауапты болуы мүмкін. Мұндай жауапкершілік негіздерінің болуын мүдделі тұлғалар дәлелдеуге тиіс.
Конституция Заң Кодекс Норматив Жарлық Бұйрық Шешім Қаулы Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Түсініктеме Қазақ мемлекеттік заң университетінің Жеке құқық ғылыми-зерттеу орталығының ғылыми-практикалық зерттеулер бағдарламасы аясында дайындалды.
Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің жобасын дайындау жөніндегі жұмыс тобының жетекшісі Қазақстан Республикасы Ғылым Академиясының корреспондент-мүшесі, профессор М. К. Сүлейменов
Басшының орынбасары профессор Басин Ю. г.