255-бапқа түсініктеме. Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің жерді және басқа да табиғи ресурстарды алуына байланысты жылжымайтын мүлікке меншік құқығын тоқтату
Пп сәйкес.Жер туралы Жарлықтың 60-бабының 2 және 3-тармақтарында жеке меншік иесінен немесе жер пайдаланушыдан мемлекеттік қажеттіліктер үшін жер учаскесін алуға (сатып алуға) және жер пайдаланушыдан мақсаты бойынша пайдаланылмайтын немесе заңнаманы бұза отырып пайдаланылатын жер учаскесін алуға жол беріледі.
Жер туралы Жарлықтың 63-бабына сәйкес қалалар мен өзге де қоныстардың бас жоспарлары, аумақтарды аймақтарға бөлу схемалары және белгіленген тәртіппен бекітілген өзге де қала құрылысы немесе жерге орналастыру құжаттамасы мемлекеттік қажеттіліктер үшін жер учаскелерін алып қою (сатып алу) үшін негіз болып табылады.
Жер учаскесін алып қою (сатып алу) туралы шешімді құзыретті атқарушы орган қабылдайды және жылжымайтын мүлікті мемлекеттік тіркеу үшін белгіленген тәртіппен тіркеуге жатады (жер туралы Жарлықтың 64-бабының 2-тармағы). Жер учаскесінің меншік иесі немесе мемлекеттік емес жер пайдаланушы сатып алу туралы шешім қабылдаған орган бұл туралы алдағы сатып алудан бір жыл бұрын жазбаша хабардар етілуге тиіс. Меншік иесінің немесе жер пайдаланушының мұндай хабарламаны меншік иесінің немесе жер пайдаланушының келісімінсіз алған күнінен бастап бір жыл өткенге дейін жер учаскесін сатып алуға жол берілмейді (жер туралы Жарлықтың 64-бабының 3-тармағы).
Жер туралы Жарлықтың 65-бабына сәйкес меншік иесі немесе жер пайдаланушы жер учаскесін сатып алу туралы шешім мемлекеттік тіркелген сәттен бастап жер учаскесіндегі ғимараттар мен құрылыстарды жаңа салуға, кеңейтуге немесе реконструкциялауға байланысты оның әрекеттерінен туындаған шығындар мен шығындар үшін жауап бере алады.
Меншік иесімен немесе жер пайдаланушымен келісімде айқындалатын сатып алу бағасына жер учаскесінің немесе оған және ондағы жылжымайтын мүлікке құқықтардың нарықтық құны, сондай-ақ үшінші тұлғалар алдындағы міндеттемелердің мерзімінен бұрын тоқтатылуына байланысты туындаған шығындарды қоса алғанда, жер учаскесінің жоғалуына байланысты барлық залалдар (жер туралы Жарлықтың 66-бабы) енгізіледі. Меншік иесі немесе жер пайдаланушы сатып алу туралы шешіммен, сатып алу бағасымен және басқа шарттармен келіспеген жағдайда, сатып алу туралы шешім қабылдаған мемлекеттік орган осы бапқа сәйкес ұсына алады. Жер туралы Жарлықтың 67-сі жер учаскесін сотқа сатып алу туралы талап.
Жер туралы жарлық 71-73-баптарда жер пайдаланушыдан мақсаты бойынша пайдаланылмайтын немесе заңнаманы бұза отырып пайдаланылатын жер учаскесін алудың негіздері мен тәртібін белгіледі.
Жер қойнауы туралы Жарлықтың 22-бабының 4-тармағына сәйкес барлауға және/немесе өндіруге арналған лицензия лицензияға қосымша болып табылатын геологиялық және/немесе тау-кен бөлумен бір мезгілде беріледі. Егер жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияны жүргізу үшін қажет болса, Лицензия жер учаскесін беру үшін сөзсіз негіз болып табылады. Жер қойнауы туралы Жарлықтың 40-бабында лицензияны кері қайтарып алу жағдайлары көзделеді, осыған байланысты тау-кен бөлімін алып қою орын алады және тиісінше түсіндірме баптың 3-тармағының ережелері бойынша орын алатын жылжымайтын мүлікке меншік құқығын тоқтатады.
Конституция Заң Кодекс Норматив Жарлық Бұйрық Шешім Қаулы Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы
Түсініктеме Қазақ мемлекеттік заң университетінің Жеке құқық ғылыми-зерттеу орталығының ғылыми-практикалық зерттеулер бағдарламасы аясында дайындалды.
Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің жобасын дайындау жөніндегі жұмыс тобының жетекшісі Қазақстан Республикасы Ғылым Академиясының корреспондент-мүшесі, профессор М. К. Сүлейменов
Басшының орынбасары профессор Басин Ю. г.