Заңды тұлғаның уәкілетті органының шешімі бойынша атқарушы орган басшысының өкілеттігі тоқтатылған
Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 2 ақпандағы № 70 бұйрығымен бекітілген "мемлекеттік кәсіпорын басшысын тағайындау және аттестаттау, сондай-ақ оның кандидатурасын келісу қағидаларының" 4-бөлімінің 23-тармағына сәйкес шаруашылық жүргізу құқығындағы мемлекеттік кәсіпорындарда байқау кеңесімен тиісті саланың уәкілетті органдары байқау кеңесінің мәселе бойынша алдын ала келісімін алуға міндетті университет ректоры А. 2003 жылғы 16 қыркүйекте Тараптар арасында жеке еңбек шарты жасалып, оған сәйкес Министрлік А.-ға "Солтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті" ШЖҚ РМК ректоры лауазымында жұмыс ұсынды. М. Қозыбаева " (бұдан әрі-Университет). 2015 жылғы 20 мамырдағы № 20 қосымша келісіммен шарт 2018 жылғы 20 мамырға дейін ұзартылды. 2016 жылғы 14 маусымда министрдің № 30 – ЖК бұйрығымен а. заңды тұлғаның уәкілетті органының шешімі бойынша атқарушы орган басшысының өкілеттігін тоқтату туралы Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 52-бабы 1-тармағының 23) тармақшасының негізінде 2016 жылғы 25 маусымнан бастап бұзылды. Көрсетілген бұйрықпен талапкер келіспейді, оны жұмыстан шығару рәсімінің бұзылуына байланысты заңсыз және күшін жоюға жатады деп санайды. Еңбек шартын бұзу туралы мәселені жауапкер университеттің Бақылау кеңесімен және бастауыш кәсіподақ ұйымымен келіспейтінін көрсетеді.
Заңды тұлғаның уәкілетті органының шешімі бойынша атқарушы орган басшысының өкілеттігі тоқтатылған
Петропавл қаласы № 2 сотының 2016 жылғы 25 тамыздағы шешімімен А. талапты қанағаттандырудан бас тартылды. Солтүстік Қазақстан облыстық сотының азаматтық істер жөніндегі сот алқасының 2016 жылғы 2 қарашадағы қаулысымен бірінші сатыдағы соттың шешімі өзгеріссіз қалды. Жоғарғы Соттың азаматтық істер жөніндегі сот алқасы жергілікті соттардың сот актілерінің күшін жойды, іс бойынша талап қою талаптарын қанағаттандыру туралы жаңа ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 14 маусымдағы А. – мен еңбек шартын бұзу туралы № 30-ЖҚ бұйрығы заңсыз деп танылды. А. бұрынғы жұмысына "Солтүстік Қазақстан мемлекеттік университеті" ШЖҚ РМК ректоры болып қалпына келтірілді. М. Қозыбаева " келесі негіздер бойынша. Іс материалдарымен 2003 жылғы 16 қыркүйекте Тараптар арасында жеке еңбек шарты жасалғаны анықталды, оған сәйкес Министрлік А. - ға университет ректоры лауазымында жұмыс берді. 2015 жылғы 20 мамырдағы № 20 қосымша келісіммен шарт 2018 жылғы 20 мамырға дейінгі мерзімге ұзартылды. 2016 жылғы 14 маусымда Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің № 30–ЖҚ бұйрығымен талапкермен еңбек шарты заңды тұлғаның уәкілетті органының шешімі бойынша атқарушы орган басшысының өкілеттігін тоқтату туралы Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 52-бабы 1-тармағының 23-тармақшасының негізінде 2016 жылғы 25 маусымнан бастап бұзылды. Талап қоюдың мәні жұмыстан шығару процедурасының заңдылығы мәселесіне дейін азаяды. Университеттің байқау кеңесімен еңбек шартын бұзу туралы мәселені алдын ала келісу және бастауыш ұйымның кәсіподақ комитетінің дәлелді пікірін алу қажеттілігі, осы рәсімдердің міндеттілігінің нормативтік негіздемесі сот актілерінде егжей-тегжейлі баяндалған, Тараптар дауласпайды және сот алқасында күмән тудырмайды. Жергілікті соттар талап қоюдан бас тарта отырып, осы мәселені шешу кезінде мұндай органның нақты болмауына, сондай – ақ "Білім және ғылым қызметкерлерінің Қазақстандық салалық кәсіптік одағы" қоғамдық бірлестігінің (бұдан әрі-салалық кәсіподақ) мақұлдауын алуға байланысты талапкерді байқау кеңесімен жұмыстан шығару туралы мәселені алдын ала келісу мүмкін .стігін алға тартты.
Кемелердің бұл тұжырымдары дұрыс емес. Мәселен, Қазақстан Республикасы Конституциясының 13, 24-баптарында әркімнің еңбек бостандығына және өз құқықтары мен бостандықтарын сотта қорғауға құқығы бар. Талапкер 2016 жылдың 14 маусымында жұмыстан шығарылды. Университеттегі Байқау кеңесі 2015 жылғы 20 қарашада Қазақстан Республикасы Үкіметінің № 932 қаулысымен енгізіліп, 2016 жылғы 7 шілдеде Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің № 445 бұйрығы негізінде құрылды. Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 2 ақпандағы № 70 бұйрығымен бекітілген "мемлекеттік кәсіпорын басшысын тағайындау және аттестаттау, сондай-ақ оның кандидатурасын келісу қағидаларының" 4-бөлімінің 23-тармағына сәйкес "шаруашылық жүргізу құқығындағы мемлекеттік кәсіпорындарда тиісті саланың уәкілетті органдары (жергілікті атқарушы органдар) байқау кеңесімен алдын ала келіседі байқау кеңестері кәсіпорын басшысымен шартты бұзу мәселесін көтерді". Жоғарыда көрсетілген нормативтік құқықтық актілерде университет ректорын жұмыстан шығару туралы мәселе бойынша Байқау кеңесінің алдын ала келісімін алу міндеттілігі белгіленген. Мұндай органның құрылуының ұйымдастырушылық проблемаларына байланысты нақты болмауы А-ның конституциялық еңбек құқықтарын бұзуға негіз бола алмайды. Сот алқасы байқау кеңесі талапкер жұмыстан шығарылған сәттен бастап 23 күн өткеннен кейін құрылғанын атап өтті, бұл жауапкердің бұл мәселені шешуді кейінге қалдыруға нақты мүмкіндігі бар екенін және сонымен бірге оны жұмыстан шығарудың заңмен белгіленген тәртібін сақтау үшін жасауы керек екенін көрсетеді. Мұндай келісімді алу 2016 жылғы 22 шілдеде, яғни жұмыстан шығарылғаннан кейін ешқандай құқықтық маңызы жоқ, өйткені заңда мұндай келісімнің алдын-ала белгіленген. Талапкер жұмыстан шығарылған кезде мұндай келісім болған жоқ. Сондай-ақ, соттардың бастауыш кәсіподақ ұйымының жұмыстан шығаруға келісімі туралы тұжырымдары негізсіз.
Заңды тұлғаның уәкілетті органының шешімі бойынша атқарушы орган басшысының өкілеттігі тоқтатылған
Университеттің бастауыш кәсіподақ ұйымы төрағасының анықтамаларынан талапкер дәл осы кәсіподақтың мүшесі болып табылады және мүшелік жарналарды үнемі төлейді. Талапкер салалық кәсіподаққа мүшелігін жоққа шығарады және бұл жағдай іс материалдарымен расталады. АІЖК-нің 67, 72-баптарының нормаларында дәлелдемелер дұрыс болуы тиіс, дәлелдеу ауыртпалығы тараптарға жүктеледі. Заңның осы талаптарына сәйкес келетін дәлелдер, атап айтқанда, талапкердің салалық кәсіподақтың мүшесі екендігі туралы жауапкер сотқа ұсынылмаған. Жергілікті соттар қолдаған жауапкердің талапкер өзінің лауазымдық жағдайына байланысты Министрлік жанындағы бастапқы кәсіподақ ұйымына кіруі керек деген ұстанымын сенімді деп тануға болмайды. Салалық кәсіподақтың Министрлікпен хат алмасуының талдауы мен мазмұны осындай бастауыш кәсіподақ ұйымының жоқтығын және қызметкерлердің талапкердің, яғни ЖОО ректорларының лауазымдық санатында болғанын көрсетті...салалық кәсіподақ қозғалысынан тыс", бұл іс жүзінде талапкердің осы ұйымның мүшесі емес екендігі расталады. Министрлік жанындағы бастауыш кәсіподақ ұйымының болмауы жауапкердің ұйымдық және құқықтық кемшілігі болып табылады. Талапкерді өзі мүше болып табылмайтын кәсіподақ ұйымынан босатуға мақұлдау алу Нормативтік құқықтық актілермен негізделмеген. Мұндай жағдайларда сот алқасы талапкердің Байқау кеңесінің келісімі мен бастауыш кәсіподақ ұйымының мақұлдауының болмауына байланысты заңда белгіленген еңбек шартын бұзу рәсімін бұзғаны туралы талабын негізді деп тапты, соның салдарынан ол жергілікті соттардың сот актілерінің күшін жойып, талапты қанағаттандырды.
Назар аударыңыз!
«Заң және Құқық» адвокаттық кеңсесі, бұл құжаттың жалпылама екендігіне және нақты сіздің жағдайыңыздың талаптарына сәйкес келмеуі мүмкіндігіне көңіл бөлуіңізді сұрайды. Біздің заңгерлер сіздің нақты жағдайыңызға сәйкес келетін кез келген құқықтық құжатты әзірлеп көмектесуге дайын.
Қосымша ақпарат алу үшін Заңгер/Адвокат телефонына хабарласуыңызға болады: +7 (708) 971-78-58; +7 (700) 978 5755, +7 (700) 978 5085.
Адвокат Алматы Заңгер Қорғаушы Заң қызметі Құқық қорғау Құқықтық қөмек Заңгерлік кеңсе Азаматтық істері Қылмыстық істері Әкімшілік істері Арбитраж даулары Заңгерлік кеңес Заңгер Адвокаттық кеңсе Қазақстан Қорғаушы Заң компаниясы